Covid-19 Sürecinde Hızlanan Dijital Dönüşüm

Covid-19’un neden olduğu sonuçlar, dijital süreçlerin benimsenmesini hızlandırdı. Çalışmak, oyun oynamak, iletişimde kalmak için teknolojinin daha çok kullanılması, alışkanlıkların biçimlenmesine yol açtı. Bu aralar birçok ülke çeşitli iyileşme aşamalarından geçerken, şimdi işletmenizin operasyonlarını ortaya çıkan yeni beklentileri karşılayacak şekilde değiştirmek için kendinizi sıfırlayıp yeni bir yön belirlemenin, büyük düşünmenin tam vakti. Geleceğe hazır hale gelebilmeniz ve bu zaman içinde karşılaştığınız iyileşme sinyallerine cevap verebilmeniz için, işletmenizin değişen tüketici ihtiyaçlarına yardımcı olmaya odaklanması gerekir..

Dijitalin Hızla Dönüşüme Uğraması Tüketicileri Nasıl Etkiliyor?

Google Trendler’deki arama içgörüleri bizi tüketici davranışlarının giderek daha dijital hale geldiğini göstermektedir. Birçok ülkede alınan karantina önemlerini insanların evlerinde yaşayan kişiler dışındaki insanlarla ancak dijital kanallar üzerinden iletişim sağlayabildiklerini düşündüğümüzde, bu durumun şaşırtıcı olmadığını belirtelim. Bu arada daha ilgi çekici olan, sunulan ve yararlanılabilen online hizmetlerin hızlanması. Şimdi işletmenizin operasyonlarını yeni dijital beklentilerini karşılayacak biçimde değiştirmek için kendinizi sıfırlamanın, başka bir yön belirlemenin ve büyük düşünmenin tam vakti.

Tüketiciler Online Alışverişi Daha Fazla Yapabilecekler

İnternet, karantina sürecinde birçok tüketici için satın alma kanalı haline geldi. Online alışveriş ve online satış almaya yönelik ilgi tüm dünya çapında 2 kat artış sağladı. Google’ın hareket raporlarının gösterdiği sonuçlara göre, Sadece  Birleşik Krallık’ta online alışveriş  Mart ayında %22 oranındadır. Nisan ayında yapılmış olan perakende satışlarında %30’unu oluşturmaktadır. Perakende konumlarının almış olduğu müşteri sayısının pandemi öncesi düzeye geri dönmesi elbette uzun bir zaman alabilir. Raporlarda genel olarak ‘perakende ve reaksiyon’ konumları çevresindeki davranışlar birçok ülkede halen Ocak ve Şubat seviyelerinin altındadır.

Dijital Dönüşümün Hızlanması İşletmeleri Nasıl Etkiliyor?

Hem işlemsel, hem eğitim, hemde kişisel amaçlar ile kullanıcılar yaşamlarının birçok alanında dijital kanallara yönelmiştir. Sonucunda da beklentileri eskiden sunulmuş olan deneyimle sınırlı kalmayan tüketiciler, daha büyük dijital arayışlara girmiştir.

Kendinizi Sıfırlayın, Yeni Bir Yön Belirleme Ve Büyük Düşünmenin Şimdi Tam Zamanı

Tüketiciler ve iş gücü dijital kanallarla etkileşim içinde olup bu kanallar üzerinde daha çok zaman geçirmektedir. Bu şekilde bütün iş alanlarında dönüşüm yaratmak gitgide daha fazla bir ihtiyaç haline gelmiştir. Kısacası müşterilerinizle bulundukları yerde bağlantı sağlayarak onlara bekledikleri deneyimi sunmalısınız. Bir de uzun süre işlerinizi etkili şekilde yürütmeniz büyük önem taşımaktadır.

 

Leave a Reply