Instagram Mağaza (Shop) Nedir?
Instagram Mağaza, e-ticaret sitelerinin ürünlerini Instagram üzerinden rahatlıkla satışa sunmalarını sağlayan ilgi çekici bir kanaldır. Herhangi bir kullanıcı Instagram keşfet bölümüne giriş yaptığında burada mağaza sekmesi butonuna tıklayarak kişiselleştirilmiş mağaza ekranına erişebilir ve yüzlerce e-ticaret sitesi üzerinden hoşuna gittiği ürünü seçerek dakikalar içerisinde bu ürünü satın alabilir.
Instagram Mağaza (Shop) Özelliği Nasıl Açılır?
Instagram’ın heyecanla beklenen ‘Mağaza (Shop)’ özelliği, geçtiğimiz günlerde ülkemizde de kullanılmaya başladı. İşletmelere iyi bir avantaj sağlayan Instagram Mağaza özelliğiyle gönderilere ve hikayelere ürünler eklemek, bu ürünler yoluyla doğrudan web sitelerinden satış yapabilmek mümkün hale geldi. E-ticaret yapan bütün işletmelerin yararlanabileceği bu özellik, hedef kitlelere doğrudan uygulama üstünden ulaşma ve ürünlerle ilişkili daha ayrıntılı bilgi verebilme olanağı sağladı. Instagram Mağaza özelliği, şu an için sadece platformun mobil uygulaması üstünden görüntülenebilir durumda, henüz masaüstü cihazlardan bu özellik aktif halde değil. Fakat son zamanlarda özellikle Trendyol, N11 gibi uygulamaların kullanım sıklığı ve mobil cihazlardan online alışveriş yapma alışkanlığı oldukça yaygınlaşmış durumda. Bu istatistikileri ön plana alırsak, Instagram shop özelliğinin masaüstünde kullanılmaması önemli bir detay olarak görünmüyor diyebiliriz.
Instagram Shop Özelliği İşletmeler İçin Nasıl Aktif Hale Getirilir?
İlk olarak Mağazanızı Instagram uygulamasından ya da Ticaret Yöneticisinden oluşturabileceğinizi söyleyebiliriz. Bununla birlikte Ticaret Yöneticisi üstünden mağazanızı özelleştirebilirsiniz. Ancak Ticaret Yöneticisinin sadece bilgisayardan kullanılabileceğini belirtmemizde fayda var. Ticaret Yöneticisi envanter yönetmeden, mağazanızın tanıtımını oluşturmaya kadar bir çok seçenek sunmaktadır. ‘Envanteri yönetme’ seçeneğiyle kataloğunuza ürün yükleyebiliyor ve kataloğunuzdaki ürünleri silebiliyorsunuz. ‘Koleksiyonlar oluşturma’ ile öne çıkarmak istediğiniz ürünleri belirleyebilirsiniz. Mağazanızı özelleştirme seçeneğiyle grafik tasarım açısından birçok değişiklik yapabilirsiniz. Düğme, yazı ve bağlantılarınızın boyutunda değişiklik sağlayabilirsiniz. Bunun dışında koleksiyonlarınızın rengini ve görüntüsünü seçebilirsiniz. Mağazanızın tanıtımını yapma kısmından, Facebook’un reklam panelinde de olduğu gibi mağaza tanıtımınızı yapmak amacıyla reklamlar düzenleyebilirsiniz. Bu özelliklere ilave olarak Mağazanızda Instagram ödeme özelliklerinden yararlanmak için Ticaret Yöneticisinden yardım alabilirsiniz.
Ticaret Yöneticisinde Mağaza Oluşturma
Öncelikle Ticaret Yöneticisinde bir Ticaret hesabı oluşturmanız gereklidir. Üstelik bir E-Ticaret platformu kullanarakta Ticaret yöneticisi üstünden Mağaza oluşturabilirsiniz. Feedonomics, Shopify ve BigCommerce gibi e-ticaret platformların da bulunan kataloğunuzu bağlayarak Instagram mağaza profilinizi oluşturabilmeniz mümkün..
İlginizi çekebilecek diğer konuları derledik. Bunları keşfetmek isterseniz aşağıdaki bağlantılara tıklamanız yeterlidir.
Instagram Hesap Yönetimi : Başarıya Giden 7 Adım
İçeriklerimize göz atmak için bizi sosyal medya hesaplarımızdan takip edebilirsiniz.
https://www.instagram.com/creodive/
https://www.youtube.com/channel/UC2_Ec35UlV4Ok_tBWEO5K6A
https://www.facebook.com/creodive/
https://www.linkedin.com/company/creodive/