Genel

Pandemi Sürecinde Marka Yönetimi

By 14 Kasım 2020 Kasım 16th, 2020 No Comments

Tüm dünyayı etkileyen Corona Virüs (COVID-19) , tüm iş sektörlerini derinden etkileyen yeni bir düzeni ortaya çıkarmıştır. Bu süreçte markalar yönetim şekillerini ve iletişim yaklaşımlarını önemli şekilde değiştirmek zorunda kalmıştır. Toplumsal sorunlarda ve toplumu etkileyen süreçlerde marka yönetimi de oldukça kritik hale gelmektedir. Bu konuda yönetim planlaması adına dikkat edilmesi gereken noktaları kendimizce ele almak istedik..

Pandemi de Marka Yönetimi Nasıl Olmalı?

Pandemi süreci markaların işleri ele alış şekillerini de önemli ölçüde etkilemektedir. Süreç boyunca marka yönetimi için atılması gereken ilk adımlardan biri müşterilere kolaylık sunacak biçimde hareket etmektir. Markanın konuya yaklaşım şekli, kurumsal hizmet ve müşteri hizmetleri süreçlerinin nasıl yönetileceği, soru-cevaplarla müşteriye dönüş sağlanması gibi detaylı bilgilerin soru işareti bırakmaksızın müşterilerle paylaşılması oldukça faydalı olacaktır. Hacim olarak yoğun olan markaların özellikle hizmet süreçleriyle alakalı bilgilendirmeleri detaylı, şeffaf ve güvenilir bir şekilde müşterilerine sunmaları onları yukarıya taşıyacaktır. Müşterilerle iletişimin kurumsal web sitesi ve kurumsal sosyal medya hesapları üzerinden yapılması daha uygun olacaktır. Marka yönetimi dediğimiz kavram da her sürece uygun çözümler üreterek müşteri memnuniyetini asla geri plana atmamayı beraberinde getirmektedir.

Pandemi Döneminde Markalar Ne Yapmalı?

Kriz yönetiminde hızlı reaksiyon alan markalar hep üstün konumda yer almaktadır. Hayata geçirilecek tüm proje ve fikirlerde hızlı davranmak ve somut adımlar atmak marka yönetimi sürecinde fazlasıyla önem taşımaktadır. Pandemi döneminde her şeyden önemli olduğu idrak edilen tek şey ”sağlığın” her şeyden önde geldiğidir. Bu sebeple markalar öncelikle çalışanlarını korumak adına tedbirler aldığını ve çalışma alanlarını prosedürlere uygun organize ettiğini müşterilerine ispatlamalıdır.

Markaların Önceliği ‘Hijyen’

‘Hijyen’ bu dönemde tüketicinin en dikkate aldığı unsurlardan biridir. Marka yönetimi planlaması yapılırken sağlık ve hijyen temelinde ürün ve hizmet süreçlerinin gözden geçirilmesi ve buna yönelik iyileştirmeler sağlanması çok önemlidir. Yapılan iyileştirmelerin de ilgili çevrimiçi kanallarda müşteriye taşınması önemli bir etki yaratacaktır. Bu konuya yönelik herhangi bir eylemde bulunulmaması olumsuz durumlara sebebiyet verebilmektedir. İnsanlık adına olağanüstü bir dönemden geçtiğimiz şu günlerde iletişim süreçleri oldukça zor ilerlemektedir. Bu dönemde markalar tarafından yapılacak aksiyonların olumlu karşılanması gibi beklenmedik olumsuzluklara sebebiyet vermesi de ihtimaller arasında yer almaktadır..

Web Tasarım Süreçleri

 

Leave a Reply