E-Mail Marketing; bir duyuru, ürün yada hizmet verilen sektöre ait kampanyaları mail aracılığıyla potansiyel müşterilere iletmektir. Yıllardan beridir kullanılan ve kullanımı süren e-mail marketing kavramına anlam kazandıracak olan ise web sitenize abone olan site ziyaretçilerinizdir. Kullanıcılarınızı teşvik edebilir ve onlara reklamlar, tebrik mesajları vs. gönderebilirsiniz.
Örnek verecek olursak eğer, bir web siteniz var ise kalıcı web site ziyaretçilerinize dönem dönem mail üzerinden ulaşmak istiyorsunuz diyelim. Bu dönemler doğum günleri, özel günler, tanıtım günleri, kampanya günleri vs. olabilir. Bu ziyaretçilerinize ulaşabilmek için, web siteniz üzerinde kayıtlı hesapları olması gerekmektedir. E-ticaret sitelerinin sıklıkla uygulamakta olduğu bir yöntem olan e-mail marketing işe yarayan bir pazarlama stratejisidir. Takip ettiğiniz bir ürünün indirime girdiğini, beklediğiniz bir ürünün stokta olduğunu vs. mail üzerinden öğrenebilmek mümkündür, çünkü o web site üzerinde kayıtlı hesabınız bulunmaktadır. Bu sayede vakit kaybı yaşamadan istediğiniz ürünleri veya hizmetleri yakalayabilmektesiniz.
Peki Neden E-Mail Marketing Kullanılmalı?
- Kısa bir süre içerisinde geri dönüşler kazandırmaktadır.
- Farklı reklam bütçelerine göre bütçesi çok daha düşüktür.
- Hedef kitlenizin sadık kitle haline gelmesini sağlamaktadır.
- Bir veri analizi tutmanıza ve geleceğe dair planlarınızı buna göre yürütmeniz için avantajlıdır.
- Ürün veya hizmet satışında bulunuyorsanız potansiyel müşterilerinizi himayeniz altına alabilirsiniz.
- Marka değerinizi arttırmakta ve müşteri sadakati oluşturmaktadır.
E-Mail Marketing Prensipleri
- Kullanıcılara gereksiz mailler göndererek onları sıkmayın, bir süre sonra gereksizler arasına eklenebilirsiniz.
- Kısa ve öz bir şekilde mesajı verin.
- Müşterilerinizin neye dikkat etmesini istiyorsanız mesajınızda onu vurgulayın.
- Sıklıkla kullanılan müşteriye yaklaşım dillerinin yerine farklı bir dil belirleyin.
- Maillerinizde verdiğiniz bağlantı linkleri işlevsel olmalıdır.
- Renk paletlerinizde canlı ve olumlu hisler uyandıracak renkler tercih edin.
- Özgün görseller kullanın.
- Mobil görünümünde tasarım uyumunu kontrol edin.
İpuçları
Demografik özellikleri göz ardı etmeyiniz. Cinsiyet ve yaş ortalaması gibi belirgin farkların hangi kategorilere odaklanacağınızı tahmin ederek, mail gönderimlerinizi buna uygun yönetmelisiniz. Daima aktif kullanıcıları seçiniz, web sitenizi son 1 ay içerisinde sıkça ziyarette bulunan ve alışveriş yapan kullanıcıları hedef alabilirsiniz. Mail listenizin uzun olması, mailinizi dikkate alacak kitleninde aynı uzunlukta olacağınızı göstermeyecektir.
İlginizi çekebilecek diğer konuları derledik. Bunları keşfetmek isterseniz aşağıdaki bağlantılara tıklamanız yeterlidir.
İçeriklerimize göz atmak için bizi sosyal medya hesaplarımızdan takip edebilirsiniz.
https://www.instagram.com/creodive/
https://www.youtube.com/channel/UC2_Ec35UlV4Ok_tBWEO5K6A
https://www.facebook.com/creodive/
https://www.linkedin.com/company/creodive/