Bu yazımızda ‘Facebook reklamı için doğru hedefleme nasıl yapılır? sorunuza yanıt olacağız. Dijital pazarlama çalışmalarınızda en fazla kitleye sahip olan sosyal medya platformu Facebook; Marka bilinirliğini arttırmak, müşteri sadakati oluşturmak, web site ziyaretçi sayınızı yükseltmek ve yeni müşteriler yaratmak adına kullanılabilecek bir reklam türü sağlamaktadır. Facebook reklamları, doğru hedefleme ile markanıza önemli bir geri dönüş sağlamaktadır. Verimli ve yaygın bir pazarlama yöntemidir..
Kurumsal markanız için öncelikle web sitenize ziyaretçi trafiği çekmelisiniz ve sitenizi ziyaret eden kişilerin, satın almaya yönelecek veya ürününüze gerçekten ilgi gösterecek doğru kişiler olmasını sağlamalısınız. Ziyaretçi trafiği ve ona bağlı olarak satışlarınızı arttırmanın en basit yolu; potansiyel müşteri kitlenizin sıklıkla kullandığı platformlar üzerinden reklam vermek, en zor kısmı ise doğru hedefleme yapmaktır. Doğru hedefleme yapabilmek için ise; sadece potansiyel veya var olan müşteri profilinizi iyi tanımanız yetmeyecektir. Ürün ve hizmetlerinizle ilgilenen müşterilere, nasıl ulaşacağınızı da bilmelisiniz. Tanıtım kampanyası yapacağınız platformdaki doğru hedefleme ayarlarını bilmek bu konuda size yararlı olacaktır, sorununuzu çözecek ve reklam bütçenizi azaltırken yaptığınız tanıtımlardan en yüksek verimi almanızı sağlayacaktır.
-
Facebook Reklamı Stratejinizi İyi Oluşturun
Öncelikle facebook reklam kampanyanızın hedeflerini ve kampanyanızı değerlendirecek kitlenin özelliklerini belirleyin, bu reklam markanıza ne katacak? reklam hangi kitleye hitap ediyor? reklam satın almaya yönlendirecek çağrışımları barındırıyor mu?
-
Facebook Reklamı Kampanyanız İçin Hazırlık Yapın
Temel hedef kitlenizi belirledikten sonra ikincil bir hedef kitle belirlemelisiniz. Burada facebook’un genel hedef kitlesini, kullanıcı yaş ortalamasını ve kullanım alışkanlıklarını göz önüne alabilirsiniz.
-
Facebook Reklamı Oluşturun
Facebook reklam tasarım taslağınızı oluşturarak işe başlayabilirsiniz. Reklamda iki adet tasarım konsepti kurarak hedef kitlenize A/B testi uygulayabilirsiniz, böylelikle aynı içeriği barındıran iki ayrı konseptle hangi tasarımın kullanıcılarda daha iyi dürtü oluşturduğunu analiz edebilirsiniz. Eyleme çağrı butonlarına özellikle vurgu yaparak kullanıcıları satın almaya yönlendirmelisiniz. Ardından reklam kampanyanızı yayınlayabilirsiniz.
-
Reklam Yönetimi
Facebook reklam kampanyanızın performansını ölçmelisiniz. Ne kadar tıklandığı, kaç tıklamaya kaç satış sağlandığı, geri dönüşlerden kaçının satışa döndüğü vs. gibi verileri ölçümleyerek bir sonraki reklam kampanyalarınızda daha dikkatli davranmalısınız. A/B testlerinin incelemesini yaparak daha fazla tıklama alan tasarım taslağına uygun başlıklarla ilerleyebilirsiniz.