E-Mail Marketing Nedir?
Markaların, içinde bulunduğumuz çağın teknolojisine uygun olarak, belirli bir hedef kitleye ulaşmaları adına reklam ya da tanıtım yapmasını sağlayan ve en yüksek etkileşimi olan elektronik posta yöntemine E-Mail Marketing denmektedir. E-mail marketing yöntemiyle, hedef kitlelerine ulaşan markalar, gelen geri dönüşler doğrultusunda ticari başarı elde edebilmektedir. Ayrıca markanın müşterisine değerli hissettirmesi ve müşteri sadakati kazanabilmesi açısından da etkili bir stratejidir. Özel günlerde alışveriş yaptığı markalardan mail alan kullanıcılar, özel hissederek marka ile bir bağ kurmaya başlamaktadır..
Nasıl Yapılmalıdır?
Araştırmalar doğrultusunda e-posta adresi olan kişilerin %35’lik bir kısmı mail hesabını düzenli takip etmektedir. Bu nedenle, maili düzenli kullanan kişilerin alışveriş için verdiği kararlar, kendilerine gönderilen mailler, firmaların e-bültenlerine göre değişkenlik göstermektedir. E-Mail Marketing kullanacak e-ticaret firmaları, gerekli istatistiksel verileri değerlendirip, kullanıcılara bu verilere dayanarak e-posta pazarlaması yapabilmektedir.
Hedef kitleye ulaşabilmek adına, etkili bir E-Mail Marketing nasıl yapılır;
- Etkili başlık; kullanıcıların mail kutusuna gelen e-postalarında gördükleri ilk kısmı başlıklar olduğu için, etkili ve ilgi çeken bir başlık seçimi oldukça önemlidir.
- Doğru mesaj; başlık sonrasında mesajın konu alanı dahil olmak üzere içeriği, kullanılan üslubu, görseller ve giftler kesinlikle doğru planlanmalıdır.
- Marka ismi ile; gönderim sağlanmalıdır. Böylelikle kullanıcılar, marka bilinirliği olduğundan daha net hatırlayabilmektedir. Ayrıca marka ismi ile gönderimde mailin, tek bir kişi adına gönderime göre spam mesaj olarak düşme olasılığı daha düşüktür.
- Kişiselleştirme; kullanıcıların kişisel bilgileri, satın aldıkları, inceledikleri yada aradıkları ürünleri değerlendirerek, onlara özel e-posta bültenleri hazırlanmalıdır.
- Mobile uyumluluk; gönderilen e-postaların, günümüzde bilgisayar kullanımının önüne geçen cep telefonlarında okunma oranı çok daha yüksek olmaktadır. Dolayısıyla e-maillerin mobile uygun olarak hazırlanması gerekmektedir.
- Satış Odaklı; hedef kitleyi sıkmamak adına, satış odaklı ibareler kullanmak yerine, ürün bilgileri daha çok kullanım alanlar gibi bilgi verici ibareler kullanılmalıdır.
E-Mail Marketing Stratejisi
E-mail marketing kullanımı günümüz çağında oldukça önemli yer teşkil etmektedir.
E-posta yoluyla satış stratejisinin tercih edilme sebepleri;
- Kişisel bilgiler doğrultusunda istatistiksel veriler elde edildiğinden planlamalar ona göre olabilmektedir,
- Müşteri potansiyeline direk ulaşılmayı sağlamaktadır,
- Diğer pazarlama ve reklam bütçelerine göre daha düşük maliyet ile olabilmektedir.
- Geri bildirimler çok daha kısa sürede alınabilmektedir.
- Müşterilere gönderilen indirim kuponu ve doğum günü mesajları firmaya olan bağlılığı artırmaktadır.
E-mail marketing konumuzu severek okuduysanız, sizlerin dikkatini çekecek bir diğer konu başlıklarımızı aşağıya ekliyoruz..
Kurumsal Web Sitesi Kurarken Firmalar Nelere Dikkat Etmelidir?
İşletmeler İçin Etkili Kriz Yöntemleri