Sosyal medyada pazarlama yapmak için en iyi kanallardan biri olan Instagram, rakiplerinin artışıyla birlikte yeni güncellemeler geliştirmeye devam ediyor. Markaların Instagram üzerinden istediği sonuçlara ulaşabilmesi ise tamamen Instagram algoritmalarını bilmekten geçiyor. Takipçi sayısını yükseltmek, etkileşimi arttırmak ve marka bilinirliği oluşturmak adına içerik planında belli bir marka dili ve uyum sağlanması, hashtag ve lokasyon kullanımı gibi detaylar verilmesi profil güçlendirmek için çok iyi bir taktiktir.  Bugünün konusu da kısım kısım bilinen fakat bütünüyle ele alarak başarı sağlayabileceğiniz büyük bir ağ dünyası olan Instagram üzerine.. Bütünüyle inceledikten sonra ise markanızla eş zamanlı pazarlama stratejileri geliştirmek ve denemelerde bulunmak, hedef kitlenizi ölçümlemenizi sağlayacaktır.

Pazarlama Verileriyle Instagram İstatistikleri

  • Instagram’da 25 milyondan fazla işletme hesabı bulunmaktadır.
  • Instagram hesaplarının %90’ı en az bir tane işletme hesabını takip etmektedir.
  • 200 milyondan fazla kullanıcı her gün en az bir işletme hesabını ziyaret etmektedir.
  • Alışveriş severlerin %70’i ürün keşfi için Instagram’ı kullanmaktadır.
  • Aylık ortalama 2 milyon reklam veren bulundurmaktadır.
  • Her ay 130 milyondan fazla kullanıcı ürün hakkında daha fazla bilgi almak için alışveriş postlarına tıklamaktadır.

Instagram Algoritmaları Nasıl Çalışıyor?

Kitlesi günden güne büyüyen bu mecrada, takipçilerle sıkı bir bağ kurabilmek için algoritmanın çalışma modelini anlamak önemlidir. Instagram hakkında doğru bilinen yanlışlar da bulunmaktadır. Platformun çalışma algoritması her gün değişim göstermiyor fakat birikmiş verilerin hacmi ve farklılığı düşünüldüğünde eklenen yeni tüketici davranışlarına göre değişimi sürdüreceği ön görülüyor. Ayrıca son aylarda sosyal mecralara gelen güncellemeler yeni stratejiler geliştirmeye imkan veriyor.

Post Algoritması Nasıl Çalışıyor?

Ana sayfa akışınızda çıkan postları belirleyen 6 adet etken bulunuyor:

  • İlgi: Instagram makine öğrenimi teknolojisi ile post içeriklerini analiz ediyor. Kullanıcıların benzeri postlara karşı gösterdiği ilgi ve alakayı inceleyerek nelerden hoşlandığını fark ediyor. Keşfet kısmında görünme sırasını belirleyen en önemli etken ise beğeni, yorum ve video görüntülemeleri oluyor.
  • İlişki: Postu paylaşan kullanıcıyla yakınlık dereceniz, iletişim seviyeniz, etkileşiminiz burada dikkat çekiyor. Instagram; paylaşımlarını beğendiğiniz, hikayelerini ve canlı yayınlarını izlediğiniz, direkt mesaj üzerinden iletişim kurduğunuz, arama kısmında arattığınız kişileri arkadaşınız ve ya aileniz olarak kabul ediyor.
  • Zamanlama: Yakın zamanda atılan postların takipçileriniz tarafından görülmesi daha yüksek bir ihtimaldir. Bu yüzden kitlenizin en aktif olduğu saatleri kaçırmamak, beğeni ve yorumları kazanmanız için önemlidir.
  • Sıklık: Güncel kullanmak, güncel içeriklere ulaşabilmek ve akıştan uzaklaşmamak gerekir.
  • Takip Etme: Fazla kişiyi takip etmeniz, geniş bir havuza sahip olmanızı sağlayacaktır.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Leave a Reply