Herkese merhabalar, biz sizleri çok özledik peki ya siz bizi özlediniz mi? Hem hasret gidermeye hemde sizleri yepyeni bir konu başlığı ile buluşturmaya geldik! Bugün sizlere büyük ölçüde fayda sağlayacak olan dijital pazarlama müşteri sadakati konusu ile karşınızdayız. Bu yazımızı sonuna kadar okuduğunuzda hedef kitlenizi kendinize aşık etmek için neler yapmanız gerektiğini öğrenmiş olacaksınız. Unutmayın ki hedef kitleniz sizi her açıdan değerlendiriyor ve doğru tercih yaptığından emin olmak için sürekli sorguluyor. Eğer taktiklerimize kulak verirseniz tüm testlerden başarıyla geçebilirsiniz! 🙂
Müşteri Sadakati Nedir?
Dijital pazarlama müşteri sadakati, markanızla bir kez etkileşime geçen kullanıcıların hizmetinizden veya ürünlerinizden fazlasıyla memnun kalmasını ve tekrar tekrar sizinle etkileşime geçmesini sağlayacak büyüleyici bir yaklaşımdır. Bu yaklaşımı ortaya çıkaracak olan ise tamamen karşı tarafa verilen güven, kaliteli hizmet veya ürün, iletişim biçimi gibi faktörlerdir. Müşteriler, onları mutlu ettiğiniz takdirde bu memnuniyeti asla göz ardı etmezler.
Duygularını ve yorumlarını çevreleriyle, aileleriyle hatta sosyal medya ve pazar yerleri gibi platformlarda başka kullanıcılarla paylaşarak sürekli olarak size referans olmaya devam ederler. Bunun size geri dönüşünü hayal edebiliyor musunuz? Bir taşla kaç kuş vurabileceğinizi ve olumlu müşteri yorumlarının adeta bir altın gibi durduğu yerde markanıza değer kattığını farketmiş olmalısınız. Sizi daha fazla meraklandırmadan hemen dijital pazarlama müşteri sadakati nasıl oluşturulur biz anlatalım, siz okuyun!
Müşteri Sadakati İçin Markanıza Misyon Yükleyin
Profesyonellikle düşünülmüş bir sadık müşteri planlaması, sadece mevcut müşterilerinizin markanıza olan bağlılığını korumayı değil, potansiyel müşteriniz olabilecek kitlelerede ulaşabilmenizi sağlar. Aynı zamanda markanıza olan talebin artması ve satış hacimlerinin yükselmesiyle birlikte tabi ki markanız artık rakiplerinden çok daha üstün ve isim bilinirliği elde eden bir marka haline gelebilir. Sadık müşterilerin markanızla kuracakları mükemmel ilişki, sizden ayrılamamalarını sağlayacak ve sürekli yenilenen ürünlerinizi veya hizmetlerinizi deneyimleme isteklerini tetikleyecektir.
Örnek verecek olursak dijital pazarlama müşteri sadakati denince akıllara gelecek ilk marka olan Apple ile konuyu daha net bağdaştırabiliriz. Apple markası Dünya üzerinde sadık müşterilere sahip olmasıyla zirvede yer alıyor. Yapılan araştırmalara göre; 9 farklı ülkeden yaklaşık 4500 kişinin katıldığı bir araştırmada, iPhone kullanıcılarının %84’ü ‘yeni bir telefon alacak olsanız hangi markayı tercih ederdiniz? sorusuna yine “iPhone” yanıtını veriyorlar.
Apple markası, kullanıcılarına sunduğu sade ve hızlı kullanıcı dostu tasarımları, tüm cihazlarının birbirine entegre olabilmesi ve kolay yönetilebilmesi gibi avantajlarıyla öne çıkıyor. Müşteri memnuniyetini en üst seviyelere çıkaran markanın müşterileri, bir kez herhangi bir ürününü deneyimlediği takdirde, tüm ürünlerine sahip olma isteğine bürünebiliyor. Öyle ki artık bir ihtiyaç alışverişi olmaktan çıkıp, yalnızca kaliteyi satın alma hissiyatı ile müşterilerin satın alma davranışında bulunduğu bir marka olarak biliniyor. Peki siz markanıza bu misyonu yüklemek istemez misiniz? Hadi devam edelim.
Dijital Pazarlama Müşteri Sadakati Nasıl Artırılır?
- Kişiye Özel Pazarlama
Dijital pazarlama müşteri sadakati konusunda markalara çok fazla fikir sunan ve verilerlede bunu destekleyebilen bir kanaldır. Sitenize giriş yapan kullanıcıların üyelik sağlayarak, hangi ürünlerde gezindiğine ve neler araştırdığına göz atabilirsiniz. Bu sayede onlara bir kupon kodu veya sektörünüzle alakalı farklı teklifler sunabilirsiniz. Örneğin; giyim sektörü ise kombin önerisi, turizm sektörü ise bir bilet bedava, spor sektörü ise ilk üyelikte %50 indirim gibi birçok seçenek sunulabilir. Müşteriler, ilgi alanları ve demografik yapılarına kadar ayrılarak, kendilerini değerli hissedecekleri bir alışveriş deneyimine tanık olabilir.
- Özel Gün Bildirimleri
Özel günler, kullanıcılar için önemlidir ve o günlerde hangi markanın onlarla iletişime geçtiğini, onları önemsediğini asla unutmazlar. Müşterilerinizin doğum günlerinde onlara özel çekler veya kutlama mesajları ile samimi, sıcak bir bağ oluşturabilirsiniz. Yüzlerinde oluşabilecek bir gülümseme, belki de sizi çok sevmelerine ve daimi müşteriniz haline gelmelerine fayda sağlayacaktır. Bunların dışında, Ülkemizde birlik ve beraberlikle kutlanan milli günlerimiz veya bayramlarımız ile alakalıda müşterilerinize bir kutlama mesajı veya bildirimi ileterek, ‘biz bir aileyiz!’ algısı oluşturabilirsiniz.
- Müşteri Deneyimi İyileştirme
Müşteri deneyimi, yalnızca müşterinin sorunlarını veya şikayetlerini dinlemek, bunlara bir çözüm üretmek anlamına gelmez. Müşterilerinizin buna hiç gerek duymayacak bir hizmetle veya ürünle karşılaşması, markanızı hep iyi hatırlamasını sağlayacak en önemli etkendir. Hiçbir sorun yaşamadığınız insanları düşünün, zihniniz her zaman o insanlara karşı temizdir ve iyi yorumlar yaparsınız. Ancak bir kez bile olsa sorun yaşadığınız bir insana karşı hem güveniniz zedelenir, hem de duygularınız incinebilir. Bu noktada müşteri deneyimi, başından sonuna dek aynı ilerlemesi gereken bir merdiven gibidir. Sizi zirveyede çıkarabilir, ayağınız takılıp düşmenizede sebep olabilir.
- Dijital Müşteri Hizmetleri
Düşünsenize; markanızın bir mağazası var ve mağazanız dışardan bakıldığında ışıkları yanıyor, yani mağaza hizmete açık görünüyor. Fakat müşteriler bir türlü kapıyı açıp giremiyor çünkü kapı sıkışmış, ne yapardınız? Tabii ki hemen kapıyı tamir ettirir veya değiştirirdiniz diye düşünüyoruz. Peki dijitaldeki mağazanız olan web sitenizide bu kadar önemsiyor musunuz?
Dijital müşterileriniz, markanızın ürün veya hizmetlerini incelemek adına web sitenize giriş yapmaya çalışıyor ve belkide site hızınızın düşük olması veya sayfalarınızın yüklenmemesi nedeniyle beklentilerine ulaşamıyor olabilir. Dijitalde milyonlarca kişinin aynı anda araştırma yaptığını, lokal ve global çapta müşterilerinizin olduğunu unutmamalısınız. Bu alanda başarılı bir dijital pazarlama ajansı ile çalışmak sizlere fayda sağlayacaktır.
Web sitenizin güncel olması, ürün veya hizmetlerinizi açıklar nitelikte olması, karmaşıklıktan uzak yalın ve sade olması, 7/24 canlı sohbet veya mail üzerinden destek sunması, sorunsuz çalışması ve tüm butonların aktif olması, mobil uyumluluğu yüksek olması ve satın alma davranışlarının kolaylıkla gerçekleştirilebiliyor olması dijital pazarlama müşteri sadakati elde etmenin temel şartlarıdır.
- Sosyal Medya Takibi
Günümüzde sosyal medya platformları, markanızın en aktif müşterilerini doğrudan tanıyabileceğiniz güçlü mecralardır. Sizlerde sosyal medyada aktif olarak, güncel paylaşımlar sağlayarak, şirket içi ve şirket dışı videolarla kendinizi daha yakından tanıtarak müşterilerinizle samimiyet oluşturabilirsiniz. Bu sayede müşterileriniz, bir mesaj ve yorumda bulunmak istediklerinde karşılarında gerçek bir insan olduğundan ve yanıt bulabileceğinden emin olarak sizinle iletişim kurmaktan çekinmez.
Öte yandan, bu kullanıcılar sizin tarafınızdan şımartılmak isteyebilir. Onlar için belirli dönemlerde dijital pazarlama şirketi ile işbirliği kurarak indirim kampanyaları düzenleyebilirsiniz ve bunları reklamlarla duyurabilirsiniz, yarışmalar ve çekilişler düzenleyebilirsiniz, yeni bir ürün veya hizmet fikirlerinizi onlara sorabilir ve fikirlerini alabilirsiniz, olumlu müşteri yorumlarını sosyal medya hesaplarınızda yayınlayarak diğer müşterilerinizinde bu akıma ortak olma isteğini canlandırabilirsiniz.
Bu konu hakkında daha detaylı bilgiye ulaşmak istiyorsanız bizi Sosyal Medya hesaplarımızdan takip edebilirsiniz.
https://www.instagram.com/creodive/
https://www.youtube.com/channel/UC2_Ec35UlV4Ok_tBWEO5K6A
https://www.facebook.com/creodive/
https://www.linkedin.com/company/creodive/