Markalar İçin Dijitalin Önemi
Markalar için büyük bir avantaj haline gelen teknolojik gelişimler, hayatımızın da tam ortasına oturdu diyebiliriz. Sürdürülebilir ve daima kendini güncelleyen dijital platformlara ayak uydurmak markaları her ne kadar zorlasada, öte yandan dijital markalaşma algısı oluşturmaktadır. Dijital markalaşma: işletmelerin, kurumların, markaların veya bireysel çalışanların kimliğini ortaya çıkarması, dijital ortamlarda kendilerini şeffaf bir şekilde tanıtması gibi önemli bir konudur.
Dijitalde Markalaşma Nedir?
Dijital markalaşma en kısa ve öz ifadeyle; markaların kendilerini ifade ederken geliştirdikleri ve ortaya koydukları çalışmalardır. Bunlar web tasarım, app uygulamalar, girişim fikirleri, sosyal medya içerik planları ve tasarımları, motion çalışmaları ve kampanyalar gibi birçok detayı kapsamaktadır. Dijital markalaşma aynı zamanda marka misyonu vizyonu, değerleri, ürün ve hizmetleriyle kendini belli etmektedir. Markaların hedef kitlelerine ve potansiyel müşterilerine birçok şeyi göstermektedir. Bunun sebebi ise kullanıcıların markalardan talepleriyle alakalıdır. Son kullanıcı artık yalnızca bir ürün veya hizmet satın almakla ilgilenmemektedir, markalarla bağ kurmak, kendilerinden bir parça bulabilmek, satış sonrası destek alabilmek ve marka değerlerinde küresel faydalar görebilmek asıl talepleridir.
Dijital Markalaşma Nasıl Sağlanabilir?
Farklı ilgi alanları olan, çeşit çeşit yaş ve cinsiyet gruplarında, değişken duygu ve düşüncelere sahip kullanıcıların sosyal medya platformlarında yer aldığını düşünelim. Bunu düşündüğümüz zaman markaların kendilerini anlatabilmesi için en avantajlı yol dijitalde bir kimlik gösterebilmektir. Kullanıcılarda marka sadakati oluşturabilmek ve o markanın birer savunucusu haline getirebilmek önemlidir. Bunu sağlayabilmek için ise öncelikle hedef kitle belirlemek ve bu hedef kitleye yaklaşım dilini seçmek gerekmektedir. Hedef kitleye bir benimseme hissi verilmelidir.
Büyük markaların pazarlama stratejilerini inceleyecek olursak; Örneğin; Netflix, içerik kalitesiyle yeterince hedef kitlesine ulaşabilen büyük bir yayın platformu olmasına nazaran, dijital platformlarda hedef kitlesiyle samimi ve sıcak bir dille bağ kurmaktadır. Bu şekilde kullanıcılarının el alışkanlığını ve dürtüsünü kazanmaktadır. Beğen, yorum yap, paylaş vs. gibi butonlara takipçilerinin hep hazır olması tamamen markayı benimsemesinden kaynaklıdır.
Güncel ve dijital gündemi pür dikkat takip eden kullanıcıların ilgisini çekecek yaklaşımlarda bulunulmalıdır. Olumlu duygular çağrıştırmak, güven duygusu yaratmak, dijital markalaşmanın ilk adımıdır. Kullanıcıları satın almaya yönlendiren asıl olarak duygu ve düşüncelerdir. Aynı ürünü farklı bir markada bulabilecek olmasına rağmen, belli bir markadan alan kullanıcılar, karar aşamasını duygularıyla vermektedir.
Kullanıcılarla İletişim Kurmanın Faydaları
Hedef kitlenizle ve müşteri zincirinizle doğrudan birebir iletişim kurmak en faydalı yöntemdir. Kişisel iletişim, kullanıcıyı kendine özel hissettirecektir. Bir sorunu veya sıkıntısı olduğu zaman daima kendilerini güvenli alanda hissetmelerini sağlayacaktır. Kriz dönemleri her marka için varolacaktır, önemli olan bu krizleri yönetebilmek ve müşteri kitlesini ilgilendiren krizleri sakinlikle çözebilmektir. Krizlerinin çözülebildiğini gören kullanıcılar, bu deneyimin ardından daimi müşterilerinizi oluşturabilirsiniz..
İlginizi çekebilecek diğer konuları derledik. Bunları keşfetmek isterseniz aşağıdaki bağlantılara tıklamanız yeterlidir.
Dijital Pazarlama Kariyerinde Uzman Olun
İçeriklerimize göz atmak için bizi sosyal medya hesaplarımızdan takip edebilirsiniz.
https://www.instagram.com/creodive/
https://www.youtube.com/channel/UC2_Ec35UlV4Ok_tBWEO5K6A
https://www.facebook.com/creodive/
https://www.linkedin.com/company/creodive/