Google Reklamları Neden Verilir?
Hepimizin bildiği ve içinde bulunduğu gibi hayat akışı artık dijitale endeksli olarak yol alıyor. Zaman ve mekandan bağımsız, müşteri kitlesinin daima gözü önünde olmak isteyen markalar en doğru seçimi yaparak Google reklamları çalışmaları sürdürüyor. Bunun sonucunda da doğru yatırım ve doğru konum doğuyor. Yatırımlarının ölçümlemelerini sağlayabilen, müşteri kitlesini A/B testleriyle test edebilen ve bütçesini gerekli kullanabilen markalar kendilerine kazanç sağlıyor. Bu kazanç hem satış sağlama, hem müşteri kitlesinin dikkatini çekme, hem de marka bilinirliği oluşturma olarak kendini gösteriyor. Peki neden Google’a reklam verilmeli diye hala düşünüyorsanız, gelin bu konudaki 5 temel noktayı sizlerle paylaşalım..
Google Reklamları İçin 5 Temel Sebep
-
Ölçeklenebilirdir
Ölçeklenebilir kısmını açıklayacak olursak: Ölçeklenebilir demek küçük bütçelerle reklam optimizasyonu yaparak kazançları büyük bütçelere çevirebilme yeteneğidir. Bu da markanın büyümesine işarettir. Google reklamları ölçeklenebilir reklam ağlarının başında yer alır. Bu sebeple bazı markalar Google reklamlarına milyonlar harcayarak çok daha fazlasını kazanırlar..
-
Ölçümlenebilirdir
Geleneksel pazarlama stratejilerinden farklı veavantajlı olarak Google reklamları ölçülebilirdir. Dijital pazarlama mecralarından sosyal medya reklamlarını ölçümlemek zor olabilir ancak Google Ads şeffaftır ve kullanıcıların dikkatinin en çok hangi reklamda toplandığı, en çok hangi reklamın tıklama aldığı, dönüş sağladığı ve satış getirdiği kolayca görülebilir. Bu sayede reklama çıkmadan önce hedef kitlenize nasıl yaklaşacağınız konusunda fikir edinebilirsiniz..
-
Esnek Bir Yapıya Sahiptir
Google reklamları vermek için kullanılabilecek pek çok değişken vardır. Bu sayede reklamlarınızı markanızın ihtiyaçlarına göre filtreleyebilir ve hedef kitlenizi seçebilirsiniz. Google reklam filtrelemesinde: Anahtar kelimelerini belirtebilirsiniz. Örneğin; ‘Beylikdüzü Okulları’ gibi genel bir arayışta olan kullanıcıların karşısına çıkmak isteyebilirsiniz veya ‘Beylikdüzü’ kelimesiyle ‘Okul’ kelimesini ayrı ayrı baz alabilirsiniz. Hedef kitlenizi konumuna, saatine, diline ve kullandığı cihaza göre ayrıştırabilirsiniz. Markanızın tanıtımını yapmak adına mükemmel sonuçlar veren ve daha düşük bütçeyle büyük dönüşümler getiren görüntülü reklamları kullanabilirsiniz.
Organik Trafikten Daha Avantajlıdır
Organik trafik sağlayabilmek tabii ki her markanın hayali ve isteğidir. Fakat düşük bütçeler sayesinde organik trafikten daha olumlu sonuçlar alabilmek mümkündür. Bunun en büyük sebebi ise Google reklamlarının hedefe nokta atışı yapmasıdır.
-
Rakiplerinizi Geriye Atar
Aynı sektörün içerisinde bulunduğunuz rakipleriniz, var olduğunuz sektöre bir yenilik katarsa siz ondan daha büyük bir hamle yapmak ve bu hamlenizi tüm mecralarda sunmak zorunda kalırsınız. Bu doğrultuda hamlenizi büyük oynamak ve duyurmak için Google Ads en doğru kanaldır. Aksini düşünürsek sektörün öncülüğünü rakibiniz ele alacaktır ve bunu isteyeceğinizi hiç sanmayız..
Google reklamlarının başarılı bir şekilde yönetilmesi ise Google Ads uzmanları tarafından yürütülmektedir. Bu noktada öncelikli olarak başarılı bir Google ads uzmanı ile işlerinizi yürütebilirsiniz veya tamamiyle buna yönelik çalışmalar sürdüren Google reklamları ajansı ile irtibata geçebilirsiniz..
Kaynak: Google Türkiye