Genel

Kurumsal Sosyal Medya

By 9 Kasım 2020 Kasım 11th, 2020 No Comments

Sosyal medya’nın içerisinde yer almak istiyorsanız hızlı ve aktif yaşamanız gerektiğini söylemeden geçemeyeceğiz.. Etkili sosyal medya reklam stratejileri oluşturmalı ve birden çok sosyal medya hesabını kontrol etmeli, dijital pazarlama için devamlı yeni fırsatlar bulmalı ve performansınızı ölçümlemelisiniz. Sosyal medyayı daha verimli bir şekilde yönetmeniz adına bu yazımızda fazlaca yararlı bilgiye ulaşacağınızdan emin olabilirsiniz. O halde başlayalım..

Sosyal medya yönetiminin düzenli ve verimli bir şekilde ilerletilmesi koşuluyla, kazanç fırsatları doğmaktadır. Yani dijital artık olmazsa olmaz bir pazar haline gelmiştir. Sosyal medya’yı yönetmek; kullanıcı analizlerini doğru yapmak, kullanıcı dilini iyi bilmek ve buna göre içerikler oluşturmak, geri dönüşleri raporlamak ve hataları düzeltmek gibi süreçlerden geçmektedir. Sosyal medya kurumsal markalar için hedef kitleye ve potansiyel hedef kitleye ulaşmak, marka itibarı ve marka sadakati kazanmak, müşteri memnuniyetini sağlamak açısından önemli bir pazarlama aracı görevindedir. Bu pazarlama aracını iyi kullanmak nasıl kurumsal bir markayı zirveye taşıyabiliyorsa, kötü kullanmak ya da hiç kullanmamak da yerlere kadar indirebilir.Sosyal Medya Danışmanlığı Nedir? - Firmajans Dijital Medya

Sosyal Ağlar Kurumsal Markalar İçin Neden Önemlidir?

Sosyal ağlar yeni iş modelleri yarattığı gibi, var olan iş modellerinede yeni kapılar açmaktadır. İçinde bulunduğunuz sektör, faaliyet alanınız ve kitleniz ne olursa olsun, müşterilerinizin ve potansiyel müşterilerinizin sosyal olmaması günümüzde pek mümkün değildir. Dijitali tamamen benimsediğimiz ve kurumsal sosyal ağlar, kurumsal web siteleri gibi alanları günümüz müşterilerinin önemsediği inkar edilemez bir gerçektir. Müşterilerin güven duygusu bile artık bu alanları inceleyip, referanslarınızdan ve yaptığınız işlerden emin olduktan sonra oluşmaktadır.Kurumsal markalar da tıpkı mağaza ziyaretçileri gibi web site ziyaretçilerini de ölçümleyerek, onların davranışlarını dikkate alarak uygun web site tasarımı ve kullanıcı deneyimi modelleri sunmaktadır. Çevrenize baktığınız zaman her kuşaktan sosyal medya kullanıcısı bulunduğunu tahmin etmekteyiz. Kurumsal markanız için sosyal medya yönetiminin neden önemli olduğunun cevabı tam da burada gizlidir.  ‘Digital 2020’ raporunda yer alan verilere baktığımız zaman kullanıcıların internette geçirdiği günlük süre ‘6 saat 43 dakika’ olarak görülmektedir. Yine aynı raporda yer alan diğer bir veriye göre ise Türkiye’de internette günde ortalama ‘7 saat 29 dakika’ geçirilmektedir. 16-64 yaş arası incelendiğinde Türkiye, internette geçirilen süre konusunda 42 ülke arasında 12’inci sırada yer almaktadır.

Sosyal Medya Yönetimi Nereden Başlar?

Sosyal medya yönetimi biçimlerinizi nasıl planlayacağınızı bilmiyorsanız asla endişelenmeyin. Sağlıklı adımlar atmak için başlangıçta üç önemli başlığı bilmeniz endişenizi dindirmek için yeterlidir; Sosyal ağların denetimi, doğru platformların belirlenmesi ve hedef kitle analizi. Bu başlıkları tamamladıktan sonra, sosyal medya yönetimi pazarlama stratejilerini doğru yönlendirecek temeller atılmış olacaktır.

Sosyal Ağların Denetimi: Hangi sosyal kanalların daha etkin kullanıldığı ve daha fazla geri dönüş sağladığını anlamanızı sağlayacaktır. Sosyal medya kullanımının web site trafiğinize etkisini gösterecektir. Kurumsal web sitesi üzerinde trafik artışı yoksa yanlış bir denetim yaptığınızı fark edeceksiniz.

Doğru Platformların Belirlenmesi: Hangi platform sizin sektörünüze ve markanıza daha fazla katılımcı getirecek? Öncelikle bunu düşünmelisiniz. İhtiyacınız olan sonuçları alabilmek için size uygun platformu belirlemeniz gerekir. En fazla ziyaretçi neredeyse orada yer almalısınız, ziyaretçi çok olduğu halde sizi ziyaret eden az ise kendinizi geliştirmelisiniz.

Hedef Kitle Analizi: Kurumsal markanızın hedef kitlesini ve kullanacağınız platformun hedef kitlesini iyi bir şekilde analiz etmeniz ve bir persona oluşturmanız gereklidir. Cinsiyet, yaş grubu veya kuşak, meslek, eğitim düzeyi, kullanım alışkanlıkları, coğrafi özellikleri, neyi sevip neyi sevmediği, favori markaları gibi başlıkları detaylıca çıkarmalısınız.

 

 

 

 

 

Leave a Reply