Instagram Reklamı Vermenin 6 Esas Kuralı
Her gün milyonlarca kullanıcının ziyaret ettiği bir sosyal medya yönetimi platformlardan biri olan Instagram reklamı verirken dikkat edilmesi gereken 6 esas kuraldan bahsedebiliriz. Bu kuralları göz önüne alarak reklam çalışmaları yapan markaların, ürün satışlarında hedefledikleri rakamlara daha kolay ulaştıklarını söylememiz doğru olacaktır. Bu yazımızda sizlerle Instagram reklamı vermenin 6 esas kuralını inceleyeceğiz..
-
Instagram Reklamı İçin Doğru Reklam Modelini Seçme
Instagram reklamı verirken, doğru reklam simgesini belirlemek çok önemlidir. Reklam kampanyanızı yaratma aşamasından önce hangi reklam simgesini kullanacağınızı belirlemelisiniz. Reklamlarınızdan edineceğiniz geri dönüşüm için doğru simgeyi seçmelisiniz. Instagram reklamı sunarken belirlemeniz gereken reklam simgeleri şunlardır:
- Marka bilinirliği
- Erişim
- Trafik
- Uygulama indirme
- Etkileşim
- Video görüntüleme
- Potansiyel müşteri edinme
- Geri dönüşüm
Doğru reklam simgesini seçmeniz, reklamlarınızdan alacağınız performansı yükseltecektir. Bu nedenle bir reklam kampanyası oluştururken, öncelikle reklam kampanyanızın amacını belirlemelisiniz ve hazırlayacağınız reklamlar çalışmalarıyla elde edeceğiniz gelirin daha yüksek olmasını sağlamalısınız.
-
Hedef Kitle Oluşturma
Instagram reklamı verme işleminde önemli olan bir diğer noktada doğru hedef kitleyi belirlemektir. Doğru hedef kitle analizi, reklam çalışmalarınızdan alacağınız performansı arttıracaktır. Fakat hedef kitlenizi yanlış analiz ettiğiniz takdirde, reklamlarınızdan alacağınız verimde eşdeğer olarak düşecektir. Hedef kitle oluşturma aşamasında Facebook Business Manager içinde yer alan hedefleme ayarları üstünde denemeler yapabilirsiniz. Kaydedilmiş kitleler ile özel hedef kitle, benzer hedef kitle gibi farklı ayarlar üstünde çalışmalar yapabilirsiniz.
-
İlgi Çekici Görsel Kullanımı
Reklamlarınızın dikkat çekici olması ve iyi sonuç alabilmesi için en ilgi çekici görselleri kullanmaya özen göstermeniz gereklidir. Beyaz arka planlı bir ürün görseli kullanırsanız reklamlarınızdan beklediğiniz geri dönüşümleri alamayabilirsiniz. Instagram büsbütün görsellik üzerine kurulu bir platform olduğu için görsel seçimlerinize önem vermelisiniz. Fotoğrafların yetersiz kaldığı noktalarda ise video kullanımlarına yer vermelisiniz. İlgi çekici videolar, reklamlarınızın etkileşimlerini ve erişimlerini arttıracaktır.
-
Doğru Görsel Ölçülerinin Kullanımı
İlgili çekici görseller kullanmanın yanı sıra doğru görsel ölçülerini kullanmakta oldukça önemlidir. Doğru içerik boyutlarını kullanmak, kullanacağınız görsellerin ve videoların Instagram’ın kurallarına göre olması makbuldur. Instagram görsel boyutları konusunda çoğunlukla kullanılan boyut kare olarak adlandırılan 1:1 ölçü birimi olmaktadır. Reklam türü olarak hikaye reklamları kullanmayı tercih edecekseniz, 9:16 olarak bilinen dikey formatı kullanabilirsiniz. Grafik tasarım ölçülerinde ise kare format çoğunlukla 1080×1080 px , hikaye reklamlarında kullanılan dikey format ise 1080×1920 px olarak çalışılmaktadır.
-
Instagram Reklamı Verirken Bütçe Kullanımı
Reklam bütçesini arttırmanız, reklamlarınızın ulaşacağı kitleyide büyütecektir. Yalnızca, özellikle reklamlara yeni başlıyorsanız bütçenizi kullanırken dikkatli olmanız önemlidir. Birkaç farklı test yaparak, sizin için etkili reklam simgesini ve içerik formatını bulmanız gereklidir. Bütçe ayarlamalarınızı yaparken günlük harcanacak tutar limitinizi belirleyip, reklam kampanyası için belli zaman aralığı seçebilirsiniz. Buna uygun olarak toplam bütçenizi bu zaman aralığına yayabilirsiniz. Günlük reklam bütçesini girdiğinizde reklam kampanyasını takip etmelisiniz. Reklamlar iyi sonuç vermediğinde reklamı durdurmalı veya reklamı sonlandırmalısınız. Çünkü reklamı durdurmadığınız taktirde reklam gösterilmeye ve bütçeniz boşa harcanmaya devam edecektir..
-
Görsel ve Marka İlişkisi
Görsel ve marka ilişkisi, Instagram reklamı verme aşamasında dikkat edilmesi gereken önemli konulardan biridir. Kullandığınız görsellerin kullanıcı zihninde ürününüzü veya markanızı çağrıştıracak logo tasarımı, renk tonları vs. içermesi avantaj sağlayacaktır. Bu nedenle kullanıcılar, diğer paylaşımlar içinden sizin markanızı görür görmez tanıyacak ve satın alma isteği duyacaktır.
İlginizi çekebilecek diğer konuları derledik. Bunları keşfetmek isterseniz aşağıdaki bağlantılara tıklamanız yeterlidir.
https://www.creodive.com.tr/sosyal-medya-yonetimi/
İçeriklerimize göz atmak için bizi sosyal medya hesaplarımızdan takip edebilirsiniz.
https://www.instagram.com/creodive/
https://www.youtube.com/channel/UC2_Ec35UlV4Ok_tBWEO5K6A
https://www.facebook.com/creodive/
https://www.linkedin.com/company/creodive/