Skip to main content

Herkese merhabalar, bugün sizler için yepyeni bir seri başlatıyoruz! Dijital pazarlama dünyasında bıraktığımız her bir ayak izi, tıklama, kaydırdığımız içerikler ve karşımıza çıkan sayfalar, bu sayfalara ne kadar göz gezdirdiğimiz kayıtlı tutuluyor desek inanır mıydınız? Bizce inanmalısınız, çünkü dijital tam olarak böyle bir evren. Bu evreninde kendine özel kahramanları var! Bunlardan ilki verileri bir dedektif gibi izleyen, işletmelerin daha başarılı stratejiler oluşturmasına imkan sağlayan Google Analytics, veri odaklı dijital pazarlama alanında yol gösterici ve sihirli güçleriyle pazarlama dünyasına adeta yön veriyor. Bu kahramanın süper güçlerini, neler yapabildiğini ve nasıl çalıştığını gelin birlikte keşfedelim!

veri odaklı dijital pazarlamaGoogle Analytics Nasıl Oluşturulur?

Google Analytics, bir Google hesabına sahip olan tüm kullanıcıların erişebileceği bir kanaldır. Mevcut bir Google hesabınız var ise doğrudan bu hesap ile kayıt olabilirsiniz, kayıt olmak için herhangi bir ücret talep edilmez. Oturum açtıktan sonra, Google Analytics ana sayfasına giderek, sayfanın sağ üst köşesindeki ‘Başlayın’ butonuna tıklayarak, maceraya başlayabilirsiniz.

SEO Hizmeti İle Başarılı Markalaşma Bu içeriğimizi İncelediniz ?

Bu noktada hesabınız için bir isim belirlemeniz ve birden fazla web sitesi için izleme yapacağınız takdirde, her biri için ayrı hesap oluşturmanız gerekiyor. Google ile hangi verileri paylaşmak istediğinizi seçebilir, bu konuda dilediğiniz konulara odaklanma imkanı edinebilirsiniz.

Mülk Oluşturma esnasında ise web sitenizin veya uygulamanızın adını yazarak, işletmenizin çalışma saatlerini ve kazandığı para birimini seçebilirsiniz. Web sitenizin domain adresini yazdıktan sonra size bir izleme kimliği verilecek, bunu bir kod olarakta adlandırabiliriz.

Bu kodu, sitenizin trafiğini takip etmek için kullanacaksınız. Bunun için bir dijital pazarlama şirketi uzmanlarından yardım alabilirsiniz. Çünkü bu kodun kopyalanarak, sitenizin her sayfasında <head> etiketine yerleştirilmesi gerekiyor. Bu işlem manuel olarak yapılabildiği gibi, WordPress platformunda eklenti yoluylada gerçekleştirilir. İzleme kodunu doğru bir şekilde eklediğinize emin olduktan sonra, sitenize gelen trafik Google Analytics tarafından takip edilmeye başlanır ve veriler genellikle birkaç saat içerisinde görünür hale gelir.

Google Analytics Nedir?

Google Analytics, dijitalde markanızı temsil eden ve arama motorlarında ziyaretçilerinizi ağırlayan web siteniz üzerinde gerçekleşen aksiyonları kayıtlı tutar. Tıpkı bir veri havuzu gibi, tüm verileri içerisinde barındırarak, sizlere nitelikli müşterilerinizi tanıma fırsatı verir. Bu sayede web sitenize giriş yapan ziyaretçilerinizin kim olduğunu, nereden geldiklerini, hangi sayfalara yoğunlaştıklarını, sitenizde ne kadar vakit geçirdiklerini ve daha da ötesi hangi cihazlardan giriş sağladıklarını bile öğrenebilirsiniz! Bu veriler ışığında dijital pazarlama stratejilerinizi şekillendirebilir ve online müşterilerinize veri odaklı dijital pazarlama ayrıcalığını hissettirebilirsiniz.

Veri Odaklı Dijital Pazarlama: Google Analytics Araçları

veri odaklı dijital pazarlama google analytics

Raporlar Anlık Görüntüsü

Raporların anlık görüntülendiği bu kısımda, sitenizdeki trafiği ve diğer verileri hızlı bir şekilde inceleyebilirsiniz. Burası tamamen genel bir bakış atmak ve fikir edinmek üzerine kullanılabilir.

1. Etkin Kullanıcı Sayısı

Web sitenizde anlık olarak aktif olan kullanıcı sayısını ve 28 gün içerisinde toplam kaç kullanıcının sitenizi ziyaret ettiğini görebilirsiniz. Grafikteki dalgalanmalar ise günlük olarak kullanıcı sayısındaki değişimleri gösterir.

2. Yeni Kullanıcı Sayısı
Bu da son 28 gün içinde sitenize gelen yeni kullanıcı sayısını gösterir. Görselde “15 B” olarak belirtilen kısım, 15.000 yeni kullanıcının sitenizi ilk kez ziyaret ettiğini anlatır.

3. Etkin Kullanıcı Başına Ortalama Ziyaret Süresi
Kullanıcıların sitenizde ortalama ne kadar süre kaldığını ifade eder. Burada görülen “1 dk. 01 sn.” ifadesi, her bir kullanıcının ortalama olarak sitenizde bir dakika bir saniye geçirdiğini belirtir.

4. Son 30 Dakika İçinde Etkin Olan Kullanıcı Sayısı
Anlık olarak sitenizde aktif olan kullanıcı sayısını gösterir. Örneğin, bu görselde son 30 dakika içinde 4 etkin kullanıcı olduğu belirtilmiş.

5. Dakika Başına Etkin Kullanıcı Sayısı: Grafikte, her dakika kaç kullanıcının aktif olduğunu gösterir. Görselde görülen mavi çubuklar, son dakikadaki etkin kullanıcı sayılarını ifade eder.

6. Başlıca Ülkeler: Kullanıcıların hangi ülkelerden geldiğini görebilirsiniz. Görselde Türkiye’den 3, Almanya’dan 1 kullanıcı olduğu belirtilmiş.

google analytcis araçları

Kullanıcı Özelliklerine Bakış

Sitenize giriş yapan kullanıcıların demografik özelliklerini daha iyi anlamanızı sağlayan kısımdır. Bu sayede sitenizdeki ziyaretçilerinizin yaşadığı şehri, cinsiyetini, yaşını, tarayıcıda kullandığı dili ve ilgi alanlarını analiz edebilirsiniz.

1. Şehir: Sitenize gelen kullanıcıların hangi şehirlerden olduğunu görebilirsiniz. Örnek görselde; İstanbul, Ankara ve İzmir gibi büyük şehirler en fazla kullanıcı trafiğini sağlıyor gibi görünüyor. Verilen rakamlar, belirtilen şehirlerden gelen toplam etkin kullanıcı sayısını gösterir. Örneğin, İstanbul’dan 5,7K kullanıcı ziyaret etmiş.

2. Cinsiyet: Kullanıcıların cinsiyetine göre dağılımını gösterir. Örnek görselde; %57’si erkek, %43’ü kadın olan bir kullanıcı dağılımı var. Sizde Google Analytics üzerinden kitlenizin cinsiyet dağılımını anlayabilir ve pazarlama stratejilerinizi buna göre optimize edebilirsiniz.

3. İlgi Alanları: Kullanıcıların hangi konulara ilgi gösterdiğini gösterir. Örnek görselde; “Lifestyles & Hobbies” başlığı altında 293 etkin kullanıcı var. Yani site ziyaretçilerinin yaşam tarzı ve hobilerle ilgilendiğini gösterir. Diğer ilgi alanları arasında ise teknoloji, finans ve spor gibi konular yer alıyor. İlgi alanları, kullanıcıların kişisel tercihlerini ve ilgi alanlarını anlamak için önemli bir veridir ve içerik stratejinizde rehberlik edebilir.

4. Yaş: Kullanıcıların yaş gruplarına göre dağılımını gösterir. Örnek görselde; çoğunluk yaş grubu 18-24 yaş arasıdır ve hemen ardından 25-34 yaş grubunun ağırlıklı olduğu görünüyor. Yaş grupları, içerik ve pazarlama stratejinizi yaşa göre hedeflemenizi sağlar.

5. Dil: Kullanıcıların tarayıcılarında kullandıkları dili gösterir. Örnek görselde; kullanıcıların büyük bir kısmının Türkçe dilinde tarayıcı kullanarak siteyi ziyaret ettiği görülüyor. Bunun yanı sıra, İngilizce ve Arapça gibi diğer diller de yer alıyor.
Dil dağılımı, çok dilli sitelerde içerik sunumunu optimize etmek ve hedef pazarlarda doğru dilleri kullanmak için büyük fayda sağlar.

google analytics etkileşim

Etkileşim Genel Bakış

Etkileşim Genel Bakış kısmından kullanıcıların sitenizle nasıl etkileşimde bulunduğunu ve en çok hangi sayfalara tıkladığını görebilirsiniz. Bu sayede hangi sayfaların daha popüler olduğunu ve kullanıcıların hangi içeriklerle daha fazla etkileşimde bulunduğunu anlayabilirsiniz.

1.Görüntüleme Sayısı: Sitenizde en çok görüntülenen sayfaları gösterir. Örnek görselde; “Web Tasarım Ajansı” başlıklı sayfanın 7,4 bin görüntüleme aldığını görüyoruz. Kısacası hangi sayfaların daha fazla tıklama aldığını anlatır.
2.Zaman İçinde Kullanıcı Etkinliği: Kullanıcı etkinliğinin zamanla nasıl değiştiğini gösterir. Son 30, 7 ve 1 gün için kullanıcıların sitenizle olan etkileşimlerini görebilirsiniz. Örnek görselde; son 30 günde 16B etkileşim görülmüşken, son 1 gün içinde 647 etkileşim olduğu anlaşılıyor.
3.Yeniden Ziyaret Oranı: Sitenizi tekrar ziyaret eden kullanıcıların oranını gösterir. Grafik, sitenize geri dönen kullanıcı yüzdesinin nasıl değiştiğini zaman içinde izleyebilmenizi sağlar.

dijital pazarlama google analytics

Trafik Edinme

Trafik Edinme kısmında sitenize gelen kullanıcıların hangi kaynaklardan geldiğini ve bu kaynaklar üzerinden ne kadar etkileşimde bulunduğunu analiz edebilirsiniz.

1.Oturumlar: Örnek görselde; toplamda 16.100 oturum olduğunu ve bu oturumların %90’ından fazlasının (14.481) organik arama sonuçlarından geldiğini anlıyoruz.google analytics trafik edinme
2.Etkileşimli Oturum Sayısı: Kullanıcıların sitenizde etkileşimde bulundukları oturum sayısını gösterir. Örnek görselde, organik aramalardan gelen 14.481 oturumun 4.182’si etkileşimli oturumlar olarak sınıflandırılmış.
3.Etkileşim Oranı: Bu oran, kullanıcıların sitenizde ne kadar süre vakit geçirdiğini veya içerikle nasıl etkileşimde bulunduklarını gösterir. Örnek görselde, “Referral” (Yönlendirme) kaynaklarından gelen kullanıcıların %57,58’i etkileşimde bulunmuş.
4.Oturum Başına Ortalama Etkileşim Süresi: Her oturumda ortalama ne kadar süre etkileşimde bulunulduğunu gösterir. Örnek görselde; “Direct” (doğrudan trafik) kaynaklarından gelen kullanıcılar ortalama 15 saniye etkileşimde kalmış.

Google Analytics Dijital Pazarlama İçin Neden Önemlidir?

Veri olmadan dijital pazarlama yapmak, karanlıkta yürümeye benzer. Bu noktada Google Analytics, işletmelerin hedef kitlesini anlaması, içerik pazarlama stratejilerini geliştirmesi ve dijital pazarlama ajansı ile birlikte reklam kampanyalarını oluşturarak, bu kampanyaların etkili olup olmadığını ölçmek adına gereken tüm araçları barındırır. Veri odaklı dijital pazarlama sayesinde işletmeler bütçelerini en verimli şekilde kullanabilir ve nitelikli kitleye erişebilecekleri adımları ön görebilir.

Profesyonel bir dijital pazarlama şirketi, verileri analiz ederek işletmelerin internet ortamında büyümesine öncülük eder. Sizde bu konuda etkili bir dijital pazarlama firması ile işbirliği kurmak isterseniz, bizimle iletişime geçerek başarı merdivenlerini hızla tırmanabilirsiniz.

Bu konu hakkında daha detaylı bilgiye ulaşmak istiyorsanız bizi Sosyal Medya hesaplarımızdan takip edebilirsiniz.

https://www.instagram.com/creodive/

https://www.youtube.com/channel/UC2_Ec35UlV4Ok_tBWEO5K6A

https://www.facebook.com/creodive/

https://www.linkedin.com/company/creodive/

 

 

 

 

Leave a Reply

If you want to leave a review, please Login or Register first.

creodive-iletisim-web-tasarim-google-adwords-sosyal-medya-ajansi
Telefon
creodive-whatsapp-web-tasarim-google-adwords-sosyal-medya-ajansi
Whatsapp
creodive-teklif-olustur-web-tasarim-google-adwords-sosyal-medya-ajansi
Teklif Al
kreatif-calismalarimiz-web-tasarim-google-adwords-sosyal-medya-ajansi
Projeler