Kullanıcı Etkileşimi Nedir?
Kullanıcı etkileşimi, web sayfanızı ziyaret ederken ne derece olumlu izlenim aldıklarını göstermektedir. Sayfa ziyaretçileri keyif duyduklarında ve kayda değer şeylere ulaştıklarında sürekli olarak katılıma geçmektedirler. Kısaca ifade edecek olursak, ziyaretçiler tamamen kullanıcı deneyimiyle bu bağı yakalamaktadır. Örneğin; keyifle gezdiğiniz ve kendinize uygun giysilere rastladığınız bir mağazada daha sık vakit geçirirsiniz, bu da tıpkı böyle bir ilişkidir.
Kullanıcı Etkileşimi SEO İçin Önemli Midir?
Kullanıcıların sitenizle etkileşime geçmesi ve sık sık ziyaret etmesi, SEO için fayda sağlamaktadır. Google öncelikleri arasında kullanıcı deneyimi yer almaktadır. Kullanıcı etkileşimi sitenizin daha çok arandığına ve yararlı içerikler sağladığına işarettir. Bu sayede arama motorlarındaki sonuçlarda sıralamanız yükselecektir.
Etkileşim Türleri Nelerdir?
Sayfa ziyaretçileriniz siteniz üzerinde birçok eylem gerçekleştirebilmektedir. Bunlardan bazıları yalnızca içeriklerinizi okumak, bazıları form göndermek, bazıları sosyal medya hesaplarınıza ulaşmak için olabilir.
-
İçerik Okuyucuları
İçeriklerinizi okumayı seven kullanıcılar, bir marka sadakatçisi olarak görülmektedir. Devamlı olarak yeni içerik paylaşımınızı bekleyecek ve merakla okuyacak olanlardır. İçeriklerinizde yer alan video paylaşımlarınızı izleyecek yada bağlantılarınıza tıklayacaklardır.
-
Form Gönderenler
Markanızı beğenen ve bilgi almak isteyen kullanıcılardan oluşmaktadır. Size karşı olan duygu ve düşüncelerini açıkça ifade edebilirler. Hizmetlerinizi satın almaya daha yakındırlar ve hizmet sonrası destek için beklentileri daha yüksektir. Eğer onları memnun etmeyi başarırsanız, çevrelerine karşı markanızı önerecek bir kitleleri vardır.
-
Sosyal Medya Hesaplarınızı Takip Edenler
Markanızı her mecra üzerinden incelemek isteyen ve sosyal medya üzerindeki paylaşımlarınızla etkileşime geçecek kullanıcılardır. Paylaşımlarınıza yorum yapabilirler ve sizden mutlak suretle dönüş beklerler. Paylaşımlarınızı arkadaşları ile paylaşırlar. Bu şekilde sosyal medya trafiğinizde yükselecek ve marka bilinirliğiniz oturacaktır.
Kullanıcı Etkileşimini Arttıracak Tavsiyeler
-
HTTPS Kullanın
Ziyaretçiler, web tasarım sayfanızın güvenli olup olmadığı konusunda araştırmalar yapmaktadır. Bu sebeple, köprü metni aktarım protokolü anlamı taşıyan HTTP’yi değil, Güven eki getiren ‘S’ ekini kullanmanız gerekmektedir. HTTPS, güvenli yuva katmanı olan (SSL) birleşimidir. HTTPS’ye geçerek, kullanıcılara sitenizin güvenle korunduğunu belirtebilirsiniz. Özellikle online alışveriş hizmeti veriyorsanız, kullanıcılar kredi kartı bilgilerini sitenize girerken şüphe duymayacaklardır. Daha da önemlisi Google HTTPS’yi web sitelerde bir sıralama sinyali olarak saymaktadır.
-
İlk İzlenimin Olumlu Olmasına Önem Verin
İlk izlenimin olumlu olması web sayfaları için çok önemlidir. Olumlu izlenimler, kullanıcılarda uzun vadeli etki bırakmaktadır. Harika bir web siteniz olamayabilir, fakat keyifle içerisinde gezdiren bir konsept yaratabilirsiniz. İyi kategorize edilmiş bir site, kullanıcının işini kolaylaştıracak ve büyük çabalar gerektirmeden sade ve kaliteli görünecektir.
-
Kullanıcı Deneyimi Sağlayın
Kullanıcı deneyimi, ilk izlenimin hemen ardından gelmektedir. Kullanıcı etkileşimi konusunda tek odak noktasıdır. Olumlu deneyimler, sitenizde geçirilen zamanı ve ziyaret sıklığını arttıracaktır. Aksi takdirde rakip firmalarınızın sitelerine yönelmeleri muhtemeldir. Kullanıcılarınızı kaybetmemek için site hızınızı yükseltebilirsiniz ve sorunları ortadan kaldırabilirsiniz.
İlginizi çekebilecek diğer konuları derledik. Bunları keşfetmek isterseniz aşağıdaki bağlantılara tıklamanız yeterlidir.
Web Tasarım Rehberi : Kullanıcı Etkileşimini Artıran 6 Tüyo
İçeriklerimize göz atmak için bizi sosyal medya hesaplarımızdan takip edebilirsiniz.
https://www.instagram.com/creodive/
https://www.youtube.com/channel/UC2_Ec35UlV4Ok_tBWEO5K6A
https://www.facebook.com/creodive/
https://www.linkedin.com/company/creodive/