Google AdWords Reklamları, işletmelerin reklamları için bir bütçe belirlemesine ve yalnızca kullanıcıların reklamlara tıkladığında ödeme çekmesine olanak tanımaktadır. Reklam hizmeti büyük ölçüde anahtar kelimelere odaklanır. AdWords’ü kullanan işletmeler, Google Ads Reklam Ajansı arama motorlarını kullanarak Web’de arama yapan kullanıcıların ilgilendiği anahtar kelimeler üzerinden alakalı düzeyde reklamlar oluşturmaktadır. Arama yapıldığında anahtar kelime, reklamınızın gösterilmesini tetiklemektedir. AdWords, sağ tarafta veya Google arama sonuçlarının üstünde bulunan “Sponsorlu Bağlantılar” başlığı altında görünen en üstteki reklamlarda çıkmaktadır. AdWords reklamınız tıklanmışsa, Google arama kullanıcıları daha sonra web sitenize yönlendirilmektedir.
Markanız İçin Hemen Teklif Alın
80+ Güçlü Markalarımız
Ciro ArtışıMarka BilinirliğiYeni Müşteri Kazanımı100K Üzeri Web Sitesi Trafiği200K Lead Form Elde Ettik!
1 – Strateji Belirleme
Reklam Modellerinizi Seçiyoruz
Reklam kampanyalarınızı ölçümledikten sonra elimizdeki sonuçlara bağlı olarak ilerlemekteyiz. Reklam hedefleriniz, hedef kitleniz ve ilgili anahtar kelimeleriniz başarılı bir şekilde kurgulandığı takdirde, Google Adwords Reklamları markanıza nitelikli müşteri bulmanıza yardımcı olmaktadır.
- Yeni kurulan işletmelere daha fazla telefon trafiği sağlamaktayız.
- Web sitesi trafiğinizi arttırmaktayız.
- Mobil reklam dönüşümlerinizi optimize etmekteyiz.
- Kreatif kurgular sayesinde Dünya’nın her yerinden müşteri kazanımı sağlamaktayız.
2 – Hedef Belirleme
Reklam Hedeflemelerimizi İstediğiniz Ülke ve Şehirlere Göre Belirliyoruz.
Dijital pazarda markanızı tanıtarak, elde ettiğiniz dönüşümler sayesinde itibar kazanımı elde edebilirsiniz. Reklamlarınızı istediğiniz Ülke, Şehir, Yaş grubu ve Demogramlara göre kurmaktayız. Bu sayede doğru kullanıcılara doğru reklam politikaları uygulamaktayız. Google Ads Algoritması daha önceden benzer arama niteliği taşıyan veya kriterlere uygun kullanıcılara reklam çalışmaları üzerinden markanızın ürünlerini hızlı bir şekilde gösterimde bulunmaktadır. Bu da markanızın satış hacimlerini yükseltmektedir.
3 – Kreatif Belirleme ( Metin, Görsel ve Video )
En İyi Performans Gösterebilecek Kreatifleri Düşünüp Tasarlıyoruz.
Potansiyel müşterilerinizin ilgisini ve dikkatini markanız üzerinde toplamak için etkileşim odaklı reklam metinleri, kreatif motto kullanımı (slogan), açıklama metinleri gibi birçok önemli etkenleri hazırlamaktayız. İşletmenizi yansıtacak bu kelimeleri oluştururken benzer sektörlerden rakip analizi yapmaktayız. Oluşturulan reklam kampanyaları arasından etkileşim oranında en başarılı reklam modelleri üzerine yoğunlaşmaktayız. Elde ettiğimiz verilerle daha fazla hesap optimizasyonu gerçekleştirmekten ve markanızın ticari başarısını katlamaktan mutluluk duyarız..
4 – Reklam Bütçesi Belirleme
Rekabet Düzeyi Yüksek Kelimelerde Kalite Puanınız Optimize Edilir ve Tıklama Başına Maliyetleriniz Düşürülür.
Aylık olarak agresif bütçeler tüketmek yerine, optimize edilmiş ve performansa dayalı tekliflendirmeler kullanmaktayız. Amaçladığımız hedef; rekabet düzeyi yüksek ve hacimli kelimelerde tıklama başına verdiğimiz ücretleri düşürerek maksimum düzeyde performans almaktır. Böylelikle otomatik tekliflendirme sınırına hiç ulaşmadan potansiyel müşterilerimizin önüne optimize edilmiş ve hesap kalitesi yüksek google ads kampanyaları ile çıkmaktayız. Dönüşümü elde etmek, verileri iyi analiz ederek mümkündür. Başarılı performans gösteren reklam kampanyalarını güncelleyerek ilerlemek stratejik bir hamledir.
Markanız İçin Teklif Alın
Kurumsal Google Ads İş Ortağı
Creodive ile çalışmak ister misiniz?
Çevrimiçi Reklamcılığın
En Etkili Erişim Platformu Google Ads
Google Ads Reklam Danışmanlığı ile hedef kitlenizin tümüne hızlı bir şekilde ulaşabilirsiniz. Alanında profesyonel hizmet veren dijital pazarlama uzmanlarımız ile dönüşümleri yüksek kampanyalar oluşturabilirsiniz. Zamandan tasarruf ederek potansiyel müşterilerinizin markanızı tanıması için fırsatlar yaratabilirsiniz.
Markanıza yönelik hazırladığımız reklam stratejileri, yaptığımız veri analizleri, oluşturduğumuz kurgular yoluyla reklamcılığın yeni nesil reklam modellerini bugün keşfedebilirsiniz!
Oluşturduğumuz kreatifler sayesinde kampanya etkileşimlerinin yüksek geri dönüşler sağlaması ve markanızın cirolarını arttırmasını ister misiniz? Hedeflediğimiz tüm demografik reklam türleri sizlere daha fazla müşteri kazanımı, web sitesi trafiği ve lead formu olarak dönecek ve firmanızın ticari başarısına katkı sağlayacaktır.
Google Ads Nedir?
İlk lanse edildiği yıllarda “Google Adwords” olarak adını duyuran ve dijital pazarlama tarihini yeniden yazacak bir akımın öncüsü olan Google Adwords Major bir karar ile 24 Temmuz 2018 tarihinde adını “Google Ads” olarak değiştirme kararı almıştır. İş ortaklarına Çevrimiçi reklam hizmeti sunan, arama motoru üzerinde haritalarda işletmelerin sunduğu ürün veya hizmetleri kullanıcılara tanıtan bir internet reklamı sistemidir.
Küçük ve orta ölçekli işletmelerin benzer büyük ölçekli rakipleriyle rekabet edebilecekleri etkili reklam mecrasıdır. Daha fazla müşteriye ulaşabilmek için online pazarlama kanalı olan bu sistem milyonlarca insana hızlı bir şekilde ulaşma imkanı vermektedir. Çeşitli stratejileri içerisinde barındıran ve farklı pazarlama modelleri olan Google Ads, markaların daha fazla talep ve rağbet görmesini sağlamaktadır.
Öne çıkan bilgiler
Online pazarlama stratejilerinin türleri
Online pazarlama bütçenizden en iyi şekilde faydalanabilmek için öncelikle stratejinizi oluşturmalısınız. İşe gerçekçi hedefler belirleyip küçük adımlar atarak başlamalısınız. Sizin için hangi stratejilerin işe yaradığını test ettikten sonra, adımlarınızı büyütebilirsiniz. İşte en yaygın online pazarlama stratejileri şöyle:
İçerik pazarlaması
Son zamanlarda dillere pelesenk bir kavram olan içerik pazarlaması, marka bilinirliğini artırmak için üretilen ‘doğal içerikleri’ tanımlar. Burada bahsettiğimiz doğal içerikler, müşterileri markayla etkileşime geçmek konusunda ikna eden, paylaşılmaya müsait içeriklerdir. Bu içerikler video, blog gönderileri, bilgilendirici grafikler ve benzerlerini içerebilir. İçerik pazarlaması, genellikle daha ekonomiktir. Ayrıca, öncelikli olarak marka bilinirliğinizi artırmaya ve işletmenizi kendi alanında herkesin takip ettiği lider bir işletme yapmanıza yardım eder.
Görüntülü reklam
Web sitelerde gördüğünüz görsel ve videolu reklamlar, görüntülü reklamlardır. Bu online pazarlama türü, ürün bilinirliğini artırmaya ve markanızı kayda değer sayıda insana ulaştırmanıza yardım eder. Görüntülü reklamlar genellikle oldukça göz alıcıdır ve Google’ın görsel kütüphanesinde kolayca hazırlanabilirler. Birkaç basit adımda nasıl görsel oluşturabileceğinizi öğrenin.
E-posta pazarlaması
Başlık her şeyi açıklıyor. E-posta pazarlaması, müşterilerinize e-posta yoluyla ulaşmanızı sağlar. Bu e-postalar, özel bir indirimi duyurmaktan kısa süreli bir teklifi haber vermeye, sektörle ilgili haftalık güncel haber gönderiminden sektörde fikir önderliği yapmanızı sağlayan makalelere kadar birçok farklı konuyu içerebilir. E-posta pazarlaması yaparken, dışarıdan aldığınız e-posta listeleri yerine müşterilerinizden kendi istekleriyle aldığınız adres bilgilerini kullanmanız çok önemlidir. Gönderimlerinize kendi isteğiyle kaydolmamış insanlara e-posta gönderirseniz, içeriklerinizin spam olarak görülme ihtimali yükselir.
Ücretli Arama Reklamları veya Tıklama Başına Ödeme
Bu online pazarlama stratejisi, Google Ads gibi servisleri kullanarak arama motoru sonuç sayfasında gösterilen reklamlarla işletmelerin tanıtımını yapar. İşletmeler, müşterileri Google’da belirli bir terimi aradıklarında karşılarına belirli metin reklamları çıksın diye para ödeyebilir. Karmaşık görünse de, şirketinizin her gün 3,5 milyar aramanın yapıldığı bir pazarlama dünyasına girmesini sağlayan ücretli arama reklamları, kullanımı kolay bir yöntemdir.
Arama Motoru Optimizasyonu
Arama motoru optimizasyonu ya da kısaca SEO, ‘organik pazarlama’ olarak da bilinir ve müşteriler herhangi bir şey için internette arama yaptıklarında web sitenizi karşılarına doğal yollarla çıkarır. SEO, müşterilerinize en alakalı içerikleri ve en iyi kullanıcı deneyimini sunabilmeniz için web sitenizde, arama motorunun sıralama kriterlerine uygun şekilde iyileştirme yapmanız demektir. Bu iyileştirmeler, web sitenizdeki bir sayfaya belirli anahtar kelimeleri eklemekten, kullanıcıların kafalarının karışmaması için web sitenizi düzenli, net ve kullanımı kolay bir şekilde yapılandırmanıza kadar uzanır. Bu iyileştirmeleri yaptığınız takdirde, arama motoru sıralamalarında üst sıralara yükselirsiniz. Google dostu bir web site oluşturabilmek için atmanız gereken adımlarla ilgili daha çok bilgi edinin.
Kaynak : https://ads.google.com/intl/tr_tr/home/resources/internet-marketing
Google Ads Reklamları
Daha çok müşteriye ulaşmak ve dönüşüm elde etmek için online pazarlama stratejilerini markanızda nasıl kullanabilirsiniz?
Herkesin istediği gibi hizmetlerinizi tanıtmak ve doğru planlamalar yaparak yüksek kitlelere ulaşmak istiyor olabilirsiniz. Dijitalde tüm mecraların aktif kullanılması önem arz etmektedir, bizde bu konuda sizlere profesyonel destek vermek için buradayız! Çevrimiçi dijital pazarlama seçeneklerini kullanarak, satışlarınızı yükseltmeniz ve hedef kitleniz ile iletişime geçmenizi kolaylaştırmaktayız.
Google Ads Reklamları potansiyel müşteri kitleniz için en ideal pazarlama tekniğidir.
Siz sordunuz biz cevapladık
Sıkça Sorulan Sorular
Google Ads nedir?
Google Adwords Reklamları
Google Adwords Reklamları Nedir?
Google Ads, reklamverenleri web ortamında arama yapan kullanıcıların karşısına çıkarmak ve rekabetli bir ortam oluşmasını sağlamak adına oluşturulmuş bir dijital reklamcılık hizmetidir. Kısmen reklamverenler tarafından önceden tanımlanmış, reklam metinlerinin kullanıcılara gösterilen web sayfalarının içeriğine bağlayabilecek “anahtar kelimeler” üzerine kurulmaktadır. Bu bağlamda reklamların çıkacağı anahtar kelimelerin marka ile alakalı düzeyde seçilmesi oldukça önemlidir.
Kelimelerin tıklama başına maliyet dengeleri bulunmaktadır. Bu noktada markanın hedef kitlesi ve hedef kitlenin ilgilendiği konular göz önüne alınarak, reklam kampanyaları kurulmaktadır.
Google Ads platformu sayesinde inanılmaz sayıda potansiyel müşteriye ve geniş pazar ağında dolaylı yoldan size ulaşabilecek kullanıcılara temas edebilirsiniz. Dijital platformlar arasında en çok kullanılan reklam modellerinden biri olan Google Ads reklamcılığını denemek için ultra bütçelere ihtiyaç duyulmamaktadır. Arama motorlarında müşterilerinizin size ulaşabileceği kelimeleri hesap ederek, bu yönde reklamlar vermek ve onları web sitenize yönlendirmekte yeterlidir. Talep gelmesi durumunda satışa dönüşmesini sağlamak reklamverenlerin elindedir. Müşteriye nasıl yaklaşması gerektiğini bilen ve iletişim dili kuvvetli olan markalar için Google Ads reklamlarından fayda sağlamak çok daha kolaydır.
Google Ads reklam ajansı neler yapar?
Google Ads Reklam Ajansı; google ile bağlanabileceğiniz tüm alanlarda markanız için reklamlarınızı kurgulayarak yönetmektedir. Markanızın sektörünü ve sektörle ilgilenen hedef kitleyi analiz ederek, aranma hacimi yüksek anahtar kelimeleri belirlemektedir. En önemli unsur; doğru kişilere, doğru zamanlarda, doğru metinler ve görseller ile reklamlar çıkmaktır. Google Ads uzmanları ile birlikte kampanya stratejilerini oluşturarak başarılı bir süreç yürütülmektedir.
İster yerel bir pazarda, ister global bir pazarda reklamlarınızı yayına aldıktan sonra, tıklama başına maliyetlerinizi kredi kartınız üzerinden çekmektedir. Bu sayede reklamlarınızın hedef kitlenize ulaştığını bilerek, boşuna masraf etme düşüncesinden uzak bir şekilde markanıza katkı sağlayabilirsiniz. Google Ads Reklam Ajansı, markanız için en uygun maliyetle en yüksek rekabetli anahtar kelimelerde talep oluşturmayı amaçlamaktadır. Çevrimiçi pazarlama ve geri dönüşler sayesinde satışları arttırılmaktadır ve web site trafiği yükselmektedir.
Google Adwords reklamları nasıl ücretlendirilir?
Google Adwors reklamlarının son dönemlerde git gide rağbet görmesinin en önemli sebeplerinden bir tanesi ücretlendirme modelleridir. Markanızın reklamlarını yayınlamak için herhangi bir ücret talep edilmemektedir. Yalnızca markanıza vermek istediğiniz reklamlarda ayırdığınız bütçe üzerinden tıklanma başına ücret çekilmektedir. Bu yöntem ile hedef kitleniz sizi gördüğü ve reklamınıza eriştiği takdirde fiyatlandırma devreye girmiş olmaktadır.
Ücretlendirme şekilleri ise 4 ayrı madde olarak sıralanmaktadır;
CPC: Tıklama Başına Fiyatlandırma
Tıklama başına ücretlendirme yapılan bir modeldir. Günlük olarak reklam bütçesi belirlenmektedir. Örneğin; bir gün için 100 TL fiyat aralandığı zaman, tıklama başına 5 TL çekilsin şeklinde manuel ayarlar yapılmaktadır. Bunun ardından gün, saat, şehir, ülke ve hedef kitle gibi detaylar girilmektedir ve reklam yayına alınmaktadır. Yayın aşamasında her tıklamada 5 TL bakiyeden çekilmektedir. Toplam 100 TL sınırına ulaştığında reklam o gün ki yayın sürecini doldurur ve kapanır. Ayrıca bir IP üzerinden yapılan tıklamalar tek bir tıklama olarak algılanmaktadır ve bakiyeyi etkilemez.
CPM: Görüntüleme Başına Fiyatlandırma
Reklam görüntüleme başına ücretlendirme yapılmaktadır. Bu sistemde Google Ads reklamlarında görüntülü reklam verilmektedir ve sayfanın görüntülenme sayısına bağlıdır. Örnek olarak; 100 görüntülenme 1 birim olarak ele alınmaktadır ve ona göre hesaplama yapılır.
Satın Alma Başına Fiyatlandırma
İsminden de görüldüğü üzere bu modelde ücretlendirme işlemleri satın almaya, form doldurmaya veya belge indirmeye dayalıdır. Tüm ücretlendirmeler bu aşamaya gelen kullanıcı başına çekilmektedir.
Aksiyon Başına Fiyatlandırma
Bu reklam modelinde, reklam veren belirlediği takdirde ücretlendirmeler alınmaktadır. Örneğin; web sitesine abone olan kullanıcı başına ücretlendirme yapılmasını talep edebilmektedir.
Google Adwords reklamları işe yarar mı?
Dijitalde ürün/hizmet sunan tüm markalar internet üzerinde satışlarını arttırmanın yollarını düşünmektedir. Tam da bu noktada ortaya çıkan Google Ads Reklamları; Google arama motorlarında günde milyonlarca ürün ve hizmet araştırması yapan kullanıcılara erişme fırsatı sunmaktadır. Markanızın sattığı hizmet veya ürünleriyle ilgili, hayat verdiği sektörle ilişkili anahtar kelimeler Google arama motorlarında search edildiği an reklamınız o kullanıcının önüne düşmektedir. Bu sayede potansiyel müşteriye ulaşan değil, potansiyel müşterinin ulaştığı bir marka haline gelirsiniz. Potansiyel müşteri kitlenizi ciddi manada genişletmenizi sağlayan Google Ads reklamları, online pazarlamanın en akılcı yöntemlerindendir. İsabetli adımlar atmak isteyen markalar için doğru anda doğru mesajla doğru kişiye ulaşmasını maksimum verimlilik minimum efor şeklinde kolay kılmaktadır.
Google Ads avantajları nelerdir?
Çevrimiçi ortamlarda markaların web siteleri birer online mağazaları olduğu için, rekabetlerini de buradan yürütmektedirler. Bu rekabetli yarış içerisinde dengeleri değiştiren en önemli araçlardan biri de reklamlardır. En fazla tercih edilen reklam platformlarından bir tanesi de Google’dır. Google, dijitalde var olan reklam ihtiyacını ön görerek ürün ve hizmet satın almayı düşünen kullanıcılar ile satışlarını arttırmak isteyen reklam verenler arasında bir köprü görevi görmektedir. Bu köprü de tabii ki Google Adwords reklamlarının ta kendisidir. Bu reklam modelinin birçok avantajı bulunmaktadır.
- Sitenizin Keşfedilmesi
Google Reklamları ile arama motorlarında araştırma yapan kullanıcılar markaları görürler ve sitelerini merak edip incelerler. Reklam çalışmaları sayesinde bir web sitenin ziyaretçi oranlarında ve satışlarında artış görülmektedir.
- Düşük Bütçeli Fırsatlar
Reklam olarak düşünüldüğü zaman zihinlerde oldukça yüksek rakamlar oluşabilmektedir ancak Google reklamları düşük maliyetle yüksek aranma hacimi olan kelimeler üzerinden etkileşim almayı amaçlar. Bu sayede küçük veya büyük işletmeler dahil tüm firmalar reklam verebilme fırsatına sahip olur. Belirlenen reklam bütçeleri üzerinden markanızın reklamlarını periyodik olarak yürütebilirsiniz ve reklamlar verimli ilerledikçe harcadığınız bütçeyi kar oranına dönüştürebilirsiniz.
- Kişiselleştirilmiş Reklam Modeli
Google Ads Reklamları üzerinde istediğiniz anda değişiklikler ve güncellemeler sağlayabilirsiniz. Bir kampanyanızdaki indirim oranını değiştirerek tekrardan reklamınızı yayına alabilirsiniz. Google reklam planı ile gündeme ayak uydurarak, daha iyi dönüşler alabilirsiniz. Sektörünüzle alakalı anahtar kelimeleri arttırabilir veya azaltabilirsiniz. Bu sayede reklam kampanyanız tamamen sizin istediğiniz şekilde ilerler.
- Müşteri Kazanımı
Dijital pazarda sizinle aynı işi yapan rakiplerinizi gölgede bırakmak istemez misiniz? Google Ads reklamları ile sektörünüze ilgi duyan müşterilere kolaylıkla ulaşabilirsiniz. Reklam verirken hedef kitlenizin seçimini ve araştırabileceği anahtar kelimeleri iyi analiz etmelisiniz. Bu sayede tüm rakiplerinizden önce müşterinin sizinle irtibata geçmesini sağlayabilirsiniz.
- Hedefli Reklam Kampanyaları
Reklam kampanyalarınızı kurgularken belirli ilgi alanları ve niş özelliklerle kurgulayabileceğiniz gibi daha geniş kitlelere de hitap edebilirsiniz. İçinde bulunduğunuz sektörde ürün veya hizmet satışı sağlıyor olabilirsiniz. Reklamlarınızda tam da müşteriniz olmasını istediğiniz kişilerden geri dönüşler elde edebilirsiniz. Hedefli reklam kampanyalarında gün, saat, konum, anahtar kelime, dil, yaş, reklamın görüntüleneceği cihaz türü gibi birçok filtreleme özelliği devreye girer. Bu şekilde tam da markanıza uygun müşterilerden talep görürsünüz.
Google Ads reklam uzmanı ne yapar?
Dünya da en yoğun vakit harcanan ve en fazla tercih edilen arama motoru Google’dır. Online reklam ve pazarlama konusunda da Google Adwords reklam hizmeti ile ön planda yer almaktadır. Bu reklam modellerinin kullanımında tecrübeli ve bilgi sahibi olan, verdiği destek karşılığında ücret talep eden, etkileşim yöntemlerini iyi bilen, profesyonellikle bu süreci yürüten kişilere Google Ads uzmanı denmektedir. Google Ads uzmanı; deneyimini ve bilgilerini kullanarak markaların bu hizmetten en verimli şekilde faydalanmasını sağlamaktadır. Google reklam uzmanları ile tıklama başına maliyet hesaplamaları en asgari düzeyde tutularak, daha fazla müşteriye ulaşmak mümkündür. Reklama ayrılan bütçe ile reklamdan elde edilen bütçe arasında yüksek kar oranları görülmektedir.
Kısaca Google Ads uzmanları, piyasayı iyi değerlendirirler. Reklamın verileceği ürüne yönelik en etkili kampanya stratejilerini belirlerler ve doğru anahtar kelime seçimleri yaparlar. Tüm bunların yanında google reklam uzmanları ile iş birliği kurarak, reklamlarınızdan aldığınız dönüşleri iyi analiz edebilir ve gerekli yerlerde güncellemeler yapabilirsiniz. Bu da hedef kitlenin aksiyonlarına yönelik A/B testi uygulamaları yaparak doğru reklam modelini seçmenizi kolaylaştırır.
Dijital Pazarlama ajansı neler yapar?
Dijital pazarlama ajansı: geleneksel reklam ajanslarının tam tersine internet mecralarında yer alabilecek tüm çevrimiçi ve dijital ağlarda pazarlama faaliyetleri yürütebilen ajanslardır. Bu sebeple dijital pazarlama ajansı dediğimiz ‘dijital’ kavramının içerisine; web tasarım, mobil uygulama, SEM (arama motoru reklamcılığı) , SEO (arama motoru optimizasyonu) , sosyal medya yönetimi ve reklamcılığı, google adwords reklamları ve içerik yönetimi gibi birçok hizmet sığmaktadır.
Geleneksel ajans kültüründe olduğu gibi TV, gazete, dergi veya reklam panoları üzerinden çalışmazlar. Tüm faaliyetlerini dijitalde sürdürerek, performansı ölçümlenebilir kampanyalar hazırlarlar. Bir dijital pazarlama ajansı, yaptığı tüm işlerin geri dönüş oranlarını ölçebilir ve daha fazla verim alabileceği stratejiler geliştirebilir. Geleneksel pazarlama modellerinin yerine daha düşük bütçeli ve daha geniş kitlelere erişim sağlayan dijital pazarlama ile markaların itibar edinmesi kolaylaşır. Markanıza hayranlık duyabilecek hedef kitle belirlenerek bu kitleye yönelik çalışmalar yapılmaktadır. Öte yandan reklamlardan alınan başarı ve etkileşim yüzdeleri raporlanarak, farklı ve kreatif kampanya kurguları hazırlanmaktadır.
Dijital Pazarlama uzmanı görevi nedir?
Dijital pazarlama uzmanı, hizmet verdiği marka için dijitaldeki tüm platformlarda sektörel pazarını ve hedef kitlesini analiz ederek, ona bir plan yaratır. Markaya bilinirlik kazandırmak ve hedef kitlesi ile iletişimi kuvvetlendirmek adına gerekli dijital stratejileri hazırlar. Bu kişilere ‘dijital pazarlama uzmanı’ denir. Son zamanlarda hemen hemen tüm markaların tercih ettiği; SEO, Google Analytics, GDN setler, sosyal medya trendleri, kampanya kurguları vs. kısacası dijitaldeki tüm gelişmeler aslında onun alanıdır.
Dijital pazarlama uzmanları, markaya bir kimlik katmak ve markanın geniş kitlelere ulaşmasını sağlamak adına çalışmalar yürütmektedir. Dijital pazarlama uzmanının bazı görevlerini sıralayacak olursak:
- Dijitalde popüler olan içerikleri takip etmek
- Devamlı olarak aktif olmak ve kendini geliştirmek
- Dijital kapsamlı etkinliklere katılmak
- Sosyal medya platformlarının dinamiklerine hakim olmak
- SEM, e-mail pazarlama, Google Analytics, mobil pazarlama ve SEO konusunda bilgi sahibi olmak
- Stratejik kampanyalar geliştirerek markanın etkileşimlerini arttırmak