Markalaşma demek; bir ürün veya hizmete, bir kuruluşa, bir meseleye karşın akıllarda kalıcı olarak yer edinen düşüncelerden oluşmaktadır. Bu düşüncelerin kalıcı yer edinmesi ise arzu edilen talepleri ne denli gerçekleştirebildiğinizle ilgilidir. Başarılı markalaşma sırları süreklilik ve tutarlılıkla yürütülen bir misyon ve vizyonu barındırmaktadır. Günümüz tüketicilerinin çoğunluğu devamlı bir şekilde alışkın oldukları ve güven hissettikleri markaları satın alma gayreti içerisindedir.
Başarılı Markalaşma İçin;
Başarılı markalaşma süreçleri dikkatli adımlar atarak yürütülmektedir. Bu süreçte nasıl adımlar atmanız gerektiğine dair önemli ipuçlarını sıralayacağız..
-
Markanızın Hedef Kitlesi:
Kime ulaşmak istediğinize karar vererek bu sürece başlamalısınız. Hedefiniz kim? Kimde hangi dürtüyü uyandırmak istiyorsunuz? Hangi ilgi alanları sizi kapsıyor? Kimin hangi sorununa nasıl bir çözüm sağlıyorsunuz? Tüm bu soruların cevaplarını bilerek, markanızın logosu, sloganı, öyküsü ve yarattığı karakter izlenimini oturtarak, başarılı bir markalaşma yolunda kendinizden emin adımlar atabilirsiniz..
-
Rakiplerden Ayırıcı Yönünüz:
Markanızı diğerlerinden ayıran eşsiz bir yaratıcı yönünüz olmalı ve bunu marka karakterinizle birleştirerek vurgulamalısınız. Bunun üzerine derin derin düşünün ve marka faaliyetlerinize bunu entegre edin.
-
Markanızın Hedefi:
Markanız nereye ulaşmak istiyor? Gelecekte kendini nerede konumlandırıyor? Hayalleri ne? Tıpkı bir insan gibi marka ideallerinizi belirleyin ve ulaşmak istediğiniz nokta için çalışmalarınızı sürdürün..
-
Markanızın Vermek İstediği Mesajı Belirleyin:
Markanıza ait bir dil ve karakter izlenimi yaratmalısınız. Bu karakter her mecrada aynı davranış biçimlerine sahip olmalıdır. Başarılı Markalaşma için marka kimliğinizi belirleyerek, insanlara nasıl yansımak istediğinize ve nasıl bir hisle anılmak istediğinize karar vermelisiniz. Bu konuda Netflix’i örnek olarak ele alabilirsiniz, sosyal medya platformlarında hep aynı kişiyle konuşyuyormuş hissiyatını veren ve arkadaşça bir dille kullanıcılara yaklaşan bir yayın platformu olarak akıllarda sıcak ve samimi bir dili çağrıştırmaktadır.. Siz nasıl bir hissiyat yaratmak istiyorsunuz? Vermek istediğiniz hissiyatı korumalısınız. Bu sebeple çelişkiden uzak, tutarlı yaklaşımlarla ilerlemelisiniz.
-
Sürekli Bir İletişim Sağlayın:
Hedef kitlenizle istikrarlı şekilde bağ kurmalısınız. Başarılı markalaşma için özgün ve zengin içerikler sunarak bunları hem geleneksele hem de dijital mecralara uyarlayarak paylaşmalısınız. İçerik stratejinizi belirleyerek, içerik şablonlarınızı ve konseptlerinizi oluşturmalısınız. Öte yandan marka içeriklerinizin güncel olması konusunda özenli hareket etmelisiniz.
Pandemi Sürecinde Marka Yönetimi