SEO (Search Engine Optimization) Nedir?
Dijitalin içerisinde mekandan ve zamandan bağımsız olarak sürekli araştırma halinde olan milyonlarca kullanıcı bulunmaktadır. Bunların her biri kendi ilgi alanına yakın olan ürünleri, o an ihtiyacı olan bir ürünü veya merak ettiği herhangi bir bilgiyi araştırmakla meşgul. Müşterilerde fiziksel mağaza ziyaretlerinin yerini neredeyse tamamen online mağazalara bırakmış durumda. Dijital düzene ayak uydurmamak, markalar için büyük bir kayıp anlamına gelmektedir.
Potansiyel müşteriler, araştırmalar sonucunda karşısına çıkan çeşitli rakipler arasından ilk dikkatini çekmeyi başarabilen markaları tercih etmektedir. Peki milyonlarca rakibi geride bırakarak birinci sırada yer alabilen bir markaya güven duymamak mümkün mü?
SEO, bir web sitesinin tüm arama motorları üzerinde ‘search’ edilen konu başlıklarında ortaya çıkan sıralamalarını belirlemektedir. ‘Search Engine Optimization’ kelimelerinin baş harflerinden ortaya çıkan bu kavram, asıl olarak dijital markalaşma sürecinin başarı hedeflerine ulaşması ve aranma hacimlerinin yükselmesini hedef almaktadır.
Marka değerini arttırmak ve kaliteli müşteriler edinmenin organik ve en akılcı yöntemidir. Arama motoru optimizasyonu çalışmaları sürdürürken, gerçekten olumlu sonuçlar alabilmek için web sitelerinin Google SEO yönergelerine uygun biçimde hazırlanması ve geliştirmelerinin sağlanması oldukça önemli bir kriterdir.
İşini seven ve geleceğe dair yatırım yapmak isteyen tüm markaların, arama motoru optimizasyonu konusunda çalışması gerekmektedir. İyi bir sıralama demek, ilk ulaşılan ve bilinen olmak demektir, bu da marka itibarını yaratmaktadır.
Web sitelerine daha fazla trafik çekmek ve yeni müşteriler edinmek adına birçok dijital pazarlama teknikleri yürütülmektedir. Arama motoru optimizasyonu da bu stratejilerden en kalıcı ve organik olanıdır. Doğrudan potansiyel müşterilere erişim sağlamak ve satışa yönelik trafik yoğunluğu oluşturmak ancak SEO ile mümkündür.
Google Ads reklamlarıyla yapılan pazarlama stratejilerinde, marka dönem dönem belirlediği bütçeler üzerinden üst sıralarda konumlanabilmektedir. Fakat bütçesi tükendiği anda reklamları son bulmaktadır ve tekrardan var olan sıralamasına geri dönmektedir. Bu sebeple arama motoru optimizasyonu çalışmaları otoriter bir web sitesine sahip olmanın ve daima gözle görülür olmanın tek yoludur.
SEO Nasıl Yapılır?
SEO, markaların hayat verdikleri sektörlerle ilişkili odak kelime grupları üzerinden yürütülmektedir. Profesyonel SEO hizmeti almak, markaların bu konuda doğru adımlar atması ve başarılı sonuçlar elde etmesi adına çok önemlidir. Öncelikle markanın hali hazırda var olan web sitesinin SEO kurallarına uygun olup olmadığı ve nelere ihtiyacı olduğu sıralanmaktadır. İç SEO ve Dış SEO olarak ikiye ayrılan geliştirmelerden oluşmaktadır.
- Site İçi SEO
Arama motoru optimizasyonu çalışmalarının en temeli web site içerisinde sağlanan düzenlemelerle başlamaktadır.
- Sade ve yalın web tasarım düzeni
- Doğru kategori ayrımları
- Web site hızının yüksek olması
- Site içeriklerinde anahtar kelimelerin kullanımı
- Kullanıcı deneyimi yüksek bir web site dizaynı
- Görsel alt nitelikleri
- Search console kurulumu
- Link ağaçları oluşturma
gibi bir dizi maddeyi kapsamaktadır.
- Site Dışı SEO
Web sitelere dışarıdan müşteri çekmek ve kalite puanını arttırmak amacıyla yapılan çalışmalara verilen isimdir.
- Sosyal medya platformlarından web siteye yönlendirmek
- Sosyal medya reklamları ile web site trafiğini arttırmak
- Backlink satın almak
- Forum sitelerinden makaleler yayınlamak
- Blog yazıları yazmak
İçerik Kalitesinin Önemi
Arama motoru optimizasyonunda, oluşturulan içeriklerde anahtar kelimeleri ne kadar fazla kullanırsak o kadar hızlı yükseliriz düşüncesi tamamen yanlış bir düşüncedir. Google, içerik kalitesine oldukça önem vermektedir ve bu bağlamda içeriklerin ne kadar bilgiye dayalı ve özgün olduğunu kontrol etmektedir. İçeriklerde dil kullanımına ve yazım kurallarına dikkat etmek, kalite puanını doğrudan arttırmaktadır.
Tabii ki hedeflenen kitleye yönelik bir yazı yazılabilir fakat hedef kitlenin bu yazıdan alabileceği doyum nedir? yeterince bilgi veriyor mu? alt başlıkları konuyla alakalı düzeyde mi? görsel ve video içeriyor mu? gibi birçok süzgeçten geçirildiğini unutmamak gerekmektedir.
Bunların yanı sıra, içerik stratejisi dediğimiz kavramda bulunmaktadır. Burada bir içeriğin ticari amaçlı mı yoksa bilgi verme amaçlı mı yazıldığını belirlemek markalar için katkı sağlayacaktır. Örneğin; bir ürün kategorisi hakkında yazıyorsak markanın ürününü öne çıkarmak, bir konu hakkında yazıyorsak markanın sektörüne vurgu yapmak doğru olacaktır.
Dolaylı anlatımla ürün tanıtımı yaparken web sitesi üzerinden satışları arttırmak mümkündür. Markanın sektörüne yakın bir konu başlığında içerik oluşturmakta, sektörün meraklıları için bilgi verici olacaktır ve web site trafiğini, marka bilinirliğini arttırmaktadır.
SEO Sıkça Sorulan Sorular
Organik Trafik Nedir?
Bir kullanıcının arama motorlarında yaptığı araştırmalar neticesinde sitenizle karşılaşması ve doğrudan sitenizi ziyaret etmesi organik trafiği doğurmaktadır. Arama motoru optimizasyonu çalışmaları da, araştırma yapan kullanıcıların sıralamalarda sizi kolaylıkla bulabilmesi ve ulaşabilmesi yönünde yapılmaktadır. Organik trafik ile search engine optimization bir eşlemdir.
Backlink Nedir?
Backlink, bir web sitesinin başka bir web siteye referans olmasıdır. Yani bir web sitesinde, farklı bir web sitesine yönelik içerik paylaşımı yapılması ve hedef kitleyi başka bir sayfaya yönlendirmek anlamına gelmektedir. Bu sayede iki web sitesinin hedef kitleside birbirini ziyaret etmektedir ve Google üzerindeki aranma hacimleri yükselmektedir.
SEO İçin Web Site Yazılımı Önemli Mi?
Son senelerde arama motoru optimizasyonu yönergelerinde ‘kullanıcı deneyimi’ ön plana çıkmaktadır. Bu nedenle web sayfalarının hem ön hem de arka yüzlerinde yapılan çalışmalarda geliştirmelere gidilmiştir. Kısacası temiz kod yapısı ve sayfa düzeni, arama motoru optimizasyonu çalışmaları için önemli bir kriterdir.
SEO Hizmetinde Fiyatlar Nasıl Belirlenir?
Hizmet sağlanacak olan markanın gereksinimleri, strateji hamleleri ve çalışmaların gerçekleştirileceği alanlar fiyat konusunda belirleyici unsurlar olmaktadır. Her marka için izlenmesi gereken yol farklıdır, bu sebeple belli bir fiyat sunmak mümkün değildir. Markaya ait web sitesinin ne durumda olduğu, iç ve dış kısımlarda düzenlenmesi gereken noktalar, teknik kısımlardaki iş yükü, hedef kitlesi, pazardaki rekabet durumu gibi birçok detay bulunmaktadır.
Negatif SEO'ya Engel Olabiliyor Musunuz?
Çalışma stratejilerinin ilk aşamasında web sitenin durumu şeffaflıkla analiz edilmektedir. Yanlış inşaa edilmiş arama motoru optimizasyonu çalışmalarının sonuçları, kullanılan online araçlar sayesinde tarafımızca görülebilmektedir. Haberiniz olmadan düşük otoriteye sahip sayfalar üzerinden sitenize yönelik verilen spam linklerini belirleyebilmekteyiz. Hızlıca Google’da bunu bildirerek, bağlantıları reddetme işlemlerini hayata geçirmekteyiz.