Kurumsal Sosyal Medya Yönetimi Tüyoları
Sosyal medya ajansı, platformlarında yer almak istiyorsanız hızlı ve aktif olmanız gerektiğini söylememek mümkün değildir. Etkili sosyal medya içerikleri yaratmak, başarılı reklam stratejileri oluşturmak ve birden çok sosyal medya hesabını takip etmek, dijital pazarlama için devamlı yeni fırsatlar bulmak ve performans ölçümlemeleri yapmak gibi önemli süreçler sizi bekliyor olacak. Ancak sosyal medya yönetimi platformlarını daha verimli bir şekilde yönetebilmeniz adına bu yazımızda fazlaca yararlı bilgiye ulaşacağınızdan emin olabilirsiniz.
Sosyal ağların yönetiminin düzenli ve verimli bir şekilde ilerletilmesi koşuluyla, kazanç fırsatları doğmaktadır. Yani dijital artık olmazsa olmaz bir pazar haline gelmiştir. Sosyal medya yönetmek, kullanıcı analizlerini doğru yapmak, kullanıcı dilini iyi bilmek ve buna göre içerikler oluşturmak, geri dönüşleri raporlamak ve hataları düzeltmek gibi planlı ilerleyen aşamalardır. Sosyal medya yönetimi kurumsal markalar için var olan hedef kitleye ve potansiyel hedef kitleye ulaşmak, marka itibarı ve marka sadakati kazanmak, müşteri memnuniyetini sağlamak açısından önemli bir pazarlama aracı görevini görür. Bu pazarlama aracını iyi kullanmak nasıl kurumsal bir markayı zirveye taşıyabiliyorsa, kötü kullanmak ya da hiç kullanmamak da itibar zedeleyici bir unsur olabilmektedir.
Sosyal Platformların Markalara Katkıları
Sosyal ağlar yeni iş modelleri yarattığı gibi, var olan iş modellerinede yeni kapılar açmaktadır. İçinde bulunduğunuz sektör, faaliyet alanınız ve kitleniz ne olursa olsun, müşterilerinizin ve potansiyel müşterilerinizin sosyal olmaması günümüzde pek mümkün değildir. Dijitali tamamen benimsediğimiz ve kurumsal sosyal ağlar, kurumsal web siteleri gibi alanları günümüz müşterilerinin önemsediği inkar edilemez bir gerçektir. Müşterilerin güven duygusu bile artık bu alanları inceleyip, referanslarınızdan ve yaptığınız işlerden emin olduktan sonra oluşmaktadır.
Kurumsal markalar da tıpkı mağaza ziyaretçileri gibi web site ziyaretçilerini de ölçümleyerek, onların davranışlarını dikkate alarak uygun web site tasarımı ve kullanıcı deneyimi modelleri sunmaktadır. Çevrenize baktığınız zaman her kuşaktan sosyal ağ kullanıcısı bulunduğunu tahmin etmekteyiz. Kurumsal markanız için sosyal medya yönetiminin neden önemli olduğunun cevabı tam da burada gizlidir. ‘Digital 2020’ raporunda yer alan verilere baktığımız zaman kullanıcıların internette geçirdiği günlük süre ‘6 saat 43 dakika’ olarak görülmektedir. Yine aynı raporda yer alan diğer bir veriye göre ise Türkiye’de internette günde ortalama ‘7 saat 29 dakika’ geçirilmektedir. 16-64 yaş arası incelendiğinde Türkiye, internette geçirilen süre konusunda 42 ülke arasında 12’inci sırada yer almaktadır.
Sosyal Medya Yönetimi Süreçleri
Sosyal mecralarda içeriklerinizi nasıl planlayacağınızı bilmiyorsanız asla endişelenmeyin. Sağlıklı adımlar atmak için başlangıçta üç önemli başlığı bilmeniz endişenizi dindirmek için yeterlidir; Sosyal ağların denetimi, doğru platformların belirlenmesi ve hedef kitle analizi. Bu başlıkları tamamladıktan sonra, istanbul sosyal medya yönetimi pazarlama stratejilerini doğru yönlendirecek temeller atılmış olacaktır.
- Sosyal Ağların Denetimi: Hangi sosyal kanalların daha etkin kullanıldığı ve daha fazla geri dönüş sağladığını anlamanızı sağlayacaktır. Sosyal medya kullanımının web site trafiğinize etkisini gösterecektir. Kurumsal web sitesi üzerinde trafik artışı yoksa yanlış bir denetim yaptığınızı fark edeceksiniz.
- Doğru Platformların Belirlenmesi: Hangi platform sizin sektörünüze ve markanıza daha fazla katılımcı getirecek? Öncelikle bunu düşünmelisiniz. İhtiyacınız olan sonuçları alabilmek için size uygun platformu belirlemeniz gerekir. En fazla ziyaretçi neredeyse orada yer almalısınız, ziyaretçi çok olduğu halde sizi ziyaret eden az ise kendinizi geliştirmelisiniz.
- Hedef Kitle Analizi: Kurumsal markanızın hedef kitlesini ve kullanacağınız platformun hedef kitlesini iyi bir şekilde analiz etmeniz ve bir persona oluşturmanız gereklidir. Cinsiyet, yaş grubu veya kuşak, meslek, eğitim düzeyi, kullanım alışkanlıkları, coğrafi özellikleri, neyi sevip neyi sevmediği, favori markaları gibi başlıkları detaylıca çıkarmalısınız.
- Rakip Analizi : Sizinle aynı işi yapan rakiplerinizin sosyal medyada neleri yaptığını ve yapmadığını dikkatlice gözlemleyin. Bu sayede onlardan daha başarılı hamleler atarak, stratejik açıdan kendinizi ve markanızı geliştirebilirsiniz.
Bizi sosyal medya hesaplarımızdan takip etmeyi unutmayın..