Merhaba, bugün Creodive Ailesi olarak sizlere edindiğimiz bilgiler doğrultusunda yeni ziyarete açtığınız e-ticaret sitenizi veya hali hazırda var olan e-ticaret sitenizi canlandırabilmeniz adına birkaç satış arttırma taktiğinden bahsetmek istiyoruz. Hazırsanız başlayalım..
Öncelikle şunu belirtmeliyiz ki yeni kurulmuş bir e-ticaret sitesiyseniz rakiplerinizden farklı bir misyon ve vizyona sahip olmanız yankı uyandıracaktır. Fakat kullanıcıların size güvenmesi için belli bir süreye ve ikna edici sebeplere ihtiyacı olacaktır. Onlara gerçek ve güvenilir olduğunuzu tıpkı bir insan ilişkisi içerisindeymiş gibi kanıtlamalısınız. ‘Peki bunu nasıl yapabilirim?’ diye sorduğunuzu duyabiliyoruz, öyleyse hemen konuya girelim.. İnsan ilişkileri demişken oradan mantık yürütelim.
Kampanyalar:
Örnek verecek olursak bir kız veya erkek arkadaşınıza karşı verdiğiniz değeri bazen ufak tefek hediyelerle hissettirirsiniz. İşte burada da aynı şekilde müşterilerinizi kazanmak için onlara kampanyalar sunmalısınız. E-ticaret sitenize yeni üyelik sağlayan müşterilerinize ilk bir ay ücretsiz kargo fırsatı, bir ay sonunda kupon fırsatları, 200 tl üzeri alışverişlere %20 indirim vs. sunabilirsiniz. Bu sayede ‘maksat ayağın alışsın’ deyimi tam yerini bulacaktır. 🙂
Sosyal Medya:
Hem var olan müşterilerinizi hem de potansiyel müşterilerinizi e-ticaret sitenize çekebilmenizi sağlayacaktır. Örneğin; ‘satın aldığın ürünü facebookta paylaş 10 TL kuponun hazır.’ gibi seçenekler git gide site bilinirliğinizi arttıracaktır. Onun dışında kurumsal sosyal medya hesabınız üzerinden hedef kitlenize hitap edecek şekilde bir içerik planı belirlemeli ve daima güncel paylaşımlarda bulunmalısınız. Unutmayın ki görsel hafızada yer edinmeniz kurumunuz için çok önemlidir.
E-Ticaret Sitesinde Seo Problemi:
Seo (Search Engine Optimizasyon) e-ticaret web siteniz için en temel ve vazgeçilmez unsurdur. Günümüzde dijital pazarlamanın vazgeçilmezi haline gelmiş olan Seo, işletmenizin çevrimiçi varlığını güçlendirmek için oldukça önemlidir. Seo’nun asıl amacı, arama motorlarında üst sıralarda yer alarak potansiyel müşterilerinize ulaşmaktır. Günümüzde insanlar neredeyse her türlü ihtiyaçlarını arama motorlarında aratarak karşılamaktadır ve genellikle ilk üç sonuç arasından birini tercih etmektedir. İşte bu nedenle, e-ticaret sitenizin Seo yönünden sağlıklı ve güçlü olması büyük bir önem taşımaktadır.
Sitenizle ilgili potansiyel Seo problemlerine karşı dikkatli olmak, rekabetçi dijital pazarda öne çıkmanızı sağlar. Web Tasarım süreçleriniz teknolojinin hızla ilerlediği günümüzde, Seo stratejilerinizin güncelliğini korumak da hayati bir öneme sahiptir. Site içi ve site dışı Seo faktörlerini doğru bir şekilde optimize ederek arama motorlarının algoritmalarına uyum sağlamalısınız. Böylece organik aramalarda daha yüksek sıralarda yer alabilirsiniz.
Akıllıca seçilmiş anahtar kelimeler, Seo stratejinizin temel taşlarından birini oluşturur. Hedef kitlenizin arama terimlerini anlamak ve bu terimleri içeriğinizde etkili bir şekilde kullanmak, sizi arama sonuçlarında üst sıralara taşıyacaktır. Ancak unutmayın ki sadece anahtar kelimelerle değil, kaliteli ve özgün içeriklerle de desteklenmiş bir Seo stratejisi başarılı sonuçlar getirecektir.
E-Ticaret Sitesinde Kullanıcı Deneyimi:
4.1: Site Hızı: E-ticaret siteniz jet hızıyla çalışmalıdır. Aksi takdirde müşterileriniz sizinle aynı işlevi gören farklı seçeneklere yani rakiplerinize yönelecektir. Biliyorsunuz ki zaman kıymetli ve insanlar artık beklemeyi sevmiyor.
4.2: Butonlar: Sitede kullandığınız butonların yerleri, simgeleri ve renkleri her sayfada aynı olmalıdır. Sade ve anlaşılır tasarımlarla karmaşık ve kafa karıştırıcı bir izlenimden uzak durun.
4.3: Kategoriler: Müşterilerin belli bir göz alışkanlığı olduğunu düşünerek e-ticaret sitenizde buna uygun kategorizasyon yapmalısınız. Örneğin; ‘Kişisel Bakım’ kategorisi altında ‘Bebek Bezi’ ürünlerinin yer alması ne kadar tutarlı bir görünüm verebilir? Düşünürken bile tutarsızlığı hissetmiş olmalısınız. Düzenli ve birbiriyle ilişkili ürünleri kategorize etmelisiniz. Bu sayede müşteriler nereden istediği ürüne ulaşabileceğini kolaylıkla tahmin edebilecektir.
4.4: Call To Action: Call to action (Eyleme çağrı) butonları müşterilerinizi harekete geçirecek onları ateşleyecek butonlardır. Kullanıcıların davranışlarını hedef alarak onları yönlendirmeye çalışır. ‘Hemen Al, ‘Tükenmeden Al’ , ‘Şimdi Dene’ gibi merak uyandırıcı ifadelerle kullanılmaktadır.
4.5: Görsel Zenginlik: E-ticaret sitenizde faaliyet verdiğiniz sektöre uygun olarak ürün görselleriniz net çözünürlüğe sahip olmalıdır. Görsel çekicilik satışa teşvik eden en büyük etkenlerden biridir.
4.6: Canlı Yardım: E-ticaret sitenizde mutlaka canlı yardım bulundurmalısınız. Müşterilerinizin sıklıkla sorduğu soruları belirleyip bunları sıralamanız ve cevaplandırmanız da işlerini kolaylaştıracaktır.
Bugünlük bizden bu kadar, anlatacak çok şeyimiz olsa da kısa ve öz bir şekilde konuyu toparlamak istedik. Yazının sonuna kadar okuduysanız eğer gerçekten bu konu ilginizi çekmiş olmalı. İlginizi çekebilecek diğer blog yazılarımıza da göz atmanızı öneririz..
Dijital Pazarlamada Web Tasarımın Önemi Nedir?
Sosyal Medya Hesaplarımız
https://www.linkedin.com/company/creodive/