Markanızın ikinci bir şansı olsaydı, sektörünün en iyisi olabilmek için sizce ne yapmak isterdi? Tabii ki reklamcılıkta dijital dönüşüm devrimine dahil olarak ipleri eline almak ve tüm rakiplerini geride bırakmak. Peki siz hala markanızın kimliğini, varlığını ve dijitaldeki konumunu zenginleştirmek için adım atmadınız mı? Öyleyse bu yazımız tamda sizin için yazıldı diyebiliriz. Reklamcılıkta dijital dönüşüm markanıza neler kazandıracak, neden bu kadar önem arz ediyor ve markanız bu sayede nasıl bir yol katedebilir? Sizlere dijitalin kullanım kılavuzunu sunmaya geldik, bu sayede markanızın ikinci bir şansa ihtiyacı kalmayacak!
Reklamcılıkta Dijital Dönüşüm Nedir ve Neden Önemlidir?
Medya, uzun senelerdir hayatımızın içerisinde bir aktivite ürünü olarak yer alıyordu. Televizyon, gazete ve radyo gibi iletişim araçları hayatımızın merkezi haline gelmeden veya iş hayatımızın bir parçası olmadan yalnızca keyifli vakit geçirme amacı güttüğümüz birer üründen ibaretti. Bu iletişim araçlarının kullanımı sınırlı ve tek düze bir bilgi akışıyla ilerliyordu. O dönem için markaların potansiyel müşterileri, ya gazete okuyor ya televizyon izliyor ya da radyo dinliyordu. Reklamcılık sektörüde bu iletişim araçları üzerinden sağlanıyordu. Televizyon reklamları, gazete ilanları ve radyo reklamları aracılığıyla kullanıcılar markalarla telefon üzerinden iletişime geçebiliyordu.
Ancak günümüzde Dünya’nın bu denli teknolojiyle donatılmış bir hale bürünmesiyle kullanıcılar; akıllı telefonlar, bilgisayarlar ve tabletler gibi yeni medya iletişim araçlarını hayatlarının ilk sırasına konumlandırmaya başladı. Burada bir markaya veya bir ürüne ulaşabilmek için yalnızca birkaç araştırma yapmak yeterliydi. Hem hızlı hem de birden fazla çeşitliliğin olduğu, yorum alınabilen ve yorum yapılabilen çift yönlü bir iletişimin kapıları açılmıştı. Reklamcılıkta dijital dönüşüm ardından tabii ki potansiyel müşteri kitlesi bu evreni keşfetmeye başladı ve markalarda onlara erişebilecekleri alanlar inşaa etmeliydi. Bu sayede dijital evrende yepyeni pazarlar ve iş kollarının ortaya çıkması kaçınılmaz oldu.
Yeni medya dediğimiz kavram aslında geleneksel medyanın ‘eski’ olarak adlandırılmasını değil, dijitalin medya sektörüne nasıl bir boyut kazandırdığını ve hangi yeniliklerle geldiğini açıklıyor. Markalarında yeniliklere açık olması ve reklamcılıkta dijital dönüşüm rüzgarına kendini bırakmaları gerekiyor. Çünkü; müşteri kitlesinin peşinden gitmeyen markaların ne yazık ki bir süre sonra unutulması ve yerini istemeden de olsa rakiplerine bırakması kaçınılmaz bir son. Yeni nesil kullanıcıların samimi ve interaktif bir yaklaşım beklentileri bulunuyor, bu beklentiye doğru yanıt vermekte tabii ki dönüşüme adapte olmaktan geçiyor.
Geleneksel Reklamcılık ve Dijital Reklamcılık Arasındaki Uçurum
Geleneksel reklamcılık; televizyon, radyo, dergi ve gazeteler üzerinden tüketicilerle iletişime geçme biçimidir. Bu araçlar, kitleleri yönlendirme ve fikirlerini biçimlendirme açısından önemli bir rol oynamaktadır. Aynı zamanda açık hava reklamcılığı olarak adlandırılan bilboard, el ilanları ve insert gibi tanıtım araçlarıda dijital reklamcılığın dışında kalarak geleneksel reklamcılığın içerisinde yer alır. Reklamcılıkta dijital dönüşüm devriminin başlamasıyla beraber eski şaşalı günlerini kaybetselerde günümüzde geleneksel reklam faaliyetlerini sürdüren birçok marka vardır. Peki markalar geleneksel reklamcılığın dezavantajlarını biliyor mu? Geleneksel reklamcılığın dezavantajları nelerdir?
Daha fazla bilgi almak için : https://www.creodive.com.tr/dijital-pazarlama-ajansi-dijital-reklam-ajansi/
- Hedefleme
Geleneksel reklamcılık, her ne kadar geniş kitlelere erişebiliyor olsada hedef kitle belirleme konusunda yeterince detaycı değildir. Bu nedenle nitelikli müşteri dediğimiz, ne aradığını ve ne istediğini bilen tüketicilere erişebilmek mümkün olmayabilir. Reklamcılıkta dijital dönüşümle birlikte ortaya çıkan dijital reklamcılık gibi demografik özellikler, ilgi alanları, davranış biçimleri ve lokasyon gibi özel filtrelemeler sağlanamadığı için reklamın kimin karşısına çıkacağı ve kimi harekete geçirmeye çalıştığı maalesef ki net değildir. Hal böyle olunca tabii ki markalar bekledikleri sonuçları alamayabilir.
- Bütçe Yönetimi
Geleneksel reklamcılıkta, dijital reklamcılığın tam aksine bütçe sınırlandırması ve tıklama başına maliyet gibi terimler bulunmuyor. Özellikle çok fazla izleyici kitlesini etrafında toplayan televizyon kanallarında reklam yayınlamak oldukça maliyetlidir. Üstelik televizyon reklamlarını izleyen kitlenin ve geri dönüşüm potansiyelinin nasıl bir kazanım sağlayacağı belirsizdir. Bu denli belirsiz bir süreçte markaların kazanç elde edebilme imkanı düşebilir.
- Ölçümlenebilirlik
Geleneksel reklamcılıkta performans ölçümü, veri analizi ve yeniden pazarlama stratejileri geliştirmek mümkün değildir. Reklam kampanyaları bir kez kurgulanır ve yayınlanır. Kitlenin tepkisini ölçmek ve yorumlarını aldıktan sonra yeni bir kampanya hazırlamak hem zaman hem de maliyet kaybına yol açabilir. Tüm bunlar göz önüne alındığında reklamların başarılı olduğunu belirlemek zordur. Ancak dijital reklamcılıkta her bir kampanyanın başarısı verilere dayalı tablolarla görünebilir. Reklamları kaç kişinin gördüğü, tıklama oranları, A/B testleri ile en iyi kampanya modelini belirleme, reklamlardan satın almaya yönelen kullanıcılar gibi bir dizi metrik markaların reklamdan elde ettiği verimi gösterir.
- Esneklik ve Çeşitlilik
Geleneksel reklamcılıkta, reklam kampanyalarının hazırlanması oldukça uzun ve zahmetli bir süreçtir. Reklamların yayınlanabileceği kanallarda geniş bir çeşitliliğe sahip değildir. Ancak dijital reklam kampanyaları için doğru kreatifleri belirlemek, dijital pazarlama ajansı ile birlikte çalışarak tüm dijital kanallardan reklam aktivitelerini yönetmek hızlı ve zahmetsizdir. Öte yandan dijital pazarlama şirketleri, markaların reklam kampanyalarını yönetirken kullanıcıların yorumlarını ve etkileşimlerinide izleyerek kampanyada revizeler sağlayabilir.
- Yaratıcılık İmkanı
Geleneksel reklamcılıkta tek bir görüntü, ses veya animasyon içerik kullanılarak ürün veya hizmet tanıtımı yapılabilir. Ancak dijital reklamcılıkta kişiselleştirilmiş reklamlar, görseller ve metinler kullanılarak markanın hedef kitle sıralamasına ayrı ayrı reklam kampanyaları kurgulanabilir. Bu sayede hedef kitleyi bölebilir ve tüm potansiyel müşterilerin dikkatini çekebilecek kampanyalarla markanın müşteri kazanımını artırabilir. Sonuç olarak bir ürün veya hizmeti satın almaya teşvik olabilecek kullanıcılar; yaş aralığına, yaşam alanlarına ve ilgi alanlarına göre farklılık gösterebilir.
- Global Erişim
Geleneksel reklamcılıkta bir kampanya ile tüm ülkelerde erişim sağlanamaz. En önemliside reklam kampanyaları her ülkenin kültürüne, iklimine ve yaşam biçimine göre farklılık göstermelidir. Arap Ülkeleri ile Avrupa Ülkelerine aynı reklam kampanyasını sunmak, hedef kitleler arasındaki değişkenlikler nedeniyle etkili bir sonuç vermeyecektir. Bu durumda global çapta bir reklam kampanyası düzenlemek hem yorucu olabilir hemde maliyetleri aşabilir. Ancak dijital reklamcılıkta global çapta bir reklam kampanyası kurgulamak oldukça hızlıdır ve dijital pazarlama şirketi markalar için bütçe analizleri yaparak maliyetleri düşük tutabilir. Bu sayede tek bir kampanyayı reklam verilecek Ülkelere uygun formata getirerek, küresel pazarlama sağlanabilir.
- Katılım ve Etkileşim
Geleneksel reklamcılık, eş zamanlı bir iletişimi desteklemez ve izleyicilerin yorumlarını anlık olarak görebilmek ne yazık ki mümkün değildir. Bunun yol açabileceği sonuçlar arasında kriz yönetimini sağlayamamakta vardır. Çünkü; reklam kampanyasının belki çok büyük bir etki yaratacağı düşünülürken, izleyici kitlesinin reklamdan çıkardığı anlam ve hassasiyetler krize yol açabilir. Dijital reklamcılıkta bu tür riskler bulunmaz, reklam kampanyalarının etkileşimleri (beğeni, yorum ve tıklama) doğrudan görülebilir.
Reklamcılıkta Dijital Dönüşüm İçin Kullanılabilecek Araçlar
Dijital pazarlama ajansı ve dijital reklam uzmanı markaların tıpkı bir menajeri gibi doğru kampanyalarda bulunmaları, doğru mesajı vermeleri ve doğru adımları atmaları için pazarlama faaliyetleri geliştirirler. Her marka, kendi sektöründe potansiyel kitlesinin gözündeki inci olmayı ister. Bunu sağlamak için de dijital pazarlama şirketleri ile işbirliği kurarak, deneyim ve bilginin ışığında kazanç odaklı bir yolculuğa çıkmak gerekir. Peki dijital pazarlama ajansı markaları pazarlama dünyasında nasıl temsil eder? Reklamcılıkta dijital dönüşüm için hangi araçları kullanırlar?
- Google Ads
Google Ads, arama motorlarında yapılan arama sonuçlarında ve Google’ın reklam alanlarında markaları konumlandırmak için kullanılır. Reklamcılıkta dijital dönüşümün temeli olan, dijitalde global ve lokal bir kitleye erişim sağlayabilen reklam çözümlerinden biridir. Nitelikli kitlenin araştırabileceği anahtar kelimelere odaklanarak, tıklama başı maliyetlerin belirlenebildiği bir reklam modelidir. Hem web sitesi trafiğini hemde satış hacmini yükseltmekte oldukça başarılıdır. Üstelik YouTube, Google Haritalar, Google Görüntülü Reklam Ağı, Alışveriş Reklamları gibi alanlarda da reklam kampanyaları yayınlayabilir ve markaların dört koldan kitlesine sarılmasına imkan verir.
- Business Manager
Business Manager, Facebook ve Instagram reklamlarının bir arada yönetilmesi için kullanılan kapsamlı bir reklam yönetim panelidir. Buradan hedef kitle belirleme, reklam kampanyası oluşturma, kampanyayı optimize etme ve sonuç takibi gibi işlemlerin tümü gerçekleştirilir. Markaların reklam kampanyasından elde ettiği sonuçları, dijital pazarlama ajansları business manager üzerinden rapor haline getirerek paylaşabilir. Şeffaf ve işlevsel bir sisteme sahiptir.
- Google Analytics
Google Analytics, izleme kodunun yüklü olduğu tüm web sitelerinde kullanıcıların hareketlerini izleyerek, giriş yapan kullanıcılar hakkında edindiği bilgileri saklayan bir araçtır. Reklamcılıkta dijital dönüşüm kapsamında oldukça sık ve popüler kullanılan bir sistemdir. Web sitelerinin verimliliğini ve kullanıcı deneyimini analiz etmekte bir numaradır. Siteye gelen ziyaretçi oranını, ziyaretçilerin nereden geldiğini, hangi ülkelerden giriş sağlandığını, ziyaretçilerin en çok hangi alanda vakit geçirdiğini vs. kolayca görme imkanı sunar.
Organik Aramalarda Başarılı Olmak İçin Kullanılabilecek Araçlar
- SEMrush
Semrush, markaların sektöründe ve rakipleri arasında arama motorlarında hangi sıralamalarda seyrettiğini gösteren bir araçtır. Sektörüne özel anahtar kelimelerle ilgili SEO hizmeti için bir dijital pazarlama ajansı tarafından destek alan markaların, Semrush üzerinden hangi anahtar kelimede hangi sayfa ve sırada olduğu izlenebilir. Markanın dış mecralarda ne kadar backlink’e sahip olduğu ve rakiplerinin bu konuda ne gibi çalışmalar yaptığı analiz edilir. Bu sayede rekabet gücünü elde tutmak adına marka için SEO stratejileri geliştirilir.
- Ahrefs
Ahrefs, SEO hizmeti kapsamında kullanılan güçlü bir araçtır ve web sitelerinin arama motorlarındaki performansını artırmak için çeşitli analizler yapar. Özellikle backlink profili analizi, anahtar kelime araştırması, rakip analizi ve içerik araştırması gibi konularda güçlü özelliklere sahiptir. Anahtar kelimelerin arama hacmini, rekabet düzeyini ve tıklama başına maliyet (CPC) gibi metriklerini analiz ederek, hangi kelimelerin hedeflenmesi gerektiğini belirlemeye yardımcı olur. Dijital pazarlama şirketleri, markaların web sitelerindeki teknik SEO hatalarını taramak ve bunları düzeltmek için Ahrefs kullanabilir. Bu sayede sitenin performansı ve sıralaması olumlu sonuçlar verir.
Bu konu hakkında daha detaylı bilgiye ulaşmak istiyorsanız bizi Sosyal Medya hesaplarımızdan takip edebilirsiniz.
https://www.instagram.com/creodive/
https://www.youtube.com/channel/UC2_Ec35UlV4Ok_tBWEO5K6A