Genel

Web Sitesi Analiz Metrikleri

By 16 Temmuz 2020 Temmuz 20th, 2020 No Comments

Yaşadığımız bu online dünyada, web sitemizin takip ve analizi için sitenin alt yapısına yazılacak birkaç satır kod işimizi görmemizde bizlere yardımcı olacaktır. Bu analizi yapmak için hangi web sitesi analiz metrikleri kullanmamız gerekiyor? Aşağıda işinize yarayabilecek birkaç metrikler ve bir kaçının tanımını bulabilirsiniz:

Analiz Metrikleri

Oturumlar ve Kullanıcılar

Metrik sıralaması olarak web sitesi sahiplerinin ilk olarak bakması gereken ölçüttür. Web sitenizi ziyaret eden ve kaç kez ziyaret edildiğini bu metrik aracılığıyla istediğiniz tarihler arasında görüntüleyebilirsiniz.

Sayfanızın Görüntülenme Sayısı

Web sitenizde bulunan tüm sayfalarının toplam olarak görüntülenme sayısıdır. Bu metrik, web sitelerine reklam vererek para kazanan insanlar için çok önemli bir ölçüttür. Çünkü sayfa görüntülenme sayısı reklamların görüntülenip kazanç sağlanmasıyla doğru orantılı olarak artar.

Ziyaret Başına Sayfanızın Görüntülenme Sayısı

Yukarıda bahsedilen sayfa görüntüleme metriği kadar ziyaret edilen kişilerce sayfaların görüntülenmesi de önemli bir ölçüt oluyor. Mesela, web sitenizi ziyaret eden 20 kişi varsa ve sayfalarınızın görüntülenmesi 20 ise ziyaret başına sizin sitenizin sayfa gösterimi 1 olarak değerlendiriliyor. Bu ölçüt sayesinde sitenize ne kadar ziyaretçi geldiğini bilebilirsiniz. Bu sebepten ziyaretçileri sayfanızda tutmak için farklı içerikler ekleyebilirsiniz.

Yeni Oturumların Yüzdesi

Web sitenizin her gün onlarca hatta yüzlerce kişi tarafından ziyaret ediliyor. Bu ziyaretlerin yüzde kaçının yeni ziyaretçi olduğunu bu metrik sayesinde öğrenebiliyorsunuz.

Hemen Çıkma Oranı

Bu metrik sistemi sizin sitenize gelen ziyaretçinin sitenizde bulunma süresi ile alakalı bir ölçüt olarak karşımıza çıkıyor. Eğer sitenizde bu oranda fazlalık var ise, web sitenizin yahut sayfalarınızın yeni bir optimizasyonuna ihtiyaç duyulmaktadır.

Diğer metrik sistemlerini sıralayacak olursak;

  • E-ticaret Dönüşüm Oranı,
  • Gösterim Sayısı,
  • Tıklama Oranı,
  • Ortalama Konum,
  • Dönüşümler,
  • Ortalama Oturum Süresi olarak sıralanabilir.

Yukarıda açıklanan ve maddeler halinde belirtilen metriklerin hepsi temel analiz için kullanılan metriklerdir. Yukarıda belirtilen metrikler dışında başka metrikler de kullanılıyor. Ayrıca web site sahiplerinin kendi metriklerini de oluşturabilirler. Lakin bu oluşturduğunuz metriğe tek bakış açısıyla bakmak doğru olarak nitelendirilmez, yapılan bu metrikleri daha önceden belirlenmiş olan hedefler doğrultusunda diğer web sitesi analiz metrikleri ile örtüştürerek, ilişkilendirilmelidir.

 

Leave a Reply