Skip to main content
Grafik TasarımGenel

Facebook Carousel Reklam Avantajları

By 23 Mart 2021Mayıs 12th, 2022No Comments

facebook carousel1En kreatif reklam modellerinden biri olan facebook carousel reklamlarının markalar için avanjtaları nelerdir? Nasıl kullanılır? Milyarlarca kullanıcı Facebook üzerinde vakit geçirmektedir ve bu kullanıcıların büyük bir kısmı beğendiği markaları takip etmektedir. Bu da Facebook’u çok önemli bir dijital pazarlama kanalı haline getirmektedir. İstenilen hedef kitleyi bulabilmek için avantajlıdır. Bununla birlikte mali yönden daha düşük bütçelidir diyebilmekteyiz..

Facebook, birden fazla marka tarafından devamlı kullanılmaktadır. Bunun sebepleri içerisinde yukarıda belirttiğimiz detaylar vardır. Ama daha önemli bir sebep ise reklam biçimleridir. Web sitenizin hangi alanda hizmet verdiğini gözetmeksizin, facebook reklam biçimlerini kullanabilirsiniz. Bunlardan bir tanesi de facebook carousel reklamlarıdır, bu reklam biçiminde 5 post’a kadar içeriğinizi ön plana çıkarabilmektesiniz. Bu şekilde tek bir bütçe ile 5 adet ürün veya hizmet kampanyanızı pazarlama imkanı sağlayabilirsiniz. Kısacası facebook carousel reklamlarını ‘düşük maliyetli yüksek kazanç’ olarak anlamlandırabilirsiniz..

Facebook Carousel Reklamları Ne İçin Kullanılır?

Marka Kimliği:

Hedef kitleniz ve markanız arasındaki etkileşimi arttırmak için etkili bir yoldur. Nedeni ise, basit ve yaratıcılığa açık bir reklam biçimidir. Örneğin; puzzle mantığıyla birbirini tamamlayacak 5 adet konsept görsel ile hedef kitlenizin odak noktasını markanız üzerinde toplayabilirsiniz.

Performans Arttırma:

Facebook carousel reklamlarında birden çok ürünü pazarlamak mümkündür. Bu reklam modeli performans arttırma avantajı sağlamaktadır. Ürünlerin performansa göre sıralanması ve dikkat çeken ürünlerin baş sırada tutulması, geri dönüşleri arttırmaktadır.

Carousel reklam modeli Facebook Business ile İnstagram’da yapılabilen bir reklam modelidir. İnstagram’ın günlük yaşantımızı Facebook kadar yer edindiği günümüzde, markalar için bu reklam modelini geri plana atmamak en mantıklı hareket olacaktır.

Tasarım Özellikleri Nelerdir?

Görüntü dosyasının türü jpj veya png olmalıdır. Video dosyasının türü mp4 veya mov olarak önerilmektedir, fakat diğer video uzantılarıda kabul edilmektedir. Görsellerin maksimum dosya boyutu 30 mb olarak, video boyutu ise 4 gb belirlenmektedir. Maksimum video süresi 240 dakika’dır. Bu da ne kadar çok ürün ve hizmet tanıtabileceğinizin göstergesidir. Ancak hedef kitlenizi bunaltmamak adına 60 saniye’yi geçmemenizi önermekteyiz. Görsellerde önerilen boyut 1080×1080 kare boyutudur. Reklam kampanyasında ürün veya hizmetler iyi analiz edilmelidir. Birbiriyle bağlantılı ilerlemelidir. Reklam görselleri iyi seçilmelidir ve karmaşık, düşük çözünürlüklü görsellerden kaçınılmalıdır. Görsellerde %20 contant detayına uyum sağlanmalıdır, görseller üzerinde contant alanı görselin tamamında %20’lik bir alanı geçmemelidir.

 

Leave a Reply

If you want to leave a review, please Login or Register first.

creodive-iletisim-web-tasarim-google-adwords-sosyal-medya-ajansi
Telefon
creodive-whatsapp-web-tasarim-google-adwords-sosyal-medya-ajansi
Whatsapp
creodive-teklif-olustur-web-tasarim-google-adwords-sosyal-medya-ajansi
Teklif Al
kreatif-calismalarimiz-web-tasarim-google-adwords-sosyal-medya-ajansi
Projeler