GenelWeb Tasarım

Sağlık Sektöründe Web Tasarımın Önemi

By 20 Ekim 2020 Kasım 13th, 2020 No Comments

Merhaba, Bugün sağlık sektöründe web tasarımın öneminden kısaca bahsedeceğimiz bir yazıyla sizlerleyiz. Eğer bir sağlık kuruluşuna sahipseniz bu yazımızı sonuna kadar okumanızı tavsiye ederiz. Sıkı durun başlıyoruz..

Çağımız teknolojisiyle tüketicilerin satın alma alışkanlıkları değişti, tüketicinin artık ürün veya hizmet tercihi internette detaylı araştırmalar sonucu gerçekleşmektedir. Bu durum her sektörde geçerli olduğu gibi sağlık sektöründe de geçerlidir. Hastalar ve hasta yakınları tıpkı çevresinden referans alıyormuş gibi internete danışmaktadır. Bir yakınınızın size önerdiği ilk ürün veya hizmet her zaman daha çok aklınızda yer edinir değil mi? Çünkü onun ağzından çıkan ilk şey olmasıyla gerçekten daha işe yarar olduğunu düşünürsünüz. İşte bu sebeple arama motoru sonuçlarında kurumunuzun ilk sayfada yer alması tercih edilmenize büyük ölçüde katkı sağlamaktadır.

Site Tasarımı

Kolay anlaşılır ve net bir site kurmanız gerekir. Hasta ve hasta yakınlarının sağlık problemlerine odaklanıp hızlıca çözüme ulaşmak isteyeceklerini düşünerek onları yormamalısınız. Sağlık konusunda zaten sabırsız olan kullanıcıların yoğun reklam ve tanıtımlarla gözlerini yormamaya özen göstermelisiniz. Kuruluşunuzun ‘Hakkında’ kısmını açıklayıcı ve tanıtıcı bir metindeSağlık hizmetlerinde dijital devrim! Sağlık sektöründe dijitalleşmenin önemi: Geçmişten geleceğe…n oluşturmalısınız ve ‘Kadromuz’ kısmına web sitenizde mutlaka yer vermelisiniz.

Sağlık Sektöründe Dijital Uyum

Hem bilgisayara hem mobile uyumlu bir site tasarlamalısınız. Kullanıcı dostu tasarıma sahip bir web sitesi edinerek online dünyada varlığınızı sürdürmelisiniz. Dijitaldeki kimliğinizi güçlü kılmak için de web sitenize blog sayfası ekleyerek kullanıcıların seveceği içerikler eklemelisiniz. Blog yazılarınızda kullandığınız konularla sosyal medya hesabınıza yönlendirme sağlayarak iki mecrada da trafiğinizi arttırabilirsiniz. Sanırım sağlık kuruluşunuzda web trafiğinin yoğun olması bir tek burada sizi mutlu edecek..

Sağlık Sektöründe Sosyal Medya

İnsanlar sosyal medya hesabı olan kuruluşları daha sıcak ve samimi bulmaktadır. Sosyal medyayı aktif kullanan kuruluşlar daha gerçekçi hissettirir. Buradan yola çıkarak mutlaka kuruluşunuza özel bir sosyal medya hesabı edinmelisiniz ve web sitenizin linkini de eklemelisiniz. Pozitif hasta değerlendirmelerini, sorumlu hekimlerin tedaviler hakkında bilgilendirme videolarını, sağlık ile ilgili çarpıcı haber içeriklerini, sağlık ile ilgili özel gün kutlama mesajlarını ve blog gönderilerini paylaşarak hastaları kuruluşunuza yönlendirebilirsiniz. Araştırmalara göre kullanıcılar online üzerinde geçirdiği vaktin üçte birini video izleyerek geçirmektedir. Uzmanlık alanları hakkında bilgiler veren doktorları videolar sayesinde gören hasta ve hasta yakınları onları az da olsa tanıyacağı, mimiklerini ve ses tonunu bileceği için randevu alırken kendilerini daha rahat hissedecektir. İlk kez randevuya giden bir hasta ‘doktor nasıl biri acaba?’ diye aklından mutlaka geçirmiştir. Bu durumdan kurtulmak için gideceği kurumun web sitesini ziyaret edip kadro kısmından doktorunun fotoğrafını aramıştır.. Kısacası empati yaparak her şeyi ön görebilirsiniz. 🙂

Bugünlük konumuzun da sonuna geldik, bahsettiğimiz adımları dikkate alarak sağlık kuruluşunuz için başarılı bir yolda yürüyeceğinizden emin olabilirsiniz.

Kurumsal Web Sitesi Kurarken Firmalar Nelere Dikkat Etmelidir?

Leave a Reply