B2C Nedir?

B2C ‘Business to Consumer’ kavramının kısaltılmış halidir. Business to Consumer, ‘’üreticiden tüketiciye’’ anlamına gelen bir e-ticaret modelidir. B2C, üreticilerin e-ticaret aracılığıyla ürünlerini son tüketiciye ulaştırmasını sağlamaktadır. Online satış yapan mağazalar B2C iş modelini uygulamış olurlar. Markaların kendi web sayfaları üzerinden yapmış olduğu her satış doğrudan B2C iş modelini yansıtmaktadır. B2C pazarlama modelinde Türkiye’de Hepsi Burada, dünyada ise Amazon gibi örnekler gösterilebilir. İki site de tıpkı başka önemli satış platformları gibi geniş bir lojistik ağına, nitelikli hizmet şartlarını ve müşteri haklarıyla bilgilerini koruyan politikalara sahiptir. E-ticaret söz konusu olduğunda başarıyı yakalamak için müşteri memnuniyeti ile beraber tecrübe, güvenilir bir sistem ve tasarım önceliktir. Önemli satış sitelerini bu kapsamda gözlemlediğinizde ne sebeple başarılı olduklarını ve en iyiler listesinde bulunduklarını anlayabilirsiniz..

B2C Çeşitleri Nelerdir?

B2C kendi içinde ikiye ayrılmaktadır;

  • Sanal mağaza stoklarında mevcut olan ürünlerin ve sipariş karşılığı üretici firmanın getirteceği ürünlerin üzerine kendi kar ve marjını ekleyerek satışa sunulmaktadır. Bu mağazalardan online alışveriş yapan tüketiciler çoğunlukla şahıstır ve sipariş ödemelerini kredi kartı veya havale yöntemiyle gerçekleştirirler.
  • Üretici firmanın ürün satışını fabrika çıkış fiyatından sanal mağaza yoluyla tüketiciye ya da perakendeciye gerçekleştirmesidir. Burada sanal mağaza ürün satışının üzerine belirli bir yüzde koyarak satışların kendi sistemi üzerinden gerçekleşmesini sağlamaktadır.

B2C Pazarlama Sisteminin Çalışma Prensibi

Aslında sistem oldukça basittir; ürünlerin hepsi kategorize edilerek web sitesine yüklenmektedir. Ardından ziyaretçilerin inceleme, sepete ekleme ve satın alma durumuna bırakılmaktadır. Ürünler azaldıkça sitedeki stok durumu güncellenir ve ürünün farklı modelleri sunulur ki ziyaretçilerin daha önceden baktığı ürünlere benzer ürün önerileri yapılabilsin, müşterinin alışverişine dair her detay öncesinden düşünülerek hazır hale getirilmektedir. Müşteri sepetine eklediği ürünleri satın almak için ödeme ekranına geldiğinde kredi kartı, eft, sanal POS, havale, banka kartı veya kapıda ödeme gibi birçok ödeme seçenekleriyle karşılaşmaktadır. B2C sistemi aslında kendi içinde çok titiz ve ince detaylar barındıran bir ticaret sistemidir.

Business to Consumer İş Modelinin Avantajları 

Türkiye’de çok sıklıkla kullanılan ‘Business to Consumer’ sisteminin avantajları şunlardır;

  • Fiziki mağazaya oranla daha kazançlıdır. Hem de maliyeti daha düşüktür.
  • Markanın küresel pazarlamasını, bilinirlik elde edinmesini sağlamaktadır.
  • Hızlı satış imkanı sunmaktadır.
  • En büyük avantajı ise 7/24 sipariş imkanı olmasıdır.
  • Ziyaretçiler diledikleri gün ve zaman diliminde siteyi inceleyebilmekte ve hiçbir engele takılmadan sipariş verebilmektedir.

Leave a Reply