Google Ads Nedir?
Bugün sizlerle oldukça önemli bir kavram olan Google Ads reklamları hakkında bildiklerimizi detaylı bir şekilde paylaşacağız. Google Ads reklamlarının nasıl işlediğini ve reklam vermeden önce bilmeniz gerekenleri, kalite puanı ve stratejiler gibi detayları sizler için açıklayacağız. Online pazarlama aracı Google Ads ile nasıl reklam verebileceğiniz hakkında ince ipuçlarımızı öğrenmek için yazımızı sonuna kadar okumanızı tavsiye ederiz..
Google Ads Reklamları, işletmelerin kendi markaları için yeterli gördükleri bir bütçe ile reklam yayınlamalarına ve yalnızca reklama tıkladığında ödeme çekmesine olanak tanımaktadır. Reklam hizmeti büyük ölçüde anahtar kelimelere odaklıdır. Anahtar kelimeler üzerinden sağlıklı reklam kampanyaları kurulmaktadır. AdWords’ü kullanan markalar, arama motorlarını kullanarak web üzerinde araştırma yapan kullanıcıların ilgilendiği anahtar kelimelerde karşılarına çıkmaktadır. Araştırma yapıldığında seçilen anahtar kelimeler reklamınızın gösterilmesini tetiklemektedir. Ads, sağ tarafta veya Google arama sonuçlarının üstünde bulunan “Sponsorlu Bağlantılar” başlığı altında görünen ilk sıralı sayfalarda görünmektedir. Reklamınıza tıklanmışsa Google arama kullanıcıları daha sonra web sitenize yönlendirilmektedir. Bu sayede hem marka bilinirliği, hem satış hacmi hem de web site ziyaretçileri artmaktadır.
Neden Google Ads Reklamları?
Mantıklı olarak bakıldığında hangi işletme ürünlerini ve hizmetlerini daha fazla satışa, daha fazla çağrıya veya mail’e çevirmek istemez? Ya da belli bir bölge seçerek marka tanıtımını sağlamak istemez? Web tasarım veya Dijital Medya Ajansı hizmeti veren kurumsal şirketler bu işi hem kendileri için yaparak hem de müşterilerine hizmet vererek iki ayrı gelir elde edebilmektedir. Hemde tüm süreç boyunca ölçümleme yapabilecek ve veri analizi yapabilecek olması da bonus olarak potansiyel müşteri profilini öğrenmesini sağlayacaktır.
Küçük ve orta ölçekli markalar Google Ads reklamları için harcadığı 7 TL’ye karşın 17 TL kar elde etmektedir. Bu durumda harcadığından daha fazlasını kazanmak mantıklı değil de ne? Hemen hemen her şeyi Google da arayan Müşterilerin %65’i Google reklamlarına tıklayarak satın alım gerçekleştirmektedir. Dijital pazarlama stratejilerinin en akıllıca yöntemlerinden biri olan Google reklamları, markaların ticari başarı hedeflerine ulaşmasına yardımcı olmaktadır. Öte yandan cirolarının artmasına büyük katkı sağlamaktadır.
Google Ads Reklam Bütçesi Nedir?
Google, kuracağınız kampanyada reklam bütçesini tamamen sizlerin insiyatifine bırakmaktadır. Aylık kazancınız maksimum seviyede olsa dahi Google arama motorlarında yalnızca reklamlarınıza tıklayan kullanıcı başına bütçe istenmektedir. Reklamınız yayında ve görünür halde olsa da tıklanma almadığı sürece herhangi bir bütçe kesilmemektedir. Google reklam hesabınıza kredi kartı, banka kartı ve bankadan ödeme ile bütçe yükleyebilirsiniz. Eğer kredi/banka kartı ile ödeme sağlayacaksanız iki farklı şekilde faturanız oluşturulabilmektedir.
Manuel Ödeme: Google reklam hesabınıza tanımlı kartınız üzerinden istediğiniz periyodlarla istediğiniz tutardaki ödemeyi yapabilirsiniz.
Otomatik Ödeme: Bu seçenekte reklam hesabınıza borç eklenir. Harcamalarınız sınırı aştığında Google, otomatik ödemeyle bütçeyi sizden çekmektedir.
Anahtar Kelime Belirleme
Arama motorlarında reklam yayınlamayı mantıklı bir hale getiren altında yatan anahtar kelimelerdir. Sizler kendi markanız adına belli anahtar kelimeler seçerek, hedef kitlenizin arama motorunda yaptığı araştırmalarda karşısına çıkmayı hedeflersiniz. Bir kullanıcı ‘kadın ayakkabı’ kelimesini google da search ettiğinde, sizin reklamınız bu anahtar kelime üzerinden yayınlanmış ise mutlaka size ulaşacaktır. Bu sayede hem kendi markanıza nitelikli müşteri çekebilir hem de satışlarınızı yükseltebilirsiniz.
Gösterim Ve Tıklama Oranları
Google Ads reklamları üzerinde anahtar kelimelerinizin gösterim ve tıklama oranlarını kolaylıkla inceleyebilirsiniz.Ölçümleme yapılabilen Google reklamları hedef kitlenin hangi reklamdan daha çok etkilendiğini ve geri dönüş sağladığını anlayabilmenize olanak sağlamaktadır. Bunun kıyaslamasını yapmak için Google ads uzmanları A/B testleri uygulamaktadır. İki farklı reklam modeli yayınlayarak, en fazla satış sağlanan reklam modeli üzerinden güncellemeler yapılmaktadır.
Demografik Hedefleme
Google Ads reklamları üzerinden Ülke, bölge ve şehir gibi filtrelemeler belirleyebilirsiniz. Bu filtremeleri yaparken haritadan kendi istediğiniz noktaları işaretleyebilirsiniz. Bu sayede yakınlarınızdaki müşterilerin size ulaşmasını sağlayabilirsiniz.
Google Ads Reklamları Neleri Kapsar?
- Arama Ağı Reklamları
- Görüntülü Reklamlar
- Alışveriş Reklamları
- Video Reklamları
Dijital ortamlarda markaların web sayfaları birer mağazaları konumunda olduğu için rekabetlerini de bu platformdan yürütürler. Bu rekabetli sistem içerisinde dengeleri değiştiren en önemli araçlardan biri de reklamlardır. En fazla tercih edilen reklam platformlarından bir tanesi Google arama motoru reklamlarıdır. Google, dijitalde var olan reklam ihtiyacını ön görerek ürün ve hizmet satın almayı düşünen kullanıcılar ile satışlarını arttırmak isteyen reklam verenler arasında bir köprü görevi görmektedir.
Bizi sosyal medya da takip ederek daha fazla bilgiye ulaşabilirsiniz.
https://www.instagram.com/creodive/