Dijitalin Yıldızı: Özgün, Kısa, Dikkat Çekici Reklam İçeriği

Koronavirüs’ün etkileriyle motion içerik tüketiminde normalinden fazla bir artış olduğu gerçeği hakim.. İzleyici kitlesi: kişisel bakım, spor aktiviteleri, mutfak kültürü ve eğlence amaçlı videolar arasından kendi beğenileriyle örtüşenleri tüketmektedir. Bu da reklam verenlere izleyici kitlesiyle etkileşime geçebilmek için bir ışık yaratmaktadır. Ancak reklam verenlerin de zor bir görev üstlendiklerini söylemeden edemeyiz, izleyici kitlesinin her gün milyonlarca içerikle karşılaştığını düşünürsek, ilgilerini çekmekte bir hayli zor olmalıdır..

Reklam: Reklamverenler Dikkat Çekmeyi Nasıl Başarıyor?

Etkili bir adım atmaktan bahsedebiliriz bu konuda; fayda sağlayıcı içerikler oluşturmak, hedef kitleye ‘doğru’ içeriği ‘doğru’ mecrada sunmak. Tabii doğrunun kelime anlamınada değinmek gerekmektedir. Doğru içerik nasıl oluşturulur? Dikkatini çekmeyi hedeflediğiniz kitlenin beğeni ve zevklerine denk düşen, kullanıcıları etkileşime sokabilecek kreatif reklam içerikleri oluşturulur diyebiliriz.

İzleyici Güdülerine Olanak Tanıyın

İzleyici kitlesinin çeşitliliği, standartları ve ilgi alanları göz önüne alındığı takdirde özgünleştirme konusu devreye girmektedir. Bu da birçok farklı hedef kitleye uygun reklam üretilmesi demektir. Kısacası aynı reklamın farklı formatlara uyarlanması anlamı taşımaktadır. Ürün özelliğini didaktik ve sıkıcı olmadan anlatmak yeterince zorken, tüketicilerin reklamlara ve marka içeriklerine ilgisinin saniyelerle ölçüldüğü günümüzde birden fazla mesajı iletmek oldukça zorlayıcıydı.

Akılcı Yöntemlerle Reklam Faaliyetlerinizi Etkileşime Çevirin

Dijitalin yıldızı, kısa ve öz ancak ilgi çekici içerikler yaratmaktır. En önemlisi de iletmek istediğiniz mesajın hedef kitleyi can alıcı yerinden vurmasını sağlamanızdır. Mesajınız net olmalıdır ve yeni jenerasyona uyarlanmış pratik çözümlerden bahsetmelidir. Bu sayede internet ortamını en yaygın kullanan Z kuşağını hedef alarak, kendinize sadakatli bir hedef kitle edinebilirsiniz.

Popülaritesi Azalan İlgi Alanlarına Yenilik Getirin

Kişiye özel iletişim diyalogları, müşteriler ile marka arasındaki bağı güçlendiren en samimi yoldur. Aksi takdirde markanın müşterilerine karşı ‘herkesçi’ tavrına istinaden, markadan uzaklaşma olasılığı yüksektir. Müşteriler kendini özel hissetmeyi, biricik olmayı ve unutulmaz olmayı çokça sevmektedir. Örneğin; doğum günü smsleri, babalar günü/anneler günü smsleri gibi özel gün hatırlatmaları, indirim kuponları, sepete eklediğin ürün indirime girdi gibi hatırlatmalara ihtiyaç duymaktadır. Özellikle Z kuşağına hitap eden bir iletişim tonu sunmadan, onları etkilemek mümkün değildir. Popülaritesi yüksek olan fakat bir anda sönen birçok ilgi alanlarına dikkat çekerek, kreatif bir yaklaşım sunarak eskisinden daha popüler hale getiren birçok markadan bahsedebiliriz. Bunun en iyi örneklerinden biri ise Think With Google‘ın söz ettiği gibi Nescafé’dir: türk kahvesi ve fal kültürünün git gide azaldığını farkeden Nescafé, Keyf-i Türk kahvesini geliştirerek türk kahvesinin sütle birleşimini vurgulamıştır. Burada asıl dikkat çeken ise dibe vuran telveleri olmuştur. Gençler için hem kolay içimli hem de eğlenceli bir ilgi alanı sunarak bu mesajıyla büyük bir reklam oluşturmuştur. Reklam etkileşimini arttırmanın en güzel yolunu Falaaddin uygulaması üzerinden ‘ücretsiz fal’ kampanyasıyla taçlandırmıştır..

 

Leave a Reply