Ajans Başkanımız Yunus Doğukan OĞLAKCI Sektöre dair doğru satış tecrübelerini paylaşıyor.
Ajans Başkanı Yunus Doğukan Oğlakcı: ‘Arz talep ilişkisinin dengeleri değiştirdiği bu dönemde yeni kurulan birçok marka hızlı reaksiyon göstermek için plansız bir düzende satış yapmaya çalışıyor. Fakat doğru dinamikleri ölçümleyemedikleri için istedikleri satış rakamlarına ne yazık ki ulaşamıyorlar.
Bakış açılarını değiştiremediklerinden kaynaklı ve odak merkezlerini doğru şekilde yönetememeleri sebebiyle hedef kitlenin ihtiyaçlarını göz ardı ediyorlar. Bu noktada hedef kitlenin ihtiyaçlarına yönelik ürünlerin, başarılı bir şekilde pazarlanması gerekiyor. Arz edilmiş taleplerin pazarlama faliyetlerine dönüştürülmesiyle ticari başarı elde etmek mümkün oluyor.’ sözleriyle markaların yoluna ışık tutacak iddaalarda bulundu.
Yeni kurulan markaların satış ve kazanç odaklı ilerlemekten ziyade, marka bilinirliğini oturtmak adına öncelikle ürün lansmanlarını yapmaları gerektiğinden ve ürünlerini profesyonel biçimde pazarlamaları gerektiğinden bahsetti.
Doğru Satış Pazarlama Nasıl Yapılmalıdır?
Yunus Doğukan Oğlakcı : ‘Stratejileri çok iyi kurgulanmış reklam modellerini kullanarak müşteri ihtiyaç endekslerini göz önünde bulundurmak gerekir. Kullanıcılar hangi platformlar üzerinden alışverişlerini sağlıyor? Dönemsel olarak ne tür ürün ve hizmetlere talep oluşturuyor? Satın almak istedikleri ürünlerde hangi özellikleri arıyor? gibi soruların cevaplarının belirlenmesi ile beraber doğru hedef kitleye ulaşılabiliyor.
Yapılması gerekenlerin başında doğru ürüne ulaşılabilirliği arttırmaktan geçiyor. Marka olarak ürünleriniz hali hazırda satışa uygun olabilir, ancak bu ürünleri hangi kanallardan satışa sunmanız gerektiğini biliyor musunuz? Beklentilerin gerçeğe dönüşmesi için mesajın direkt olarak kullanıcıya erişmesi şarttır.’ sözleriyle aslında markaların hedef kitlelerini tanımalarının ne kadar önemli olduğunu vurguladı. Hedef kitleyi bir birey olarak ele aldıkları takdirde markaların çok iyi analiz edebileceğini ve yaş, cinsiyet, ilgi alanları, beklentileri, kullandığı akıllı cihazları bilerek mükemmel pazarlama stratejileri geliştirebileceğinden söz etti.
Yunus Doğukan Oğlakcı ‘Dijital pazarlama süreçlerini iyi analiz ederek bir yol haritası çizilmelidir. Öte yandan bu segmentler üzerinden gerekli saha araştırmalarını yapmak ve rekabetçi fiyat ortalamasını oluşturmak gerekir. Dengeleri iyi kurulmuş bir sistemin en başında her zaman yoğun araştırmalar vardır, faydalı ürün modellerini kullanıcılara hızlı şekilde ulaştıran ve kullanıcıların ilgi alanlarına dikkat eden markalar, fiyat politikasını iyi sunarak başarıya hızlıca ulaşabilirler.’ düşüncesi ile rekabetli pazarlarda fiyat ve kalitenin ilk fazda birlikte düşünülmemesi gerektiğini söyledi. Çünkü kullanıcılar pazara henüz yeni girmiş olan markaların marka bilinirliği kazanmak ve müşteri sadakati elde etmek için rakiplerinden bir tık daha düşük fiyat politikasıyla ilerlemeleri gerektiğine değindi.
Rekabetli Pazarlarda Fiyat Nasıl Belirlenir?
Yunus Doğukan Oğlakcı : ‘Üretim maliyetlerinizi sıkı bir şekilde gözden geçirerek cazip fiyatlarınızı oluşturun. Kullanıcılar ilk süreçlerde fiyatların rakiplerden daha ekonomik olması ile markalara yönelirler. Fakat tabii ki zaman içerisinde ürün memnuniyeti devreye girer ve üründen memnun olan kullanıcılar fiyat artışlarına çok takılmadan marka sadakati ile hareket ederler.’ sözleriyle aslında marka sadakatinin ne kadar büyük bir etkiye sahip olduğunu gözler önüne serdi.
Bir marka ile bağ kuran kullanıcılar, o markanın adeta savunucusu halini alırlar. Sosyal medya üzerinde veya online pazar yerlerinde markanın ürünlerine yorum yaparlar, olumsuz yorumlara yanıt verirler, ikilemde kalan kullanıcılara tavsiyelerde bulunurlar. Bu sayede müşterinin müşterisi dediğimiz bir zincir oluşturarak, markanın satış hacimlerini yükseltirler.
Yunus Doğukan Oğlakcı, kurucusu olduğu Creodive Dijital Medya Ajansı ile sektörün öncü markalarına dijital çözüm ortağı olarak eşlik ediyor ve onların dijitaldeki başarılarına tanıklık ediyor. Dijitalin hayatımızın hemen her anını kapsadığı düşünülürse, göz ardı edilemez bir gerçek olduğunu düşünmemek imkansız. Gündelik yaşam ile sınırlı kalmayıp çeşitli iş kapıları açan ve geleneksel iş kollarının dahi dijitalde kendine yer bulması ile küresel çapta zirveye ulaşan bir Dünya haline geldi.
Bu noktada Ajans Başkanı Yunus Doğukan Oğlakcı sektör içindeki 10 yıllık deneyiminden yola çıkarak, yeni kurulan markalar için bazı eleştirilerde bulundu. Bu eleştirileri olumlu açıdan markaların benimsemesi ve paralel olarak hareket etmesi tabii ki büyük faydalar doğuracaktır. Çünkü dijitalin trendlerini ve aksiyonlarını bilmemek aslında markaların en büyük kaybıdır. Bu kayıpları ortadan kaldırmak için Creodive Dijital Medya Ajansı ile iş birliği kurabilir ve daima sizin için düşünen, çalışan ve faaliyete geçiren bir ajansla el ele verebilirsiniz.
https://www.linkedin.com/in/yunus-do%C4%9Fukan-o%C4%9Flakc%C4%B1-653770199