Demek hayallerinizdeki markayı sonunda kurmaya karar verdiniz ve bu markayı tam da hayal ettiğiniz noktada görebilmek için maceralarla dolu dijital bir serüvene hazırlanıyorsunuz! Biz aksini düşünmek istemiyoruz, çünkü markanızı dijitalden esirgemek hem bu zamana kadar verdiğiniz emekleri, hem de markanızın potansiyelini göz ardı etmek olur. Aynı fikirde olmasaydık bu yazıyı okuyor olmazdınız, öyle değil mi? Uzun zamandır bu anı beklediniz, şimdi ise markanızı en iyi konuma getirebilecek o dijital pazarlama ajansı ile tanışmanın heyecanıyla karşı karşıyasınız. Peki bu serüvende sizlere eşlik etmek istediğimizi söylesek? Hadi başlayalım.
Dijital Pazarlama Serüveni Adım 1 : Müşterileriniz Kim?
Dijital pazarlama yolculuğu başlamadan önce yapmanız gereken ilk şey markanızın müşteri kitlesini tanımak ve anlamak olmalıdır. Elle tutulur somut bir ürününüz veya tüketicilere fayda sağlayacak bir hizmetiniz var, peki bu ürün veya hizmet kimlere hitap ediyor? Kaba bir deyimle söyleyecek olursak ‘her malın bir alıcısı vardır’ sözüyle yola çıkmak yerine, bir arayışa yanıt vermek ve rekabetli bir dünyanın akışında kaybolup gitmeyecek benzersiz özellikler sunmak son derece önemli.
Öte yandan markanızın bu ürün veya hizmetle tanınır olmaması, iz bırakacak ve zihinlere yerleşecek bir marka ismine dönüşmesi de pazardaki rakiplerinizin işinizi bir hayli zorlaştırmanıza destek olur. Bu nedenle, bir persona düşünün ve sizden talepte bulunacak kişinin nasıl biri olduğunu, yaşını, yaşadığı şehri, eğitim düzeyini, mesleğini, finansal durumunu, kullanım alışkanlıklarını, ilgi alanlarını, hobilerini ve beklentilerini analiz edin. Daha sonrasında ise neden sizin markanızı seçmeleri gerektiğini, markanızın eşsiz ve benzersiz yönlerini, tercih edilme sebeplerini tek tek not alın. Eğer bir dijital pazarlama ajansı ile çalışırsanız, hedef kitle analizi sürecini kolaylıkla atlatabilirsiniz. Bu sayede hem markanızı büyütecek, hem de ürün veya hizmetinizin pazarlamasını doğru kitleye yapabileceksiniz.
Adım 2 : Rakipleriniz Neler Yapıyor?
Tıpkı sizin gibi bir hayal ile bu yola çıkmış ve belkide sizden daha önce girişimde bulunmuş binlerce rakibiniz olduğunu biliyorsunuz. Yine bir deyimle devam edecek olursak ‘erken kalkan yol alır’ sözüyle başlayabiliriz. Siz henüz yolun başındayken belkide rakipleriniz çoktan ürün veya hizmetlerini dijital pazarlama faaliyetleriyle başarıya konumlandırmış, marka itibarını elde etmiş ve satışlarını artırarak kazanç sağlamış olabilir. Ancak unutmayalım ki, bazen bir şehire gitmek isteriz ve oraya bizden önce gidenlerle konuşarak bilgi alırız, görülecek en güzel yerleri sorarız ve öğreniriz, nerede ne yenir, nerede konaklanır gibi tüm riskli kısımları başından bilerek gönlümüz rahatça yola çıkarız. Rakipleriniz çok kez düşmüş kalkmış, hatalar yaparak doğrusunu öğrenmiş fakat siz kestirme yolları onları takip ederek bulabilirsiniz!
Rekabet analizi yaparak; dijital pazarlama serüveninde sizin pazarınız için hangi hamlelerin doğru olduğunu, ihtiyacınız olan dijital varlıkları, rekabet hacmini elde tutmak için yapmanız gereken kampanyaları ve müşteri kitlenizin beğenilerini kolaylıkla algılayabilirsiniz. Dijital pazarlama şirketi ile işbirliği kurmak bu noktada iş yükünüzü büyük ölçüde hafifletebilir. Sizin için en iyi stratejileri kurgulayarak, kısa bir zamanda markanızı büyütebilir ve rakiplerinizle aynı yolda yürümenizi sağlayabilir.
Adım 3 : Markanızı Nerede Hayal Ediyorsunuz?
Markanız şuan için sizin bebeğiniz, henüz çok küçük. Bu yüzden sizin onunla ilgilenmenize, onu büyütmek için devamlı beslemenize ve yeni şeyler öğretmenize oldukça ihtiyacı var. Ona kattığınız her değer, büyüdükçe sizlere bir artı kazandıracak ve hayallerinizdeki gibi bir marka olmasına katkı sağlayacak. Markanızı nerede hayal ediyorsanız, bebeklik döneminde atacağınız adımları da o yöne doğru atmalısınız.
Bebeğiniz önce emekleyecek, konuşmayı öğrenecek, kişiliğini farkedecek ve büyüdükçe sizin desteğiniz olmadan kendisi koşacak. Bu hikaye size bir şey anımsattı mı? Düşünsenize, markanızda öncelikle dijital pazarlama dünyasında emekleyerek ufak ufak yol alacak, zamanla mesajını potansiyel müşterilerinize ulaştıracak, marka kimliği oluşacak ve kitlesi oturduktan sonra durmadan koşacak!
Tabii ki bebekler yaş aldıkça çocukluk dönemine erişirler ve hayallerine kavuşmak için bir okula, onlara hedeflerini öğretecek ve potansiyellerini ortaya çıkaracak öğretmenlere ihtiyaç duyarlar. Bu sayede hedeflerini belirlerler ve eğitim hayatlarını bu hayalle tamamlarlar. Öte yandan öğretmenler, eğitim hayatlarında çocuklara toplumsal değerler aşılarlar ve her çocuk bu değerleri benimseyerek yaşamı boyunca çevresine bunu yansıtır.
Markanızında aynı şekilde büyümek için bir dijital pazarlama ajansı ihtiyacı olduğunu unutmayın. Dijital pazarlama şirketi sizi markanız için belirlediğiniz hedeflere ve marka hayallerinize doğrudan ulaştırabilir. Tıpkı öğretmenlerin çocuklara aşıladığı toplumsal değerler gibi, dijital pazarlama faaliyetlerine başlamadan önce markanızın değerlerini, vizyonunu ve misyonunu belirlemelisiniz.
Adım 4 : Beklentileriniz Neler?
Markanız için şu aşamaya kadar hedef kitle analizi, rakip analizi, hedefler ve hayaller gibi önemli adımları tamamladınız. Markanızı nerede hayal ettiğinizi ve bu hayallere ulaşmak için yapmanız gerekenlerinde farkındasınız. Peki markanız için neden dijital pazarlama faaliyetleri gerçekleştirmek istiyorsunuz? Bundan beklentileriniz ne?
Dijital pazarlama ajansı ile çalışarak; markanızın ürün veya hizmetlerini tanıtabilir, marka bilinirliği elde edebilir, marka kimliği oluşturabilir, rekabet gücü elde edebilir veya satış hacmini artırabilirsiniz. Kimi marka tüm bu çalışmaları bir arada yürütme amacıyla yola çıkarken, kimi marka ise yalnızca hedef kitlesinin göz zevkine uyum sağlayacak, marka kimliğini yansıtacak ve tüketicilerin bilgi almasına yardımcı olacak bir pazarlama faaliyetini yeterli görebilir. Kimi marka reklama ihtiyaç duymazken, kimi marka ise reklamsız ürün tanıtımının mümkün olmayacağını düşünebilir.
Bizim fikrimizi soracak olursanız, markanızı zirvede konumlanmış ve hiç sarsılmayacak bir konuma getirmek istiyorsanız, dijital pazarlama faaliyetlerinizi ‘hep en iyisi’ olmak adına yürütmelisiniz. İlk süreçte en yüksek hedeften başlamak yerine, kısa zamanlı hedefleriniz olabilir ve bu hedefleri tamamladıkça daha büyük hedeflere yönelebilirsiniz. Bu şekilde yol almak hem sizin markanıza olan inancınızı yitirmemenizi, hem doğru marka hikayesinin ortaya çıkmasını, hem de başarılı bütçe yönetimini sağlayacaktır.
Örneğin; ilk süreçte sizden belkide kısa zaman önce bu yola çıkmış olan bir rakibinizi farkettiniz ve hedefiniz ise iki ay içerisinde onun olduğu aşamadan daha iyisi olmak olabilir. Eğer sizden yıllar önce pazarda yerini almış, tüm süreçlerini başarıyla tamamlamış ve şuan için pazarın lideri haline gelmiş bir rakibinizle yarış içerisine girerseniz, hem doğru stratejileri kuramayabilir, hem fazla maliyet harcayabilir, hem de doğru iş planlamasını yapamayarak belki de markanızın enerjisinizi tüketebilirsiniz.
Adım adım ilerleyerek; hangi dijital pazarlama yolculuğu aktif olarak gerçekleştireceğinize, hangi dijital pazarlama kapsamlarının sizlere hacim katacağına, markanızın dijital varlıklarını nasıl oluşturacağınıza, dijital pazarlama ajansı ile çalışarak markanızın ihtiyaçları doğrultusunda hangi pazarlama araçlarını kullanacağınıza daha doğru karar verebilirsiniz.
Dijital Pazarlama Ajansı Size Neler Kazandırır?
Markanızın dijital pazarlama yolculuğu arkası sağlam bir şekilde giriş yapabilmesi için belkide atacağınız en önemli adım dijital pazarlama ajansı seçimidir. Dijitalde zamandan ve maliyetten tasarruf etmek, en gelişmiş araçları kullanmak, dijital pazarlama faaliyetlerini yönetmek, markaların adeta dijital vitrini olan web siteleri tasarlamak, bütünsel bir marka kimliği oluşturmak, sosyal medya platformlarını en ince ayrıntısıyla bilmek, içerik planlaması oluşturmak ve dijital reklam planlaması yapmak gibi bir dizi yetkinliğe sahip olan uzmanlarla kurulacak bir işbirliği, markanızı üst seviyeye taşıyabilir.
Dijital pazarlama firması, hem sektörlere ait trendleri, hem de bu trendlerin dijitalde ne şekilde vurgulanabileceğini bilirler. Bu sayede rekabet gücü elde etmenize destek olurlar. Öte yandan, gelişmiş analiz araçlarını kullanarak tüm platformlara erişim sağlayabilir, pazarlama aktivitelerinizi optimize edebilir, hedef kitlenizin davranışlarını algılayabilir, reklam kampanyalarınızı A/B testleriyle deneyerek doğru reklam modelini seçebilirler.
Dijital varlıklar, markanızın online dünyada tanınabilirliğini ve etkisini artırmanın temel taşlarıdır. Web sitesi, sosyal medya hesapları, reklam kampanyaları gibi faaliyetler, müşterilerinizle olan etkileşiminizi artırırken, markanızı güçlü bir şekilde temsil etmenizi sağlayabilir. Bu varlıkların oluşturulması sürecinde, hedef kitlenize uygun içerik stratejileri geliştirmeniz ve kullanıcı deneyimini ön planda tutmanız önemlidir. Profesyonel bir dijital pazarlama şirketi ile tüm bunları kusursuz gerçekleştirebilirsiniz.
Bu konu hakkında daha detaylı bilgiye ulaşmak istiyorsanız bizi Sosyal Medya hesaplarımızdan takip edebilirsiniz.
https://www.instagram.com/creodive/
https://www.youtube.com/channel/UC2_Ec35UlV4Ok_tBWEO5K6A
https://www.facebook.com/creodive/
https://www.linkedin.com/company/creodive/