Skip to main content

İşletmelerin Sosyal Medya Yönetimi Nasıl Olmalıdır?

Bugün blog yazımızda kurumsal markaların başarı basamaklarından biri olan sosyal medya platformlarından ve bu platformların neden aktif kullanılması gerektiğinden bahsedeceğiz. Sosyal medya yönetimi markalara bilinirlik ve kazanç sağlamaktadır. Oldukça geniş kitleleri içerisinde barındıran sosyal platformlar, hemen hemen her hedef kitlenin kullanıcısı olduğu mecralardır. Sosyal medyayı etkin kullanarak elde edebileceklerinin henüz farkında olmayan markalar, gelecekte rakiplerinden çok fazla geride kaldıklarını farkedeceklerdir.

Sosyal medya platformları küçümsenmeyecek bir pazar yeridir, markalar bu sayede hem stratejik hamlelerle satışlarını yükseltirken, hem de marka imajlarını oturtmaktadır. Ancak böylesi önemli ve online mecralarda yapılan her paylaşımın ve söylenen her sözün, milyonlarca kişiye denk geldiğini düşünürsek, markanın vezir mi yada vezir mi olacağı ince bir çizgide yürümektedir. Tam da bu sebeple sosyal medya yönetimi hizmeti veren ajanslar ile iş birliği yaparak, profesyonel bir hizmet almak en akıllıca yöntemlerdendir.

Sosyal Medya Yönetimi

Kurumsal marka bilinirliği oluşturmanın günümüzdeki en başarılı yolu sosyal medya yönetimi sağlamaktır. Hedef kitleye verilmek istenen mesajların doğru yerde ve doğru şekilde verilmesi ile çevrimiçi ortamlardan iletişim kurmak gerekmektedir. Sosyal ortamlarda en küçük mesajlarınızı bile kolayca algılayabilecek bir hedef kitleye sahip olduğunuz zaman, küçük bir kıvılcımdan bile alev topu yaratmanız çok kolay olacaktır.

Tabi öncelikle o platformda hangi amaçla bulunduğunuzu belirlemelisiniz ve ona göre hareket etmelisiniz. Kurumsal Markanızın sosyal medya da yeri nedir? Hedeflediği nokta nedir? Ürün satışlarını arttırmak, itibar kazanmak, marka bilinirliği kazanmak, müşteri geri dönüşlerini analiz etmek vs. gibi birçok hedefiniz olabilir. Kurumsal sosyal medya hesaplarınızdan elde edeceğiniz gücü ancak iyi hamleler sayesinde kazanabilirsiniz. Sosyal medya yönetimi hizmeti edinirseniz hesaplarınız üzerinden her zaman her yerde markanızın reklamını yapabilirsiniz ve geleneksel reklamların aksine sosyal medya ajansı ile daha uzun vadeli, daha ekonomik ve daha kolay bir şekilde öne çıkabilirsiniz.

sosyal medya yonetimi

Sosyal Medya Yönetimi İle Dijitali Etkin Kullanmak

Sosyal medya platformlarının küresel çapta yarattığı etkileri ve toplulukları yönlendirme gücünü küçümsemek artık mümkün değildir. 2020 Türkiye internet, sosyal medya ve mobil kullanıcı istatistikleri incelemelerimize göre 54 milyon sosyal medya kullanıcısı bulunmaktadır ve bu rakam Türkiye nüfusunun %64’ünü kapsamaktadır. En çok kullanılan sosyal medya platformlarına bakıldığında ise YouTube ilk sırada, Instagram ikinci sırada yer almaktadır.

Sosyal medya yönetimi hesaplarınız da kullanılış amaçlarına göre kendi içerilerinde farklı hedef kitlelere ayrılacaktır. Her platform için iletişim yöntemleri farklıdır ve her mecranın kendine ait bir kullanım amacı bulunmaktadır. Burada asıl nokta markanızın sektörü ve dijitalde bırakmak istediği varlıklarla alakalıdır. Nasıl ki bir ürünü herkesin satın almasını beklemek ve her müşteriyle aynı iletişimi kurmak mümkün değilse, sosyal medyada da markanızın pazarlamasını bu detaylara göre yapmalısınız.

Sosyal Medya İle SEO İlişkisi

Sosyal medya kullanımının SEO ile bağlantısını ancak dikkatli bir yol izleyerek anlayabiliriz.Google üzerinden arama yaparken kişisel Google hesabınızı aktif hale getirerek yaptığınız aramalarda çıkan sonuçlarla, kişisel hesabınız aktif değilken yaptığınız arama sonuçlarının birbirinden farklı olduğunu göreceksiniz. Google artık kişisel hesaplara göre sonuçlar çıkarmaya dikkat etmektedir, yani sosyal medya yönetimi hesaplarınız, takip ettikleriniz ve ilgi alanlarınıza göre sıralamalar yapmaktadır.

Sizin Google hesabınız aktif haldeyken yaptığınız arama sonucunda 5. sırada yer alan bir web site, başka bir Google hesabı aktif haldeyken 9. sırada yer alabilmektedir. Bu noktada, sosyal medya platformları içinde Google Plus’ı aktif kullanmak önem arz etmektedir. İnternet sitelerinin paylaşım butonları arasına Google+ ‘ı da eklemeleri ve içeriklerini mümkün oldukça Google+ üzerinde de paylaşmaları geri dönüşümler açısından faydalı olacaktır..

İstanbul sosyal medya yönetimi , yönlendirme trafiği ile post paylaşımlarınızda markanıza ait linklerinizi kullanırsanız alacağız trafik sayesinde google tarafından fark edilir böylece gelen dahili trafik hedeflediğiniz kelimelerde yükselişe geçebilirsiniz. Bir çok markaya yaptığımız çalışmalarda sosyal medya üzerinden blog yazılarına yönlendirmelerde bulunuyoruz içeriği beğenen kullanıcılar link üzerinden etkileşime geçerek blog yazısını incelemek için web sitesini ziyaret edebiliyorlar.

Bu yazımızı severek okuduysanız, ilginizi çekebilecek bir diğer konu başlığımızı sizler için aşağıya bırakıyoruz. Yazımızın konusu ‘Kurumsal Sosyal medya Yönetimi’ incelemenizi öneririz..

Kurumsal Sosyal Medya Yönetimi

Bizi sosyal medya hesaplarımızdan takip etmeyi unutmayın..

https://www.instagram.com/creodive/

 

 

Leave a Reply

If you want to leave a review, please Login or Register first.

creodive-iletisim-web-tasarim-google-adwords-sosyal-medya-ajansi
Telefon
creodive-whatsapp-web-tasarim-google-adwords-sosyal-medya-ajansi
Whatsapp
creodive-teklif-olustur-web-tasarim-google-adwords-sosyal-medya-ajansi
Teklif Al
kreatif-calismalarimiz-web-tasarim-google-adwords-sosyal-medya-ajansi
Projeler