En Etkili Pazarlama Aracı: Sosyal Kanıt
Markalar, pazarlama kampanyaları hazırlarken potansiyel müşteri odaklı çalışmalar yapmaya yönelmektedir. Bu çalışmalar kimi zaman bir müşteriyi satın almaya teşvik ederken, kimi zamanda form doldurmaya ikna etmektedir. Fakat son kullanıcı satın alma aşamasına gelene dek birçok güven duvarını aşmak için arayışa girmektedir. Bu nedenle son kullanıcıyı ikna etme konusunda ihtiyaç duyulan en önemli strateji sosyal kanıt olarak görülmektedir.
Peki ‘Sosyal Kanıt’ Ne Anlama Gelir?
En etkili ve en sahi pazarlama araçlarından biri olarak, hedef kitlenizin kendi içlerinden birinden duydukları veya gördükleri kanıt parçalarına denmektedir. Örnek verecek olursak: bir markanın ürününü veya hizmetini satın almış, satış sonrası desteğini deneyimlemiş bir müşterinin ağzından yayılan olumlu duygu ve düşüncelerdir.
Sosyal Kanıt’ın Önemi Nedir?
- Sosyal kanıt, markaların realistik gücünü ortaya çıkarmaktadır:
- Öncelikle, güven duygusunu pekiştirmektedir. Online kullanıcıların birçoğu çevrelerinden aldıkları tavsiyelerin yanı sıra, tanımadıkları kişilerin tavsiyelerine kulak vermektedir. Bu da çevrelerinden aldıkları tavsiyelerin sahiciliğinden çok, tanımadıkları kişilerin tavsiyelerini sahici bulmalarıyla ilişkilendirilmektedir.
- Sosyal kanıtlar, markaların değerlerine ve ortaya sunduğu sloganların yarattığı beklentilere karşın inandırıcılığı arttırmaktadır.
- Rakipler arasından sıyrılmayı sağlamaktadır. Aynı işi yaptığınız rakiplerinizden daha avantajlı ve daha güvenilir olduğunuzu kanıtlamaktadır. Ürünün mükemmel oluşu ya da kaliteli metinlerle öne çıkarılmasından daha değerli olan sosyal kanıt, ürün kullanıcılarının yorumlarını birebir yansıtmaktadır.
- İçerik markalar tarafından oluşturulmaz, üzerine düşünülmeye ihtiyaç duyulmaz, tamamen müşterinin ağzından çıkan sözcüklerle ortaya çıkmaktadır.
Türleri Nelerdir?
Müşteri İncelemeleri
Genel yapısıyla satın alınan ürün veya hizmeti anlatan kısa metinlerden oluşmaktadır. Ürün veya hizmet yıldız ibaresiyle değerlendirilmektedir ve puan belirtilmektedir.
Referans Verme
Referans verme, müşteri incelemelerine benzer bir yapıdadır. Yalnızca burada müşteriler ürün veya hizmetten çok markaları değerlendirmeye almaktadır. Müşteri referanslarını elde edebilmek için satış sonrası destek hizmetlerine büyük önem verilmelidir.
Üyelik Sağlama
Üyelik sağlamak, sosyal kanıt için en kolay yöntemlerden bir tanesidir. Üyelikler sayesinde müşterilere karşın, bir markanın başka markalarla olan bağlantısı gösterilebilir.
Sosyal Takip
Sosyal medya da daha güçlü, organik ve etkileşim sağlayan bir müşteri kitlesine sahip olarak sosyal kanıt oluşturmak mümkündür. Düşünün ki: 200 takipçisi bulunan ve güncel paylaşımlarda bulunmayan bir marka mı daha güven vericidir yoksa 20,000 takipçili ve aktif olarak paylaşımlarda bulunan, müşterileriyle devamlı geri etkileşim sağlayan bir marka mı daha güven vericidir?
Markalar, sosyal medya üzerinde devamlı olarak müşterilerine yenilikler sunarak ve onları etkileşim sağlamaya teşvik ederek kitlelerini git gide büyütmelidir..