Markanızın dijital pazarlama ajansı süreçlerini tıpkı bir bulmaca çözer gibi teker teker çözdüğünüzü düşünelim. Markanızı nerede konumlandırmanız gerektiğini, müşterilerinizin kim olduğunu, neleri sevdiklerini ve sevmediklerini biliyorsunuz. Ancak tüm bunlar başarıya ulaşmak için yeterli olmayabilir. Çünkü; dijital pazarlama stratejileri tam anlamıyla birbirini destekleyen bir zincir gibidir. Birbirine geçen halkalardan herhangi biri koptuğunda, markanın hikayesi, kurumsal bütünlüğü, dijital varlıkları ve pazarlama kampanyaları sekteye uğrayabilir.
Dijital dönüşüme adım attığınız ilk andan itibaren araştırmalar yaptığınızı ve belirli terimlere artık hakim olduğunuzu tahmin edebiliyoruz ancak tüm bunlara karşın nereden başlamanız gerektiği konusunda yanlış bir hamle yapmanızı ve maceranızın yarım kalmasını istemeyiz. Uzman bakış açısına sahip, tecrübeli, son teknolojiyi takip eden ve dijitalin metriklerini ezbere bilen bir dijital pazarlama ajansı ile işbirliği kurmanın bizce tam zamanı.
Doğru Dijital Pazarlama Ajansı Bulma Rehberi
Yeni bir girişimin içerisindesiniz, markanızı dijital pazara doğru algılarla ve kreatiflerle sunmanız bu macerada ne kadar güç kazanacağınızı belirleyecek. Tıpkı bir oyun oynar gibi, markanız oyun kaybettikçe olduğu yerde kalıyor ve puanı eksiliyor, oyun kazandıkça ise hem level atlıyor hem de hediyeler kazanıyor. Dijitalde puan sayısını doğru stratejiler ve planlamalar olarak ele alalım, bu sayede markanız level atlayarak kendi düzeyindeki rakipleriyle yarışacak duruma gelebiliyor ve hediye olarak müşteri kitlesiyle buluşuyor. Size level atlatacak dijital pazarlama ajansı ile hala tanışmadınız mı? Peki bu seçimi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Marka Hedeflerinize Uygunluk
Markanızı oluştururken elbette hayallerinizle örtüşecek bir marka hikayesi yazmaya başladınız. Markanızın hedeflerini kurguladınız, ürün veya hizmetlerinizi nasıl duyurabileceğinizi hayal ettiniz ve bu fikirleri hayata geçirecek bir dijital pazarlama ajansı ile çalışmak istiyorsunuz. Bu noktada seçim yapacağınız dijital pazarlama firması, markanızı nerede konumlandırmak istediğinizi anlayabilecek ve sizlerin taleplerine yanıt verebilecek uzmanlığa sahip olmalıdır.
Markanıza dijitalde bir kimlik yaratmak ve kitlenizin zihninde markanıza özel bir yer vermek istiyor olabilirsiniz, bu noktada markanız için kurumsal bir kimlik yaratabilecek ve bunu tüm dijital pazarlama kanallarında aynı şekilde yansıtabilecek kadar koordine çalışan bir ekibe ihtiyacınız olabilir. Dijital varlıklarınız, tıpkı bir markanın farklı şubeleri gibi her platformda aynı görünürlüğe sahip olarak marka itibarınızı en üst seviyeye çıkarabilir.
Tabii ki yalnızca satışlarınızı artırmak ve rekabet gücünü elde tutmak için de dijital pazarlama şirketi arayışı içerisinde olabilirsiniz, burada önemli olan ise markanızı doğru platformlarda konumlandıracak, müşteri kitlenizi doğru filtreleyecek, reklam kampanyalarınızı doğru kurgulayacak, kreatif ve özgün içerik stratejileri geliştirecek, A/B testleriyle devamlı kampanyalarınızı test edecek ve optimize edecek uzmanlara sahip bir ajans ile anlaşma sağlayabilmek.
Öte yandan, dijitalin devamlı yeni trendlerle ve güncellemelerle kendini geliştiren bir evren olduğunu unutmamak gerek. Markanızın büyüme hedeflerine doğru gittiğiniz yolda belkide daha önce attığınız adımlar bir süre sonra yanlış olabilir ve bunu değiştirmeniz gerekebilir. Bu durumda ajansın trendlere ayak uyduracak çalışmalarla ve optimizasyonlarla markanızı hiç geriye düşmeden daima ileriye taşıması çok önemlidir. Çünkü; dijitalde rakipleriniz hiç durmadan sürekli faaliyetlerini devam ettiriyor ve en ufak vakit kaybında sizden belkide on adım ileriye gitmiş olabiliyor.
Deneyim ve Faaliyet Kapsamları
Markanız için dijital pazarlama ajansı seçmeden önce; markanızın kalitesini ve değerlerini, vizyonunu ve misyonunu düşünmelisiniz. İşbirliği kurmak istediğiniz ajans sizi dijitalde temsil edecek, ürün veya hizmetlerinizi kitlenizin önüne sergileyecek. Peki bu ajans kendini dijitalde nasıl sergiliyor? Ajansın dijital varlıklarına, vizyonuna ve çizgilerine göz attınız mı?
Herkesin en iyi yapabildiği şey kendi işi ve uzmanlık alanıdır. Bu nedenle ajansın dijitalde kendi için ne gibi faaliyetler yürüttüğü, bu faaliyetlerin sonuçları, sizin markanız için belirlediğiniz hedeflere yanıt verebilecek alt yapıya sahip olup olmadığı gibi bir dizi unsuru dikkate alabilirsiniz. Dijitalde kurumsallığı yansıtmayan ve hizmet kalitesini yeterince vurgulayamayan ajansların bu vizyona sahip olmadığını ve aslında kendi işlerini pekte önemsemediklerini anlamak çokta güç değildir.
Sizler markanızın dijital varlıklarını oluşturmak, geliştirmek ve büyütmek, ardından ürün veya hizmetlerinizi geniş kitlelere ulaştırabileceğiniz dijital reklamcılık kampanyaları oluşturmak ve müşteri trafiği elde etmek ya da tam tersi reklam vermeden organik aramalarda ilk sıralara yükselebileceğiniz arama motoru optimizasyonu çalışmaları gerçekleştirmek istiyor olabilirsiniz.
Profesyonel bir dijital pazarlama firması, her markanın ihtiyaçlarının değişkenlik göstereceğini bilir ve markanıza özgü çalışmalar geliştirir, kreatif fikirler ve çözüm araştırmaları ile sizlerin hedeflerine karşılık çapraz yöntemler uygulayarak dijital dönüşümünüzü önde tamamlamanıza destek olur.
Referans ve Başarı Hikayeleri
Markanız hangi pazarda yer alıyorsa ve hangi sektöre ait ise buna yönelik bir dijital pazarlama ajansı arayışı gerçekleştirebilirsiniz. Sizinle aynı sektörde referansları olan veya genel anlamda tasarım ve geri dönüşüm gücüne güvenebileceğiniz ajanslar ile görüşme sağlayarak doğru bir seçim yapabilirsiniz. Yeni başlayan markalar için daha önce nasıl bir süreç yönettiklerini, şu an markanın dijital pazardaki konumunu ele alabilirsiniz.
Dijital pazarlama ajansları, bir markanın süreçlerini yönetirken kalite ve performans odaklı ilerleyerek aslında referans gücünü geliştirirler. Bir proje, diğer bir projenin kapısını açan anahtar gibidir. Bu nedenle referanslarını sizinle paylaşamayan ve paylaştıysa dahi sizin beklentilerinizle örtüşmeyen bir ajans ile çalışmanız hayallerinizdeki marka kimliğini yansıtamamanıza neden olabilir.
Teknolojik Altyapı ve Araçlar
Dijital pazarlama ajansı, markanızın dijitalde bambaşka bir boyuta geçmesini teknolojik alt yapısı ve analizleriyle başarabilir. Ajansın kullandığı dijital pazarlama araçları, gelişmiş analizler ve yapay zeka destekli stratejiler belkide pazardaki farkınızı ortaya çıkarabilir. Örnek verecek olursak; arama motoru optimizasyonu yaparken arama motorlarında rakiplerinizin çalıştığı anahtar kelimeleri, rakiplerinizin arama motorlarındaki kalite puanlarını ve ne kadar ayak izi bıraktıklarını görebilirler.
Bu sayede hem performansınızı artıracak, hem kampanyalarınızın verimliliğini ölçümleyebilecek, hem de sıralamalarınızı artıracak kritik hamleler yapabilirler. Teknolojik altyapıya sahip bir dijital pazarlama firması, markanızın rakiplerini geri planda bırakabilir ve dijital varlıklarınızı en etkin şekilde yönetebilir.
Bütçe ve Fiyatlandırma Politikası
Markanızı dijitale taşımak için yatırım yapmayı düşünüyorsunuz ve belkide bu konudaki bütçelendirme politikalarının gereksiz pahalı olduğu fikrindesiniz. Ancak düşünmeniz gereken ilk şey bu olduğu için dijital pazarlama ajansı ile işbirliği kurarak markanıza kazandıracağınız değerin ve uzun vadede elde edeceğiniz kazancın farkında değilsiniz. Markanızı sınırları olmayan, esnek ve her adımda yeni müşterilerle karşılaşabildiği bir evrene gönderdiğinizi unutmayın.
Ajans seçiminizi yaparken, öncelikle ajansın markanız için gerçekleştirebileceği hizmetlere, üstlendiği sorumluluklara ve sizleri ne kadar iyi algıladığına bakabilirsiniz. Maliyet odaklı yaklaşmak yerine hizmet kalitenizi değerlendirerek önceliklerinizi bu şekilde oluşturmanızı tavsiye ederiz.
Fiyatlandırma politikalarının şeffaf olması, hizmet kapsamları için ayrı ayrı veya paket halinde bir maliyet oluşturması, beklenmedik maliyetlerin ortadan kalkması, güvenli çalışma şeklinde sözleşmelerin gönderilmesi ile size uygun ajansı belirleyebilirsiniz. Uzun ömürlü ve kalıcı bir işbirliği planı için iki tarafında birbirine güven aşılaması oldukça önemli bir etkendir. Kısacası doğru ajans ile çalışarak bütçenize uygun, yüksek kaliteli hizmetler almanız mümkün. Çünkü; pazarlama faaliyetlerinizden elde edeceğiniz nitelikli müşteri kitlesi ile harcadığınız bütçenin çok daha fazlasını kısa zamanda yerine koyabilirsiniz.
İletişim ve İşbirliği Süreci
Dijital pazarlama ajansı, sizinle etkili bir iletişim kurmalı ve işbirliği boyunca sürekli olarak süreçlerini paylaşmalıdır. Bu paylaşımlar; kimi zaman WhatsApp grupları üzerinden hızlı ve anlık ilerleyebilir. Kimi zaman yüz yüze veya online toplantılar gerçekleştirerek derin bir bilgi akışı ve yeni fikirler verilir. Kimi zaman ise CRM iş takip sistemleriyle dijital pazarlama stratejilerinin nasıl ilerlediği ve görevlerin durumu takip edilir.
Şeffaf bir iletişim, işbirliği sürecinde ajans ile marka arasındaki sadakati oluşturan temeldir. Zihninizde soru işaretleri oluşmasını engelleyecek, süreçlerin takibini devamlı olarak sağlayacak ve size bunları anlatacak, kriz durumlarında yeni fikirlerle sizlere savunma planı yapabilecek, başarınıza başarı katmak için trendleri takip edecek bir dijital pazarlama firması ile çalışmanız yapabileceğiniz en doğru seçimdir.
Bu konu hakkında daha detaylı bilgiye ulaşmak istiyorsanız bizi Sosyal Medya hesaplarımızdan takip edebilirsiniz.
https://www.instagram.com/creodive/
https://www.youtube.com/channel/UC2_Ec35UlV4Ok_tBWEO5K6A
https://www.facebook.com/creodive/
https://www.linkedin.com/company/creodive/