Pinterest İşletme Hesabı Nasıl Kullanılır?

Günümüzde büyük kapsamlı sosyal medya platformlarından biri olan Pinterest, kullanıcılarına mükemmel fikirler ortaya sunmaktadır. Bundan dolayı işletmeler de 250 milyondan fazla kullanıcısı olan bu sosyal medya platformunu Pinterest işletme hesabı ile etkin olarak kullanmaktadır. Pinterest’e kaydedilen Pinler 175 milyarı aşmış durumdadır. İstatistiklere bakıldığı zaman işletmelerin bu platformun içerisinde yer alması gerektiğini söylemek mümkündür..

Pinterest İşletme Hesabı Nasıl Açılır?

İlk olarak ihtiyacınız olan bir Pinterest hesabı oluşturmaktır. Fakat daha önceden bir üyeliğiniz varsa kolay bir şekilde işletme hesabına geçiş yapabilirsiniz. Pinterest hesabınız yoksa aşağıdaki temel adımları takip ederek kendinize bir işletme hesabı edinebilirsiniz.

  • Tarayıcınızdan Pinterest adresine erişim sağlayın. Ardından sağ üst köşede bulunan ‘kayıt ol’ butonuna tıklayın. Kayıt ekranının alt bölümünde bulunan bir ‘İşletme hesabı oluştur’ şıkkına tıklayın. E-posta adresinizi, yaşınızı, parolanızı vb. bilgilerinizi girdikten sonra ‘hesap oluştur’ butonuna tıklayın.
  • Daha sonra karşınıza çıkan sayfada işletmenizin adınıgirerek devam edin. Bu evrede web sitenizi de tanımlayabilirsiniz. Dil ve bölge seçeneklerini de girdikten sonra ileri butonuna basın. Markanızın Odak noktası ya da başka biçimde işinizin ilgili alanlarını bu sekmede belirleyerek devam edebilirsiniz.
  • Markanıza özgü olan alanı seçtikten sonra Pinterest’in sizi yakından tanımasına yardımcı olabilirsiniz.Ürünlerinizi satmak için kullandığınız e-ticaret platformunu bir sonraki aşamada belirleyerek  Pinterest ile uyumlu olarak çalışmasını ayarlayabilirsiniz. 
  • Sonrasında da Pinterest kullanma amacınız karşınıza çıkacaktır. Bu yerde fikirlerinizi paylaşma, markanızın ürünlerini kullanıcılara sergileme ve hedef kitlenizi büyütme vb. seçenekler karşınızda olacaktır. Pinterest kullanım amacınıza uygun olacak seçeneği belirledikten sonra kullanılmaya uygun bir hale gelecektir.

İşletme Hesabını Etkili Yönetmek

Profilinizi Düzenleyin

Pinterest işletme hesabı profilini düzenleyin. İşletmenize uygun profil fotoğrafı seçin. Mesela işletmenizin logo tasarımı en doğru seçim olacaktır. Böylece Pinterest’te sizi arayan kullanıcılar hızlıca bulabilirler. Panolarınıza yeni resimler kaydederek, işinizle alakalı yeni pinler koyarak hedef kitlenizi etkileşime geçirebilirsiniz. Açıklama kısmına ise işletmenizin sloganını ya da amacını yazabilirsiniz.

İşletme Hesabınızın Analitiğine Bakın 

İşletme hesabınızın sol üst köşesinde ‘’Analytics’’ butonuna tıkladığınızda karşınıza ‘Genel bakış, Profil, Ulaştığınız kullanıcılar’ seçeneklerini göreceksiniz.

Genel Bakış: Pinterest profilinizin günlük ve aylık görüntülenme sayısını görebilirsiniz.

Profil: Pinlerinizin gösterimlerini, tıklanma sayısını, kaydedilme sayısını denetleyebileceğiniz seçeneklere ulaşabilirsiniz.

Ulaştığınız Kullanıcılar: Hedef kitlenizin ilgi alanlarını inceleyebilirsiniz. Böylece hedef kitlenizi daha yakından tanıma imkanına erişebilirsiniz.

Etkili ve Kaliteli Görseller Paylaşın 

Pinterest’in fotoğraf paylaşma sitesi olduğunu varsaydığımızda, kaliteli ve etkili görseller paylaşmak kullanıcıların sizinle daha fazla etkileşime girmesini sağlayacaktır. Paylaşacağınız görseller yüksek çözünürlüklü olursa kullanıcıların ilgisinide o kadar çekmiş olur. Paylaşımların öne çıktığı bu platformda siz de 736×1102 boyutlarında görseller paylaşarak pinlerinizi öne çıkarabilirsiniz.

 

 

Leave a Reply