Web Sitesi Trafiği Organik Olarak Nasıl Artırılır?
Dijital ortamda bireysel veya kurumsal anlamda sizi temsil edecek en önemli kanallardan bir tanesi web sitesi tasarımı yapınızda gizlidir. İster iş hayatınızda istersenizde bireysel hayatınızda web sayfanızın güçlü olması; ürün, hizmet ve enformasyon alışverişinizi kolaylaştırır. Sitenizde ürün satışı, hizmet satışı veya yalnızca bilgi verici içerikler paylaşıyor olabilirsiniz. Bu noktada organik trafiği artırmak ve ziyaretçilere ulaşarak fayda sağlamak adına yapmanız gereken bir dizi madde bulunuyor.
Periyodik olarak ve size özgü hazırlanmış içeriklerle hazırlanan bir web sitesi tasarımı, arama motorlarında daha kısa yoldan öne çıkıyor. Dijitalin ne kadar sonsuz bir kanal olduğunu ve rekabetli bir sektörün içerisinde bulunduğunuzu asla göz ardı etmemeniz gerekiyor. Dijitalde arama motorları üzerinden interaktif biçimde araştırmak ve satın alma gerçekleştirmek tüm kullanıcılar için mümkündür. Bu kullanıcıların %34’lük oranı ise arama esnasında önlerine çıkan ilk web sitesini ziyaret etmeyi tercih ediyor.
Bu sebeple web sitesi tasarım hizmeti alırken %100 SEO Uyumlu hizmet sağlayabilecek bir web sitesi ajansı ile işbirliğine girmeniz sizin faydanıza olacaktır. SEO yönergelerine uygun web sitesi tasarımı aynı zamanda kullanıcı deneyiminide içerisinde barındıracağı için organik trafiği yükseltmek açısından büyük önem arz ediyor. Peki, web site de organik trafiği artırmak ve daha fazla ziyaretçi kazanmak için neler yapılmalı?
Web Sitesi Trafiğini Olumlu Etkileyen Faktörler
- Periyodik Olarak Özgün İçerikler Yayınlayın
Arama motorlarında web sitenizin daima güncel olması çok önemlidir. Güncel olmayan ve içerikleri hiç düzenlenmeyen siteler zaman içerisinde otoritesini kaybediyor ve geri sıralara düşüyor. Bu nedenle periyodik olarak faydalı ve kişiselleştirilmiş içerikler yayınlayarak sitenize ziyaretçi katabilirsiniz.
Paylaşımlarınızı bir içerik takvimi hazırlayarak sistematik şekilde yürütebilirsiniz. Ard arda birden fazla içerik yayınlamak ve toplu paylaşım sağlamak web sitesi için hiçbir olumlu dönüş sağlamayacaktır, bu yöntemi tercih etmeyin. Örneğin; ayda 4 adet içerik yayınlayacaksanız; her hafta 1 adet içerik paylaşarak bu döngüyü tamamlayın. Ziyaretçilerin sitenizi her hafta tekrar ziyaret etmesini sağlamış olursunuz, bu sayede arama motorlarında kalite puanınız yükselir.
- Arama Odaklı İçeriklere Yer Verin
Dijitalde gerçekleştirilen her araştırma sonucunda belli bir amaç bulunuyor. Kimi kullanıcı bir ürünü araştırırken, kimi kullanıcı ise ürünün işlevlerini merak edebiliyor. Bu nedenle içerik oluştururken yada geliştirirken arama odaklı kelimelerle optimize edebilirsiniz. Bu sayede kullanıcıların araştırmalarında karşılarına çıkmanız daha basit hale gelir. Arama motorlarıda bu kelimeler üzerinden çalışmalar sağladığınızı algılar ve sizi üst sıralara taşımaya başlar.
- Uzun Ve Doyurucu İçerikler Hazırlayın
Arama motorları yazı uzunluğunu dikkate alarak sıralama ölçütlerini belirliyor. Bu noktada arama motorlarının taleplerini karşılayacak uzunluklarda içerikler yazmalısınız. Fakat içerik uzunluğu tamamen konuyla doğru orantılı bir maddedir. Geniş kapsamlı konularda 1500-2000 karakterde yazılan bir makale yeterli gelebiliyorken, tek bir konu odaklı yazılarda 600 kelime yeterli olabiliyor. Web sitesi hizmeti alırken mutlaka Blog sayfalarının olmasına özen göstermelisiniz.
creodive.com.tr web sitemizde devamlı olarak sizleri bilgilendirmek ve verdiğimiz hizmetleri tanıtmak amacıyla yazdığımız makaleler bulunuyor. Bu makalelerde 1500-2000 karakter arası olan yazılar, hem daha uzun ve doyurucu olduğu için hem de daha fazla bilgi gerektiren konuları kapsadığı için okunma hacimleri yüksektir.
- Sıkça Sorulan Sorular (SSS) Bölümü Oluşturun
Web sitesi tasarım hizmeti aldığınız profesyonel ajansınızdan, hedef kitlenizi ilgilendiren sorulara yanıt verebileceğiniz Sıkça Sorulan Sorular bölümü talep etmeyi unutmayın. Bu teknik ile birçok web site arasından sıyrılabilirsiniz ve anahtar kelimeleriniz üzerinden soru-yanıt içerikleri oluşturarak SEO konusunda olumlu bir etki oluşturabilirsiniz.
Öte yandan web sitesi ziyaretçileriniz şeffaflıkla yanıtladığınız sorulara göz atarak size karşı artı bir güven sadakati besleyebiliyor. Sizinle iletişime geçerken soru sorma maksadıyla değil de, nitelikli müşteri olarak direkt iletişime geçebilirler. Bu şekilde potansiyel müşteri profilinden çıkarak satın almaya yatkın müşteri kazanımı sağlarsınız.
- Video İçerikler Kullanın
Son dönemlerde arama sonuçlarını bir hayli etkileyen video içerikler, kullanıcıların oldukça ilgisini çekebiliyor. Yeni nesil kullanıcılar okumaktan çok izleme odaklı ve bilgiye hızlıca ulaşma istekleri onları yönetiyor. Bu nedenle de sektörünüzü ve işletmenizi tanıtan, hizmet verdiğiniz alanı ve ekibinizi tanıtan videolarla özgün içerikler oluşturabilirsiniz. Yüksek çözünürlüğe sahip, görüntü kalitesi iyi bir kameranın karşısına geçip bu videoları çekebilirsiniz.
Tabii ki bu videoların web sitesi tasarımı aşamasında sitenize eklenmesi için çalıştığınız web sitesi ajansı tarafına iletilmesi gerekiyor. Bu sayede başarılı ve sizi tam anlamıyla sergileyen bir web site sahibi olarak, ziyaretçilerinizi eksiksiz karşılayabilirsiniz.
- Kısa Ve Öz Linkler Oluşturun
Web sitenize organik trafik çekmeyi amaçlanıyorsanız, temiz link yapısı elde etmelisiniz. Kullanıcılar bir linke tıkladıkları zaman linkte yazan kelimelerle alakalı bir sayfaya yönleneceklerini tahmin ediyor. Ancak çok farklı konuyu barındıran bir sayfaya yönlenirlerse markanız için olumsuz bir deneyimi yaşamış olurlar.
Linklerde karakter sınırlamasını kısa tutmak, hizmeti anlatan linkler vermek ve doğru yönlendirmeleri sağlamak web sitesi ajansı yükümlülüğündedir. Bu nedenle odak anahtar kelimelerinizi ve hizmetlerini başarıyla yansıtacak bir web sitesi hizmeti almanız çok önemlidir.
- Web Sitesi Hızını Yükseltin
Web site, hedef kitlenizin dijitalde ziyaret edeceği ilk alanlardan biridir. Sayfanın açılış hızı yüksek olduğu takdirde ilk izlenimde güzel duygular oluşturur ve kullanıcı deneyimi dediğimiz faktörde artı bir ile başlarsınız. Çünkü; son kullanıcı beklemeyi sevmiyor ve ilk 3 saniye içerisinde istediğine ulaşamadığı takdirde siteyi terk ederek farklı seçeneklere yöneliyor. Başarılı bir web sitesi ajansı bu konuda gerekli optimizasyonları sağlayarak, site hızının optimum seviyede olmasını sağlar. Görsel ve video içeriklerin en düşük kilobyte’da yüklenmesi, temiz kodlama yapısı ve gereksiz kodların silinmesi site hızını doğrudan etkileyen kriterlerdir.
Web Sitesi Tasarımı Neden Önemlidir?
Günümüzde bir web sitesi tasarımı edinmek için bireysel hizmet almak mümkün olsada, bunun uzmanlık gerektiren bir alan olduğunu göz ardı etmemek gerekiyor. İşletmenizi garantiye almak ve gerekli yerlerde tekrardan iletişime geçebilmek için web sitesi ajansı ile çalışmanız çok daha akıllıca bir yöntemdir. Web sitesi, devamlı güncelleme isteyen ve tarafınızca yapılacak bir hatada yapısının bozulabileceği bir sistemdir. Bu noktada daima size yardımcı olabilecek profesyonel ekiplerden oluşan bir web sitesi tasarım hizmeti almanız sizin iş yükünüzü hafifletir.
E-ticaret firmanız olduğunu düşünürsek, sonuç olarak hazırlanacak olan web sitesi tasarımı müşterilerinizi karşılayacak ve daima işlevsel olması gerekecek online ayağınız olacaktır. Satış odaklı hazırlanan bir web sitesi, abonelik sistemini ve satın alma adımlarını kapsayacaktır. Bu noktada müşterilerinizin kişisel bilgilerini barındıracak olan sistemin güvenlik açıklarının tamamiyle kapanması gerekiyor.
Yeterli bilgi birikime ve deneyime sahip olmayan bireysel web tasarımcılar tarafından bu hizmeti aldığınız takdirde firmanızın itibarını zedeleyebilecek durumlarla karşı karşıya kalabilirsiniz. Tasarım ve yazılım ekibiyle birlikte size sorunsuz bir web sitesi hazırlayabilecek, bu siteyi kodlayarak tam istediğiniz şekilde yayına alabilecek ajanslarla yola çıkmanız gelecek hedeflerinize çok daha yakışır olabilir.
Satış Odaklı Web Sitesi Tasarımı Nasıl Olur?
- Satış odaklı bir web site tasarlarken, ürün ve hizmet sayfalarınız çok daha özenli hazırlanmalıdır. Sitede sergileyeceğiniz ürünlerinizin görsel çözünürlüğü yüksek olmalı ve ürün bilgileri mutlaka yer almalıdır. Bu ürünlerin içeriğinde neler bulunduğu, hangi ihtiyaca yanıt verdiği gibi detaylarla kullanıcıyı ikna etmek gerekiyor. Sitede mutlaka sepet butonu ve satın alma butonları aktif çalışıyor olmalıdır, bu sayede satın almaya teşvik olan kullanıcı bu aksiyonu başarıyla gerçekleştirebilir.
- Anasayfada ürün ve hizmetlerinizin vurgulu bir şekilde sergilendiği alanlar olmalıdır, sayfaya gezinmek amacıyla giren ziyaretçilerde merak uyandırarak satın alma davranışını tetiklemek mümkündür. Potansiyel müşteriler arasında yer alan bu kullanıcılar, ihtiyacı olmasada ihtiyacı varmış gibi hissederek güdülerini harekete geçirebiliyor.
- Web sitesi içerisinde Canlı Destek ve Whatsapp gibi iletişim modüllerinin olması dikkat çekebilir. Siteyi ziyaret eden kullanıcılar, direkt olarak kendileriyle ilgilenen birileri olduğunu düşünerek olumlu bir hisse kapılabiliyor. Dijital kullanıcıların büyük bir çoğunluğu kendilerini özel hissetmekten hoşlanıyor ve samimi buldukları işletmelerle iletişime geçiyor.
- Slider ve Banner yönetimi başarılı bir şekilde yönetilmelidir, siteyi ziyaret eden kullanıcıların anasayfada ilk olarak dikkat edeceği nokta kampanyalardır. Sitede kampanyaları duyurabileceğiniz alanları iyi kullanarak, direkt olarak indirimli ürünlere yönlendirmeler yapabilirsiniz. Bu sayede indirimlerden faydalanmak isteyen müşteriler, kolaylıkla aradıkları işlemi gerçekleştirebilirler.
Bu konuyla alakalı daha fazla bilgiye ulaşmak istiyorsanız, aşağıda eklediğimiz diğer makalelerimizede göz atabilirsiniz.
Web Tasarım Rehberi : Yeni İşletmeler 5 Adımda Cirolarını Nasıl Arttırır?
Sosyal medya hesaplarımızda bu konuyla alakalı yayınladığımız içeriklere göz atabilirsiniz.
https://www.instagram.com/creodive/
Bu pazarlama rehberi gerçekten etkileyiciydi! İşletme sahibi olarak, pazarlama stratejilerini geliştirmek ve markamı büyütmek için her zaman güncel bilgilere ihtiyacım var. Bu yazıda sunulan içerikler oldukça kapsamlı ve açıklayıcıydı. Pazarlama kanallarından, hedef kitleye ulaşmaya, dijital pazarlamadan geleneksel yöntemlere kadar geniş bir yelpazede değinilmiş.
Yazarın, pazarlama konusundaki bilgisi ve deneyimi gerçekten hissediliyor. Aynı zamanda, anlaşılması kolay bir dil kullanarak karmaşık konuları da basitçe açıklıyor. Özellikle, sosyal medya pazarlaması ve içerik stratejisi konularında verilen öneriler oldukça değerliydi. Yazıyı okuduktan sonra, işletmemde hemen uygulayabileceğim birçok fikir edindim.
Ayrıca, görseller ve örneklerle desteklenen yazı formatı oldukça ilgi çekiciydi. Bu, okuyucuların içeriği daha iyi anlamasına yardımcı oldu ve benim gibi görsel öğrenenler için büyük bir artı oldu.
2023 Pazarlama Rehberi’ni keşfettiğim için çok mutluyum! Web sitesi trafiğimi ve satışlarımı artırmak için çok değerli ipuçları buldum. Rehber, güncel pazarlama stratejilerini kapsamlı bir şekilde ele alıyor ve uygulamam gereken adımları açık bir şekilde anlatıyor.
Özellikle web sitesi trafiğini artırmak için kullanılacak SEO teknikleri ve içerik pazarlaması stratejileri konularında çok faydalı bilgiler buldum. Rehberde önerilen araştırma yapma yöntemleri sayesinde hedef kitlemi daha iyi anlayabildim ve onların ilgi alanlarına yönelik içerik üretmek için yeni fikirler edindim