Sosyal Medya Madenciliği Nedir?
Bugün internet ortamında ve üye olduğunuz sosyal medya platformlarında gezindiğiniz, parmak bastığınız tüm izleri ele alan ‘Sosyal medya madenciliği’ konusuyla karşınızdayız.. Şahsınıza ait tüm verilerin markalar ve kurumlar için nasıl birer hazine değerinde olduğundan kısaca bahsedeceğiz.
Dünya’nın neresinde yaşıyor olursanız olun, hayatınıza dair bıraktığınız izlere ‘veri’ adı verilmektedir. Ne yaptığınız, ne sevdiğiniz, tüketim tercihleriniz, başvurularınız, düşünceleriniz, kişilik anlayışınız gibi birçok özelliğiniz aslında kayıt altında kalmaktadır. Farklı konu başlıklarıyla ele alınabilecek olan veriler, insan yaşayış biçimleriyle ortaya çıkabilir ve geliştirilebilirler. İlk doğdunuz da hastane kayıtlarına girilmesi bile hayata gözünüzü açtığınızdan itibaren izlenebilir olduğunuzun göstergesidir. Verileriniz sizi tanımlamaktadır ve markaların, kurumların size özel değerlendirmelerde bulunabilmesini sağlamaktadır. Markalar öncelikle verilerinizi işler, ardından analiz eder ve en son da kullanarak değerlendirir.
Konuyu pekiştirebilmeniz adına bir örnek verecek olursak, ziyaret ettiğiniz bir web tasarım sayfası var diyelim ve o sayfada yer alan bir reklam dikkatinizi çektiği için tıklama gereği duydunuz.. İşte tam bu noktada verileriniz işlenmeye başlamaktadır. Reklamın konusu ‘ayakkabı’ ise verilerinizin analize girmesini sağlamaktadır. Fakat tıkladığınız reklamda özellikle ‘bayan stiletto ayakkabı’ yer alıyorsa, bu direktif olarak algılanarak aradığınız şeyi kayda geçmektedir.
Sosyal Medya Madenciliğinin Asıl Kaynağı : Veriler
Sosyal medya madenciliğinin asıl kaynağı verilerdir. Kaynaklar gözetilerek, kullanıcı analizleri sağlanabilmektedir. Takip ettiği kullanıcılar, beğendiği gönderiler, olumlu yorum yaptığı gönderiler, olumsuz yorum yaptığı gönderiler vs. incelenerek belirli soruların yanıtları bulunabilmektedir. Burada söz edilen soruların yanıtlarına ise bazen sosyal medya platformlarının kendisinden bazen ise işbirlikçileri kapsamında reklam verenler tarafından ulaşılabilmektedir. Sosyal medya platformları hayatımızda daha fazla yer almaya başladıkça veri şaşırtıcı şekilde büyüme göstermiştir ve ele geçirilebilecek yeni verileri anlamak için farklı metotlar denenmeye başlanmıştır. Hashtag, konum paylaşımı, retweet, mention, trend topic (tt) gibi yeni kavramlar ortaya atılmıştır.
Sosyal Medya Madenciliği Tehlikeli Mi?
Hemen hemen hepimiz ‘benim fotoğraflarımı, mesajlarımı ne yapacaklar sanki?’ diye düşünmekteyiz.. Fakat bilmemiz gereken bir şey var, ne olursa olsun kredi kartı bilgileri ile online alışveriş yapmak, online fatura ödemek gibi birçok alışkanlığı hayatımıza kabul etmiş bulunmaktayız.
İlginizi çekebilecek diğer konuları derledik. Bunları keşfetmek isterseniz aşağıdaki bağlantılara tıklamanız yeterlidir.
İnfluencer Marketing Nedir, Nasıl Etki Sağlar?
E-Mail Marketing Nedir, Nasıl Yapılır?
İçeriklerimize göz atmak için bizi sosyal medya hesaplarımızdan takip edebilirsiniz.
https://www.instagram.com/creodive/
https://www.youtube.com/channel/UC2_Ec35UlV4Ok_tBWEO5K6A
https://www.facebook.com/creodive/
https://www.linkedin.com/company/creodive/