E-Mail Marketing Nedir?
Markaların, içinde bulunduğumuz çağın teknolojisine uygun olarak, belirli bir hedef kitleye ulaşmaları adına reklam ya da tanıtım yapmasını sağlayan ve en yüksek etkileşimi olan elektronik posta yöntemine E-Mail Marketing denmektedir.
Nasıl Yapılmalıdır?
Araştırmalar doğrultusunda e-posta adresi olan kişilerin %35’lik bir kısmı mail hesabını düzenli takip etmektedir.
Bu nedenle, maili düzenli kullanan kişilerin alışveriş için verdiği kararlar, kendilerine gönderilen, firmaların e-bültenlerine göre değişkenlik göstermektedir. E-Mail Marketing kullanacak e-ticaret firmaları, gerekli istatistik verileri değerlendirip, kullanıcılara bu verilere dayanarak e-posta pazarlaması yapabilmektedir.
Hedef kitleye ulaşabilmek adına, etkili bir E-Mail Marketing nasıl yapılır;
- Etkili başlık; kullanıcıların mail kutusuna gelen e-postalarında gördükleri ilk kısmı başlıklar olduğu için, etkili ve ilgi çeken bir başlık seçimi oldukça önemlidir.
- Doğru mesaj; başlık sonrasında mesajın konu alanı dahil olmak üzere içeriği, kullanılan üslubu, görseller ve giftler kesinlikle doğru planlanmalıdır.
- Marka ismi ile; gönderim sağlanmalıdır. Böylelikle kullanıcılar, marka bilinirliği olduğundan daha net hatırlayabilmektedir. Ayrıca marka ismi ile gönderimde mailin, tek bir kişi adına gönderime göre spam mesaj olarak düşme olasılığı daha düşüktür.
- Kişiselleştirme; kullanıcıların kişisel bilgileri, satın aldıkları, inceledikleri yada aradıkları ürünleri değerlendirerek, onlara özel e-posta bültenleri hazırlanmalıdır.
- Mobile uyumluluk; gönderilen e-postaların, günümüzde bilgisayar kullanımının önüne geçen cep telefonlarında okunma oranı çok daha yüksek olmaktadır. Dolayısıyla e-maillerin mobile uygun olarak hazırlanması gerekmektedir.
- Satış Odaklı; hedef kitleyi sıkmamak adına, satış odaklı ibareler kullanmak yerine, ürün bilgileri daha çok kullanım alanlar gibi bilgi verici ibareler kullanılmalıdır.
E-Mail Marketing Stratejisi
E-mail marketing kullanımı günümüz çağında oldukça önemli yer teşkil etmektedir.
E-posta yoluyla satış stratejisinin tercih edilme sebepleri;
- Kişisel bilgiler doğrultusunda istatistiksel veriler elde edildiğinden planlamalar ona göre olabilmektedir,
- Müşteri potansiyeline direk ulaşılmayı sağlamaktadır,
- Diğer pazarlama ve reklam bütçelerine göre daha düşük maliyet ile olabilmektedir.
- Geri bildirimler çok daha kısa sürede alınabilmektedir.
- Müşterilere gönderilen indirim kuponu ve doğum günü mesajları firmaya olan bağlılığı artırmaktadır.
Kurumsal Web Sitesi Kurarken Firmalar Nelere Dikkat Etmelidir?
İşletmeler İçin Etkili Kriz Yöntemleri