Skip to main content

Covid-19 Virüsünün Ekonomi ve E-Ticarete Etkileri

Dünya üzerinde hızla yaygınlaşan ve hayatı duraksama raddesine getiren koronavirüsün hem sosyal hem akademik hem de ticari alandaki tesirleri görülmeye devam etmektedir. Öncelikle 2019’da Çin’in Wuhan kentinde meydana gelen koronavirüs, Covid-19 hastalığı küresel salgına yol açtı. Başta kontrol altına alınmayan koronavirüs, ilerleyen zamanda daha ciddi durumlara ulaşarak 190’ı aşkın ülkeyi etkisi altına aldı..

Koronavirüsün Dünyada salgın boyutuna gelmesiyle, yürütülen işlerin birçoğu da dijital alanlara kaymaya başladı. Eğitim, iletişim gibi alanlara etki eden koronavirüsün ekonomiye etkisiyle birlikte e-ticaret’in yükselişi de göz ardı edilemeyecek duruma geldi. Koronavirüs salgınını kontrol altına almak için sokağa çıkma yasağı ilan eden ülkeler oldu. Bunun üzerine sokağa çıkma yasağı ilan edilmeyen ülkelerdeki vatandaşlar ise kendi sağlıklarını koruma amacıyla zorunlu olmadığı müddetçe sokağa çıkmamaktadır. Artı olarak getirilen kısıtlamalarla birçok mağaza, restaurant ve işyerlerinin çalışmaları kısa süreli olarak durduruldu. Bundan dolayı insanlar gerekli ihtiyaçlarını giderebilmek için e-ticaret sitelerini kullanmaya başladılar.

covid-19

Covid-19 ve E-ticaret

Covid-19 salgınıyla beraber Dünya genelinde e-ticaret sektöründe hızla yükseliş göz önünde bulunurken bu durum ülkemizde de görülmeye başladı. Türkiye’de önce kapatılan spor salonları, kuaförler, cafeler, eğlence mekanlarının beraberinde pastaneler, fırınlar gibi dükkanlara bu süreçte kısıtlama getirildi.

Günümüzde kullanılan dijital aplikasyonlar işletmeleri zararlı yönden etkiye uğratsa bile e-ticaret hizmeti verilen işletmelerin yoğun olma durumunun arttığını söylemek mümkündür.

Bu süreç içinde evlerinde kalmakta olan insanların çoğu ailelerini ve kendilerini koronavirüs tehlikesinden korumak için market ihtiyaçları dahil olmak üzere kıyafet, mobilya, kozmetik gibi alışverişlerini dijital üzerinden yapmaya başladılar. Covid-19 sebebiyle maske, dezenfektan gibi sağlıksal ürünler satan e-ticaret sitelerinde beklentinin üstünde bir yükseliş meydana geldi. Koronavirüs kaynaklı e-ticaret yükselişi teslimat sektörünüde pozitif bir etki oluşturdu.

E-ticaret;

  • Hızlı alışveriş yapmak
  • Temassız ödeme imkanı 
  • Pratik ve kolay kullanmak
  • Ürün çeşitliliğinden faydalanmak
  • Kampanya ve indirimlerden yararlanmak
  • Evden çıkmadan alışveriş yapmak

gibi özellikleri sebebiyle Covid-19 sürecinde, e-ticaret sitelerini ziyaret eden ve alışveriş yapanların sayısının yükselmesi kaçınılmaz oldu. 

İlginizi çekebilecek diğer konuları derledik. Bunları keşfetmek isterseniz aşağıdaki bağlantılara tıklamanız yeterlidir.

Pandemi Sürecinde Marka Yönetimi

Koronavirüs Aşısı Dijitali Nasıl Etkileyecek?

İçeriklerimize göz atmak için bizi sosyal medya hesaplarımızdan takip edebilirsiniz.

https://www.instagram.com/creodive/
https://www.youtube.com/channel/UC2_Ec35UlV4Ok_tBWEO5K6A
https://www.facebook.com/creodive/
https://www.linkedin.com/company/creodive/ 

Leave a Reply

If you want to leave a review, please Login or Register first.

creodive-iletisim-web-tasarim-google-adwords-sosyal-medya-ajansi
Telefon
creodive-whatsapp-web-tasarim-google-adwords-sosyal-medya-ajansi
Whatsapp
creodive-teklif-olustur-web-tasarim-google-adwords-sosyal-medya-ajansi
Teklif Al
kreatif-calismalarimiz-web-tasarim-google-adwords-sosyal-medya-ajansi
Projeler