Genel

Nofollow ve Dofollow Linkleri Nedir?

By 17 Kasım 2020 Kasım 25th, 2020 No Comments

Bugün sizlere SEO konusunda teknik açıdan çok önemli bir husus olan ve genel olarak birbirleriyle karıştırılan Nofollow / Dofollow etiketlerini açıklayacağız..

Arama motoru botları web siteniz içerisinde dolaşarak sitenizin yapısını çözmeye odaklanırlar. Çünkü arama motoru botları belli bir algoritmada çalışmaktadır. Fakat web sitesi sahipleri bu arama botlarını yönlendirebilmektedir ve sizlerde gerçekleştirdiğiniz çeşitli etiketlerle bu botlara web siteniz hakkında belli komutlar verebilirsiniz. Birçok SEO uzmanı arama motoru sonuçlarında web sitenizi daha yukarı taşımak için belli referans linkler almaktadır. Dofollow linkler genel olarak a etiketleriyle verilen linklerden oluşmaktadır. Bir siteden başka bir siteye a etiketiyle link verdiğimiz takdirde backlink vermiş olmaktayız. Yani o sitenin güvenilir olduğundan emin olduğumuzu gösteririz. Peki nedir bu Nofollow ve Dofollow linkleri? Nasıl verilmektedir?

Web sitenizden farklı bir web sitesine link verdiğiniz zaman web sitenizin PageRank değerini aktarırsınız. Ancak nofollow linkini kullanırsanız web sitenizin PageRank değerini aktarmamış olursunuz. Nofollow linkler a etiketleri arasına rel=”nofollow” yazılarak verilmektedir. Google botlarına biz bu siteyi güvenilir bulmuyoruz, referans olamayız mesajı göndermektedir. Bu sayede google botlarına “bu sayfayı takip etmeyin” demiş olmaktadır. Vermiş olduğunuz Backlink kabul edilmese dahi sitenizin yükselmesini sağlayacaktır. ‘Nofollow’ terimi 2005 yılında Matt Cutts ve Jason Shellen tarafından ortaya çıkmıştır..

Dofollow Link Nedir?

Web sitenizden farklı bir web sitesine yaptığınız link çıkışlarında, link verdiğiniz web sitesini google botlarının takip etmesini onayladığınızı göstermektedir. Yani dofollow linkini kullanarak google botlarına o siteyi güvenilir bulduğunuzu ve referans olduğunuzu göstermiş olursunuz. Bu şekilde link verdiğiniz sitenin arama motoru performansları sizin web sitenizi de etkilemektedir. SEO konusunda hacminden yararlanmak istediğiniz web sitelerini ‘rel=’dofollow’ şeklinde linke ekleyebilirsiniz. ‘Dofollow’ terimi 2005 yılında Google tarafından geliştirilmiş ve sunulmuştur..

Seo Açısından Yararları Nelerdir?

Arama motoru optimizasyonu konusunda bazı yararlar sağlamaktadır.

  • Nofollow: Kaliteli içerikler sağlamayan, spam içeren ya da Google kurallarına uymayan siteler için kullanılmaktadır. Bu web sitelerin aldığı olumsuz puanların sizin web sitenizi etkilememesini sağlamaktadır. Böylece web siteniz google arama sonuçlarında alt sıralara düşmeyecektir.
  • Dofollow: Kaliteli içerikler bulunan, arama sonuçlarında yükselişe geçen, güvendiğiniz web siteler yükseldikçe sizin web sitenizde yükselme eğilimine geçecektir. Bu şekilde SEO çalışmalarınız olumlu sonuçlanacaktır. Bu sayede google arama sonuçlarında üst sıralarda yer alabilirsiniz.

Pandemi Sürecinde Marka Yönetimi

 

 

Leave a Reply