Sosyal Medya’da Emoji Kullanımı ve Etkileri
Sosyal medya yönetimi ile platformlarının hayatımıza dahil olmasıyla beraber, bireyler duygu ve düşüncelerini ifade etme konusunda yepyeni bir yöntem kullanmaktadır. Emoji kullanımı dediğimiz bu yöntemle sosyal medya kullanıcıları yeni bir çağ açmış ve bir trend yakalamıştır. Kullanıcılar artık yalnızca yazılı iletişimi değil, emojili iletişim dilinide hayatlarının bir parçası olarak varsaymaktadır. Nasıl hissettiklerini ve hatta söyledikleri şeyin yanında yüz ifadelerinin nasıl bir hale büründüğünü dahi belirtebilecek güce sahiptirler. Sosyal Medya’da emoji kullanımı sayesinde jest ve mimiklerini belirtebilirler. Bu sayede birbirlerini daha yakından anlayabilir ve daha samimi cevaplar verebilirler. En basitinden ‘Tamam’ demek yerine ” emojisini kullanan milyonlarca kullanıcıyla karşılaşmaktayız. Peki bu dili benimseyen kullanıcıların markalardan beklentileri nedir?
Markalar İçin Emoji Kullanımı
Sosyal Medya’da emoji kullanımı markalar için de büyük bir güç olarak görülmektedir. Araştırmalara göre, kullanıcılar gülümseyen bir yüz ifadesine rastladıklarında otomatik olarak kendileri de gülümsemektedir. Bu da marka ile kullanıcıların bir bağ kurmaları açısından faydalıdır. Bu durum tıpkı komik videolarda ve izlediğimiz komedi dizilerinde gördüğümüz gibi arka fonuna kahkaha sesi efekti verildiğinde izleyicilerinde gülmelerine benzemektedir. Kısacası emojiler sayesinde sosyal medya gönderilerinin daha fazla etkileşim aldığını söylemek mümkündür. Yerinde ve yeterli miktarda emoji kullanımı, kullanıcıların verilen duyguyla eşleşmesini ve yorumda bulunmasını sağlamaktadır. Dijital, yaşantımıza ve meslek kollarına dahi yeni kapılar açmaktadır. Günümüzde ’emoji tasarımcılığı’ adında bir meslek grubunun oluşumu söz konusudur. Çağın getirdiği tüm gelişmelere adapte olmakta markalar için büyük avantaj sağlamaktadır.
Emojiler Samimiyetin Simgesi Mi?
Paylaşımlarında emojilere yer veren markalar, kullanıcılar tarafından daha samimi olarak algılanmaktadır. Hatta kullanıcılar bu markalar ile daha kolay iletişim kurabileceğini düşünmektedir. Örneğin; bir marka sosyal medya üzerinden soru soran kullanıcısına ‘maalesef’ demek yerine ‘maalesef‘ cevabını verdiğinde daha yumuşak bir yaklaşım hissiyatı vermektedir. Olumsuz yanıtları emoji kullanımı ile daha olumlu hale getirmek markalar için harika bir taktiktir. Aslında marka ve kullanıcılar arasında kişisel bir bağın oluşumu tam da bu noktada ortaya çıkmaktadır. Bazı markalara karşı daha sıcak yaklaşmamızın altında yatan sebeplerden en önemlisi iletişim dilidir. Emojiler, markaların imajını kullanıcıların zihnine yerleştirmek için mutlaka kullanılmalıdır.