Skip to main content

Sosyal Medya Uzmanı Esma Elveren : Sosyal Medya Yönetimi Taktikleri

Sosyal medya platformları son zamanların en popüler uygulamaları ve gündelik yaşantımızın büyük bir çoğunluğununda en yakın şahidi diyebiliriz. Çünkü sosyal medya platformları hem bireysel kullanıma, hem işletme hesaplarına hemde toplumsal konulara dayanan oldukça geniş bir mecra. Bu konuda sosyal medya uzmanı Esma Elveren kendi bilgi birikimini ve deneyimlerini bireyler ve işletmelerle paylaşıyor.

Her sosyal medya platformunun kendi içerisinde bir kitlesi var ve bu kitleler tabii ki kullanım amaçlarına ve zevklerine göre ayrışıyor. Instagram kullanıcıları etkileşim odaklı düşünürken, twitter kullanıcıları daha çok paylaşma odaklı hareket ediyor. Bunun sebebide Instagram’da görsel iletişimin yüksek olması fakat twitter da yazısal iletişimin ön planda olmasıyla ilişkileniyor. Başarılı Sosyal Medya Uzmanı Esma Elveren her mecranın paylaşım dilinin farklı olduğuna ve markaların sektörlerine en iyi yön verebilecekleri, hedef kitlelerine en yoğun şekilde ulaşabilecekleri mecraları seçmesi gerektiğine değiniyor.

Sosyal mecralar hemen hemen tüm gelişmeleri ve haberleri interaktif bir biçimde alabildiğimiz ve çevremizle paylaşabildiğimiz çok yönlü iletişimin destekçileri. Durum böyle olunca tabii ki bu kadar geniş kitlelerin hayatına yön veren sosyal medya platformlarına markalarında dahil olması şart oldu. Markalarda kendi oluşumlarıyla ve verdikleri hizmetlerle alakalı hedef kitlelerine ulaşmak adına paylaşımlar sağlamak ve sosyal medyada var olmak istiyorlar. Peki sosyal medya uzmanı Esma Elveren sosyal medya yönetimi konusunda nelere dikkat ediyor Instagramda etkileşim nasıl artılır?

sosyal medya uzmanı esma elverenInstagram Etkileşim Artırma İpuçları Nelerdir?

Instagram platformunda yapılan paylaşımların kreatif olması, kullanılan hashtag’lerin aranma hacimlerinin yüksek olması ve keşfet kısmında dikkat çekici videolara yer verilmesi etkileşim oranlarını etkileyen faktörlerdir. Sosyal medya uzmanı Esma Elveren markaların neler yapabileceğini ve hangi adımları izleyebileceğini bir dizi sosyal medya ipucu ile anlattı. Sırasıyla bu değerli ipuçlarını veriyoruz;

  • Sosyal Medyada Periyodik Olarak Paylaşım Yapın

Instagram platformunda takipçi kazanımı, beğeni oranları ve geri dönüşümler oldukça büyük rol oynuyor. Çünkü ınstagram algoritması hesapların kalite puanını aslında bu verilerle eşleştiriyor. Bu nedenle Instagramda düzenli aralıklarla paylaşım sağlamak iyi bir marka imajı çizmenin en doğru yoludur. Öte yandan düzenli paylaşımda bulunan hesaplara karşı takipçilerin güven duygusu daha çabuk pekişir. Bu da zaman içerisinde etkileşimlerin artmasına yol açar. Bu konuda Sosyal Medya Uzmanı Esma Elveren markalar için haftada 3 paylaşımın yeterli olduğunu ve günlük olarak story paylaşımına yer verilerek sürekli kendini hatırlatmaları gerektiğini ekliyor.

  • Alakalı Düzeyde Hashtag Kullanın

Instagram platformu oldukça geniş kitleleri içerisinde barındırıyor ve tabii ki bu kullanıcı zincirini birbirine bağlamak amacıyla hashtag kullanımına yer veriyor. Hashtag konu etiketleri ile aynı ilgi alanlarına sahip kullanıcılar birbirlerine erişebiliyor ve karşılıklı etkileşim içerisine girebiliyor. Hashtag kullanımının bir diğer avantajı ise rakip analizi yapılmasına imkan vermesidir. Markalar sektörüne ait bir hashtag araştırması ile Instagram’da yoğun etkileşim kazanan rakiplerini bulabilirler. Sosyal Medya Uzmanı Esma Elveren bu konuda bir reels videosu ile akıllara geliyor. https://www.instagram.com/p/Ci5XuFLql8A/

  • Takipçilerinizin Sesine Kulak Verin

Instagram’da etkileşimlerinizi artırmak isteyen markalar öncelikle kendilerini takip eden kullanıcıların isteklerine kulak vermelidir. Çünkü takipçilerin daima bir beklentisi vardır ve bu beklenti karşılanmadığı takdirde takibi bırakmaları muhtemeldir. Takipçiler bir ürün hakkında bilgi almak istiyor, yorum yaptığında dönüş bekliyor, hikayesinde markanın ürününü paylaştığında dikkat çekmek istiyor. Bu nedenle takipçiler marka ile karşılıklı etkileşim kurabilmekten keyif alıyorlar ve marka ile bağlarını güçlendiriyorlar. Sosyal Medya Uzmanı Esma Elveren bu konuda ‘sosyal medya üzerinde takipçilerine yanıt veren markaların daha güvenilir ve daha samimi hissettirdiği bir gerçektir.’ sözlerinde bulunuyor.

  • Etkileşim Yaratacak Paylaşımlar Yapın

Instagram’da post paylaşmak yalnızca birer görsel paylaşımı olarak görülmemelidir. Bir markanın yaptığı paylaşımlar hedef kitleye mesaj vermeli ve mutlaka dikkat çekici olmalıdır. Öte yandan sosyal medyada birbirinin benzeri olan ve klasikleşmiş o kadar fazla görsel iletişim ağı var ki, bu noktada kreatif içerikler üretmek adına bir sosyal medya uzmanı ile çalışmak en akılcı etkileşim kazanma yöntemi olabilir.

Sosyal Medya Uzmanı Esma Elveren ‘Her alanın bir uzman kişisi olduğunu düşünürsek dijitalinde dinamikleri ve alınması gereken aksiyonlar bilgi birikime dayanıyor. Kendi içerisinde sosyal medya yönetimini sağlayan markalar sabit bir noktada kalırken, uzman desteği alan markaların kendilerini ne kadar ilerlettiğini görüyoruz.’ diyerek bu konudaki düşüncelerini ekliyor.

  • Instagram Anket Özelliğini Kullanın

Instagram platformunda anket özelliğini kullanarak takipçilerinin fikirlerini alan markalar daha doğru bir yol izlemek adına fikir bulabilir. Zaten var olan takipçilerin markaya karşı sadakat duygusu beslemeleri adına kullanabilecekleri şahane bir yöntemdir. Çünkü sosyal medya kullanıcıları etkileşim odaklıdır ve daima fikirlerini öne sürme isteği içindedirler. Bu noktada hikayesinde hikayesinde anket paylaşan ve kullanıcılara sorular yönelten markalar tıpkı bir oylama gibi yoğun etkileşimle karşılaşırlar. Ardından elde ettikleri verileri markalarının yararına kullanarak, hedef kitlelerini daha iyi anlayabilir ve ilgilendikleri konuyla ilgili paylaşımları artırabilirler.

  • Çekilişler Düzenleyin

Fiziksel hayatta olduğu gibi sosyal medya platformlarında da hediyeleri sevmeyen çok az kişi olduğunu düşünebiliriz. Instagram üzerinde markalar hem etkileşim kazanmak hem de marka bilinirliği yaratmak adına çekilişler düzenleyebilirler. Instagram çekilişlerinde markaları adına önem verdikleri birkaç kural ekleyebilirler. Örneğin; paylaşımın altına 3 arkadaşını etiketle, fotoğrafı beğen, web sitemize abone ol vs. bu kuralları yerine getirerek çekilişe katılabileceğini bilen kullanıcılar markanın etkileşimlerini yükseltirken aynı zamanda hediye sahibi olarak markayı sevmeye başlarlar.

Sosyal Medya Uzmanı Esma Elveren Tecrübelerini Paylaştı!

Sosyal Medya Uzmanı Esma Elveren bu konuda son olarak; ‘Sosyal medya platformlarında bir işletme hesabını bireysel hesap gibi düşünmek ve yönetmek en büyük yanlıştır. Çünkü işletme hesapları hem bir marka imajı çizmeli, hem marka değerlerinin dışına çıkmamalı hem de takipçilerine doğru bilgi vermelidir. Dijitalde her bir noktada ayak izimiz bulunuyor ve bu izler asla silinmeden yıllar sonra bile ortaya çıkabiliyor. Bu sebeple marka adına yapılan ufak bir hata, marka itibarının zedelenmesine ve müşteri kayıplarına yol açabiliyor. Çok dikkat ve özen gerektiren bu süreci herhangi bir kişinin yükümlüğüne bırakmaktansa bir sosyal medya uzmanı ve sosyal medya ajansı ile işbirliği yapmak markaların gelecek yatırımları için büyük önem arz ediyor.’ sözleriyle konuşmasını noktaladı.

 

 

Leave a Reply

If you want to leave a review, please Login or Register first.

creodive-iletisim-web-tasarim-google-adwords-sosyal-medya-ajansi
Telefon
creodive-whatsapp-web-tasarim-google-adwords-sosyal-medya-ajansi
Whatsapp
creodive-teklif-olustur-web-tasarim-google-adwords-sosyal-medya-ajansi
Teklif Al
kreatif-calismalarimiz-web-tasarim-google-adwords-sosyal-medya-ajansi
Projeler